DECRET 173/1996, de 23 de maig, sobre jornada i horari de treball, vacances i permís per maternitat del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

D'acord amb la Llei 17/1985, de 23 de juliol, de la funció pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, la determinació de la jornada i l'horari del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es farà en funció de la millor atenció dels administrats, dels objectius assenyalats en els serveis i del bon funcionament d'aquests.

Atès que per sentències del Tribunal Suprem de 16 de desembre de 1991 i 25 de maig de 1992 va ser anul·lat el punt 5è de la circular 4/1988, de 24 de maig, de la Direcció General de la Funció Pública, sobre jornada i horaris de treball del personal de l'Administració de la Generalitat, mitjançant aquest Decret es pretén homogeneïtzar de forma definitiva les condicions de treball del personal funcionari, regulant un únic sistema de jornada i horari que ha de regir per a tots els llocs de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, llevat de les excepcions que s'estableixin motivades per les necessitats o el bon funcionament dels serveis públics.

D'altra banda, es reglamenta el dret dels funcionaris a gaudir d'unes vacances retribuïdes, establert a l'article 82 de la Llei 17/1985, i es regula el permís de maternitat, d'acord amb el que disposen l'article 3 de la Llei 3/1989, de 3 de març, per la qual s'amplia a setze setmanes el permís per maternitat i s'estableixen mesures per tal d'afavorir la igualtat en el tractament de la dona en el treball i la Llei 8/1992, de 30 d'abril, de modificació del règim de permisos concedits per la Llei 8/1980, de l'Estatut dels treballadors, i la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la funció pública, als adoptants d'un menor de cinc anys.

En conseqüència, havent realitzat el tràmit d'audiència a les juntes de personal, segons estableix la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, i amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals de la mesa sectorial de negociació de personal d'administració i tècnic, de conformitat amb el que preveu el capítol 6 de l'Acord de la mesa general de negociació de la funció pública entre l'Administració de la Generalitat i les organitzacions sindicals CCOO, CEMSATSE, CSI-CSIF i UGT, per a la millora del funcionament de l'Administració i de les condicions de treball de 28 de febrer de 1992;

Atès que el Decret 277/1992, de 24 de novembre, sobre jornada i horari de treball, vacances i permís per maternitat del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 1679, de 7.12.1992) ha estat declarat nul per les sentències de la secció quarta de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de 20 de desembre de 1995 i de 10 d'abril de 1996, per l'omissió d'un requisit preceptiu en la seva tramitació, motiu pel qual s'ha procedit a tramitar un nou Projecte de decret complint el requisit omès al seu dia;

D'acord amb els articles 11 i 12.1.a) de la Llei 17/1985, de 23 de juliol, de la funció pública de l'Administració de la Generalitat, modificada per la Llei 9/1994, de 29 de juny, vist el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de la Presidència i d'acord amb el govern,

Decreto:

Capítol 1

Article 1

Àmbit d'aplicació 1.1 El present Decret serà d'aplicació al personal de l'Administració de la Generalitat que presti serveis en règim de dret administratiu als departaments, organismes autònoms, entitats autònomes de caràcter comercial, industrial i financer i entitats gestores de la Seguretat Social de la Generalitat i que ocupi llocs de treball reservats al personal funcionari, exercint funcions administratives i/o tècniques, llevat del personal que dugui a terme funcions docents, sanitàries, assistencials i penitenciàries. 1.2 Així mateix, d'acord amb allò establert a l'apartat anterior, resten igualment exclosos de l'àmbit d'aplicació del present Decret el personal que presta serveis a l'Administració de la Generalitat mitjançant un contracte laboral, el qual es regirà per les normes del Conveni col·lectiu que li sigui d'aplicació, i els col·lectius de personal que presten serveis no administratius i que per la seva especificitat tinguin...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR