ORDRE SLT/569/2010, de 25 de novembre, per la qual es crea l'estructura del Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyOrdre

ORDRE

SLT/569/2010, de 25 de novembre, per la qual es crea l'estructura del Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària.

Mitjançant l'Acord GOV/236/2010, de 23 de novembre, el Govern aprova el Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària amb una vigència fins al 31 de desembre de 2011, sens perjudici de la possibilitat de pròrroga, que haurà d'acordar el mateix Govern, si la consecució dels seus objectius i el desenvolupament del Pla ho requereixen.

L'Acord esmentat encomana la direcció de l'execució de les actuacions incloses al Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària, així com la seva avaluació i seguiment, al Departament de Salut.

A aquests efectes escau definir, en l'àmbit del Departament de Salut, l'estructura que permeti assolir-ne els objectius, acomplir-ne els reptes que suposa i atribuir-ne les responsabilitats.

Així mateix, la planificació de l'atenció primària i la salut comunitària també ha de comptar, per ser més eficaç, amb la col·laboració i el suport de persones expertes en aquesta matèria, que s'articularà per mitjà del Consell Assessor del Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària que es crea mitjançant aquesta Ordre.

Per tot això exposat, a l'empara de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya, que té per objecte l'ordenació del sistema sanitari de Catalunya, així com la regulació general de totes les accions que permetin fer efectiu el dret a la protecció de la salut; en ús de les facultats que em confereix l'article 39.3 en relació amb l'article 40.1, ambdós de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Article 1

Estructura del Pla

—1 El Pla d'innovació d'atenció primària i salut comunitària té l'estructura següent:

  1. El Comitè de Direcció.

  2. La Direcció del Pla.

  3. El Consell Assessor.

—2 Per optimitzar les funcions del Pla, el Comitè de Direcció pot acordar la constitució de grups de treball, els quals actuaran sota la direcció del Comitè de Direcció d'acord amb les orientacions del Consell Assessor. En els grups de treball, quan la naturalesa o l'especificitat del tema així ho aconsellin, s'hi poden integrar persones col·laboradores externes seleccionades entre professionals de reconeguda expertesa en l'àmbit de què es tracti, vetllant per la presència de persones expertes en funció del gènere.

Article 2

El Comitè de Direcció

—1 El Comitè de Direcció del Pla, adscrit al Departament de Salut, és l'òrgan superior de direcció col·legiada del Pla, i té la composició següent:

  1. El director o directora general de Planificació i Avaluació.

  2. El director o directora general de Salut Pública.

  3. El director o directora de l'Àrea de Serveis i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR