RESOLUCIÓ EDC/2169/2005, d'11 de juliol, per la qual es convoca concurs públic per a la selecció d'instituts d'educació secundària que imparteixen formació professional, per ser inclosos en el Projecte de qualitat i millora contínua a partir del curs 2005-2006.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ EDC/2169/2005, d'11 de juliol, per la qual es convoca concurs públic per a la selecció d'instituts d'educació secundària que imparteixen formació professional, per ser inclosos en el Projecte de qualitat i millora contínua a partir del curs 2005-2006.

La constant evolució i complexitat de la societat actual ha portat diferents centres educatius a aplicar, amb èxit, metodologies noves per a l'organització i la gestió dels centres, tot utilitzant eines que els permeten ser més eficaços i eficients en la gestió diària.

Des del curs 1998-1999 el Departament d'Educació ha impulsat, mitjançant el Projecte de qualitat i millora contínua, experiències per a la millora de la gestió en els instituts d'educació secundària que imparteixen formació professional específica. Aquest projecte consta de cursos i seminaris específics, de jornades d'intercanvi d'experiències i, sobretot, de l'agrupació dels centres en xarxes de treball, organitzades en quatre nivells, amb l'objectiu de donar-se suport mútuament i compartir experiències, metodologies i noves eines de gestió i millora. Els quatre nivells són: el primer, anomenat D, d'iniciació; el segon, C, de creació i desenvolupament progressiu del sistema de gestió; el tercer, B, d'implantació, certificació i extensió del sistema de gestió, i el quart, A, de consolidació del sistema de gestió i impuls de noves millores en la gestió.

El Pla general de formació professional a Catalunya fou aprovat pel Govern el dia 27 d'agost de 2002 i comprèn diversos àmbits generals d'actuació, entre els quals hi ha el de la qualitat i millora contínua de la formació professional, que es concreta, entre altres programes, mitjançant aquest Projecte de qualitat i millora contínua.

En l'actualitat, diversos centres públics d'arreu de Catalunya participen en aquesta experiència, agrupats en xarxes de treball, dels quals setze tenen acreditada la implantació d'un sistema de gestió de la qualitat del centre, que cerca la intervenció sistemàtica i la revisió i la millora contínua dels principals àmbits d'actuació educativa i d'organització interna. La resta de centres es troba en diferents fases del procés.

La maduresa d'aquesta experiència aconsella ampliar-ne l'abast amb onze centres públics més, mitjançant aquesta convocatòria, adreçada a tots els centres públics interessats en la participació en aquest Projecte de qualitat i millora contínua, de manera que s'assoleixi la xifra de gestió de cinquanta centres, prevista per al curs 2005-2006.

Mitjançant aquests sistemes de gestió es vol ajudar els centres a: orientar les actuacions per donar resposta a les necessitats formatives de l'alumnat, les famílies, les empreses, l'entorn social i els requeriments establerts; potenciar estratègies de desenvolupament i implicació de les persones que hi treballen; gestionar, de manera sistemàtica i transparent, els processos que es desenvolupen; fonamentar la gestió dels processos en els fets, la mesura i la informació; fomentar la cultura de la millora contínua, la innovació i l'intercanvi de bones pràctiques amb altres centres; promoure el compromís col·lectiu i la coherència d'objectius en la definició i el desenvolupament dels valors, les polítiques i les estratègies de centre, i orientar el centre cap a la consecució de bons resultats en relació amb els seus objectius.

Per tot l'exposat,

Resolc:

Article 1

Convocar concurs públic per a la selecció de fins a onze instituts d'educació secundària per ser inclosos en el Projecte de qualitat i millora contínua durant el curs 2005-2006.

Article 2

Aprovar les bases reguladores per les quals es regirà aquesta convocatòria, que consten a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Article 3

La Inspecció d'Educació supervisarà i assessorarà el desenvolupament del Projecte de qualitat i millora contínua.

Article 4

Publicar la relació dels instituts d'educació secundària que participen actualment en el Projecte de qualitat i millora contínua, la qual consta a l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Educació, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 11 de juliol de 2005

Josep Francí i Carreté

Director general de Formació Professional

i Educació Permanent

Annex 1

Bases generals

.1 Objecte de la convocatòria

L'objectiu d'aquesta convocatòria és la selecció de fins a onze instituts d'educació secundaria per ser inclosos en el Projecte de qualitat i millora contínua a partir del curs 2005-2006.

.2 Descripció del projecte

2.1 El Projecte de qualitat i millora contínua que duu a terme la Direcció General de Formació Professional i Educació Permanent té com a finalitat impulsar la cultura de la qualitat en els centres docents i ajudar a definir, implantar i avaluar un model de gestió que cerqui la qualitat global de l'institut, per aconseguir:

  1. Orientar, de manera permanent, el funcionament del centre cap a la millora contínua de la qualitat de l'ensenyament que s'hi imparteix.

  2. Satisfer les necessitats i les expectatives dels sectors que reben o utilitzen, directament o indirecta, els serveis del centre: alumnat, famílies, empreses, centres superiors, entorn social i altres.

  3. Aconseguir la satisfacció de l'equip humà que hi treballa.

  4. Aconseguir els objectius fixats per a l'obtenció dels resultats clau del centre, és a dir, l'excel·lència en els resultats.

    2.2 Objectius específics del projecte.

  5. Definir un sistema de gestió de l'institut basat en quatre pilars fonamentals: la planificació, l'execució, l'avaluació i la millora contínua de totes les activitats que s'hi...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR