DECRET 71/1992, de 2 de març, de creació de la Comissió Interdepartamental de Seguretat i Salut Laboral.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyDecret

D'acord amb l'article 149.7 de la Constitució espanyola i en relació amb l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat de Catalunya l'execució de la legislació laboral. La seguretat i salut en el treball és una de les matèries pròpies integrades en l'esmentada funció executiva, i com a tal es va transferir a la Generalitat, concretament al Departament de Treball. Per aquest motiu, en virtut del Reial Decret 2210/1979 es transferiren competències en matèria de treball per part de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya, assignat al Departament de Treball pel Decret de 26 de setembre de 1979, i en virtut del Reial Decret 2947/1982 es transferiren els serveis dels gabinets tècnics provincials a la Generalitat de Catalunya, assignant-se aquests en virtut del Decret 437/1982, al Departament de Treball.

Les necessitats plantejades en aquesta matèria han originat una varietat i multiplicitat d'actuacions administratives des d'una vessant plural. Així, en ser una matèria eminentment multidisciplinària, són diversos els departaments de la Generalitat que intervenen en algun dels seus aspectes. Aquesta intervenció requereix una acurada coordinació per bé d'evitar duplicitats d'actuacions administratives i, el que seria més greu, una falta d'eficàcia en matèria de prevenció en seguretat i salut laboral.

La dinàmica creixent de les realitats en el món laboral i industrial requereix cada vegada més una actuació multidisciplinària per part de l'Administració, per tal de donar resposta a les necessitats que es vagin plantejant.

D'altra banda, ha de tenir-se present el Programa Interdepartamental de Seguretat, Higiene i Salut Laboral, creat per l'Acord del Consell Executiu de 9 d'octubre de 1989, que, entre els seus objectius, tenia el d'analitzar l'estructura institucional, per tal d'assegurar la coordinació de les competències i funcions disperses en els àmbits preventius i assistencials. Amb aquest motiu l'esmentat programa va proposar la creació d'una Comissió Interdepartamental de Seguretat i Salut dels treballadors. D'aquesta manera es pretén establir una coordinació entre els diversos departaments, per tal de controlar les condicions de treball abans de l'inici de les activitats, durant el funcionament de les activitats i, finalment, a nivell sanitari assistencial, si així fos necessari.

La Comissió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR