ORDRE BEF/108/2003, de 6 de març, de convocatòria per a l'acreditació d'entitats col-laboradores del Programa de suport a l'acolliment residencial per a gent gran, del Programa d'ajuts per a l'accés als habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental i del Programa de suport a l'autonomia a la...

SecciónDisposicions Generals
EmisorPresidència de la Generalitat
Rango de LeyOrdre

ORDRE BEF/108/2003, de 6 de març, de convocatòria per a l'acreditació d'entitats col-laboradores del Programa de suport a l'acolliment residencial per a gent gran, del Programa d'ajuts per a l'accés als habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental i del Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar.

Atès el Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del sistema català de serveis socials, modificat pel Decret 176/2000, de 15 de maig;

Atès el Decret 288/1992, de 26 d'octubre, de creació del Programa d'ajuts de suport a l'acolliment residencial per a gent gran, modificat pel Decret 393/1996, de 12 de desembre, sobre les prestacions econòmiques d'atenció social a la gent gran, i l'Ordre de 22 de desembre de 1992, que el desplega, modificada per la disposició final 2 de l'Ordre de 29 de gener de 1998, de convocatòria pública per a la concessió d'ajuts a persones naturals per a programes del Departament de Benestar Social en matèria de serveis socials;

Atesa l'Ordre de 20 d'abril de 1998, per la qual es crea el Programa d'ajuts per a l'accés als habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental, i es complementa la normativa bàsica referent als habitatges amb serveis comuns per a persones amb disminució inclosa en el Decret 284/1996, de 23 de juliol, per tal d'adaptar-la a les necessitats específiques del col-lectiu de persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental;

Atesa l'Ordre de 10 de gener de 2002, per la qual s'estableix el Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar, s'obre convocatòria i s'aproven les bases per a la concessió d'ajuts a persones naturals per a programes del Departament de Benestar Social en matèria de serveis socials;

Vist l'informe del Consell General de Serveis Socials, i en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article 1

Convocatòria

1.1 S'obre convocatòria perquè les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments d'acolliment residencial, centres de dia o habitatges tutelats per a gent gran, o d'habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental, presentin sol-licituds per tal de ser acreditades com a entitats col-laboradores dels programes corresponents.

1.2 S'obre convocatòria perquè les entitats d'iniciativa social que prestin serveis inclosos en el Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar presentin sol-licituds per tal de ser acreditades com a entitats col-laboradores d'aquest programa.

Article 2

Sol-licituds

2.1 Les sol-licituds per concórrer a aquesta convocatòria per a l'acreditació com a entitat col-laboradora, en els tres programes, s'han de formular en els impresos normalitzats que es facilitaran a les dependències esmentades a l'annex 4 d'aquesta Ordre, o a través d'Internet a la web del Departament de Benestar i Família (www.gencat.net/benestar).

2.2 Les sol-licituds, degudament emplenades i adjuntant-hi la documentació que s'indica en els impresos per acreditar els requisits i les condicions exigits, s'han de presentar a les dependències esmentades, sens perjudici del que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2.3 La convocatòria es manté oberta tot l'any natural.

Article 3

Criteris i condicions

Els criteris i les condicions per obtenir l'acreditació per a cada programa són els que figuren als annexos d'aquesta Ordre:

  1. Programa de suport a l'acolliment residencial, centre de dia i habitatge tutelat per a gent gran: annex 1.

  2. Programa d'ajuts per a l'accés als habitatges amb serveis comuns per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental: annex 2.

    L'aplicació dels criteris esmentats als apartats anteriors serà valorada no solament individualment, sinó considerant també la qualitat assistencial i estructural de l'establiment de manera global.

  3. Programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar per a persones amb disminució: annex 3.

Article 4

Tramitació i resolució

4.1 El Servei d'Inspecció i Registre del Departament de Benestar i Família comprovarà el compliment dels requisits establerts per a l'acreditació sol-licitada, i emetrà l'informe corresponent.

4.2 El Comitè d'acreditació previst a l'article 7 d'aquesta Ordre avaluarà els informes i tota la documentació que consti a l'expedient, i dictarà resolució.

4.3 La resolució ha d'indicar el programa i, si escau, els serveis per als quals s'acredita l'entitat col-laboradora.

4.4 La resolució i notificació d'atorgament o de denegació de l'acreditació com a entitat col-laboradora s'ha de fer dins el termini de sis mesos a partir de la data en què la sol-licitud hagi tingut entrada en qualsevol dels registres del Departament de Benestar i Família.

Transcorregut el termini fixat sense que s'hagi notificat la resolució expressa, s'entendrà estimada la sol-licitud.

4.5 Contra la resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes davant la directora general de l'ICASS, en els termes que estableixen els articles 114 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.6 Un cop emesa la resolució d'acreditació del servei o establiment, es farà l'anotació registral corresponent al Registre d'entitats, serveis i establiments socials del Departament de Benestar i Família, i serà considerada una dada bàsica registral a efectes de publicitat.

Article 5

Acreditació

5.1 L'acreditació com a entitat col-laboradora s'atorgarà per un període de tres anys i està subjecta a les verificacions periòdiques que l'Administració consideri oportunes.

Passat aquest període es considerarà prorrogada pel mateix període, sempre que no hi hagi causa de revocació.

5.2 Les entitats col-laboradores acreditades obtindran per part del Departament de Benestar i Família una placa acreditativa segons el model oficial que s'estableixi.

5.3 L'acreditació com a entitat col-laboradora no comporta la recepció efectiva de persones beneficiàries del programa corresponent per part d'aquesta, la qual requerirà la signatura prèvia d'un conveni amb l'ICASS que concretarà el nombre mínim de persones beneficiàries que podran tenir accés al servei i altres condicions d'aquest accés.

5.4 Les entitats estan obligades a facilitar tota la informació requerida pels òrgans de control de l'Administració i a comunicar qualsevol variació sobre la seva situació juridicoadministrativa.

Article 6

Revocació de l'acreditació

6.1 L'acreditació podrà ser revocada durant el període de vigència, quan es comprovi l'incompliment de les condicions existents en el servei o establiment en el moment del seu atorgament, previ expedient en el qual es donarà vista als interessats.

6.2 Són causes de revocació de l'acreditació:

  1. L'incompliment de les disposicions normatives aplicables, qualsevol criteri o condició d'organització i funcionament establerts als annexos d'aquesta Ordre.

  2. L'incompliment de les condicions establertes en la resolució d'acreditació.

  3. Quan el servei o establiment sigui sancionat per una falta molt greu o per una falta greu relacionada amb aspectes higienicosanitaris. En aquest cas, l'entitat no podrà presentar una nova sol-licitud en el termini de dos anys.

  4. El fet que les persones beneficiàries del programa o de la seva família paguin, per qualsevol concepte, una quantitat econòmica superior a l'establerta a la resolució de concessió d'ajut econòmic, llevat dels programes que prevegin serveis complementaris.

  5. El fet de no prestar el servei en les condicions específiques de cada programa.

  6. La renúncia. En aquest cas, l'entitat no es podrà presentar de nou durant un període de dos anys.

  7. El canvi de l'entitat titular del servei. En aquest cas, si el nou titular està interessat a continuar com a servei o establiment acreditat haurà de presentar una nova sol-licitud.

  8. L'incompliment del contingut obligacional del contracte assistencial.

  9. El tancament del servei.

  10. Quan no es compleixi el nivell assistencial al qual s'ha compromès l'entitat.

  11. La reiteració en la no-comunicació de les altes, les baixes, les places reservades o la llista d'espera.

6.3 La revocació de l'acreditació com a entitat col-laboradora es farà mitjançant una resolució del Comitè d'acreditació, i comportarà la retirada de la placa acreditativa.

6.4 La revocació de l'acreditació serà comunicada a les persones beneficiàries del programa perquè puguin optar per romandre en el servei o accedir a un altre; en tot cas es garantiran els drets adquirits.

6.5 Quan una entitat sigui titular de més d'un dels serveis socials inclosos en el Programa de suport a l'acolliment residencial, la revocació de l'acreditació com a entitat col-laboradora que afecti un servei no comportarà necessàriament la revocació com a titular dels altres tipus de serveis.

Article 7

Comitè d'acreditació

7.1 El Comitè d'acreditació d'entitats col-laboradores, el règim jurídic del qual és el regulat per als òrgans col-legiats de la Generalitat de Catalunya, té la composició i les funcions que es determinen a continuació.

7.2 El Comitè esmentat està integrat per:

  1. El subdirector general de Gestió de Recursos.

  2. La subdirectora general d'Atenció a les Persones.

  3. La cap de Servei d'Inspecció i Registre.

  4. Dos funcionaris o funcionàries de la Subdirecció General de Gestió de Recursos designats pel subdirector general, un dels quals actuarà com a secretari o secretària.

    7.3 Actuarà com a president el subdirector general de Gestió de Recursos.

    7.4 Són funcions del Comitè d'acreditació les següents:

  5. L'avaluació del compliment...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR