DECRET LEGISLATIU 1/2003, de 8 de gener, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret Legislatiu

DECRET LEGISLATIU 1/2003, de 8 de gener, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre.

Exposició de motius

La disposició final segona de la Llei 11/2002, de 27 de maig, de segona modificació de la Llei 12/1993, del 4 de novembre, de creació de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, encomana al Govern que, en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data d'aprovació d'aquesta Llei, promulgui un Decret legislatiu intitulat "Text refós de la Llei de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre" que refongui el text d'aquesta Llei amb la de les lleis 12/1993, de 4 de novembre, i 4/1996, de 2 d'abril. Així mateix, el Govern ha d'intitular-ne els articles i harmonitzar-ne el text, l'ordenació, la numeració i les remissions internes, d'acord amb les directrius sobre elaboració de normes del Govern de la Generalitat.

Per tant, en exercici de la delegació esmentada, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

S'aprova el Text refós de la Llei de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, que s'insereix a continuació, en el qual es refonen la Llei 12/1993, de 4 de novembre; la Llei 4/1996, de 2 d'abril, i la Llei 11/2002, de 27 de maig.

Disposició final

Aquest Decret Legislatiu entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 8 de gener de 2003

Jordi Pujol

President de la Generalitat

Felip Puig i Godes

Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

TEXT REFÓS de la Llei de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre.

Article 1

L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre

1.1 Es crea l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, com a organisme autònom de caràcter administratiu de la Generalitat, el qual gaudeix de personalitat jurídica, patrimoni propi i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins.

1.2 L'Institut actua amb autonomia financera i ha de disposar de recursos suficients per al compliment del seu objectiu. Amb aquesta finalitat, disposa de pressupost propi, d'acord amb la normativa que sigui aplicable als organismes autònoms de caràcter administratiu.

1.3 L'Institut és adscrit al departament que determini el Govern de la Generalitat i es regeix per aquesta Llei, per les normes que la despleguin i per la legislació general sobre entitats autònomes que li sigui aplicable.

Article 2

Objecte de l'Institut

L'objectiu principal de l'Institut és el desenvolupament integral de les comarques de l'Ebre. Totes les funcions de l'Institut han d'anar encaminades a aconseguir l'impuls i la realització d'iniciatives i de programes d'actuació que contribueixin a aquest desenvolupament.

Article 3

Funcions de l'Institut

3.1 Són funcions de l'Institut:

  1. Elaborar, avaluar i executar o impulsar plans de promoció i desenvolupament de caràcter global o sectorial de les comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Terra Alta i la Ribera d'Ebre que integrin o potenciïn els esforços que es fan en aquesta zona i alhora afavoreixin la coordinació de totes les administracions actuants, a més de participar en l'elaboració i l'avaluació del Pla Territorial parcial de les Terres de l'Ebre.

  2. Assessorar i realitzar estudis i treballs tècnics encaminats a obtenir un coneixement millor de la realitat i perspectives de les comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Terra Alta i la Ribera d'Ebre.

  3. Fomentar la projecció de les comarques esmentades.

  4. Proposar actuacions al Govern de la Generalitat per al desenvolupament dels diferents sectors d'activitats de la zona.

  5. Adoptar mesures d'impuls i fer el seguiment de les accions que s'acordin, i informar-ne, a aquests efectes, el Govern de la Generalitat.

  6. Potenciar i impulsar les accions de defensa dels ecosistemes naturals de la zona.

  7. Qualsevol altra que l'ajudi a assolir el seu objectiu.

3.2 En la realització d'operacions o serveis de caràcter comercial, industrial o financer, l'Institut es regeix per aquesta Llei i per la Llei 4/1985, del 29 de març, de l'estatut de l'empresa pública catalana.

Article 4

Òrgans de l'Institut

L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre és integrat pels òrgans següents:

  1. El Consell Rector.

  2. La Presidència.

  3. La Direcció.

  4. El Consell Assessor.

Article 5

Consell Rector

5.1 El Consell Rector és l'òrgan superior col-legiat de govern de l'Institut. Integren aquest òrgan:

  1. La presidència, que recau en un conseller o consellera de la Generalitat.

  2. La vicepresidència primera, escollida pel Consell Rector entre els o les representants dels consells comarcals.

  3. La vicepresidència segona, designada pel president o presidenta entre les persones representants de la Generalitat.

  4. El director o directora, que actua com a secretari o secretària, amb veu però sense vot.

  5. Una persona en representació de cada grup parlamentari.

  6. Set persones representants de l'Administració de la Generalitat, a raó de:

    Una del Departament de Medi Ambient.

    Una del Departament d'Economia i Finances.

    Una del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

    Una del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme.

    Una del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

    Una del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.

    El delegat o delegada territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre.

  7. Una persona representant de cada grup polític de la Diputació de Tarragona.

  8. Dotze persones representants dels consells comarcals, tres per comarca.

  9. Dues persones representants de la societat civil, proposades pel Consell Assessor entre els membres que la representen.

    5.2 Les persones membres del Consell Rector són nomenades per la Presidència de l'Institut, a proposta de cadascuna de les representacions respectives.

    5.3 La persona que ocupi la vicepresidència primera de l'Institut substitueix el president o presidenta en casos de vacant, absència o malaltia, exerceix les funcions que aquest li delegui de manera expressa i és el seu representant permanent en l'activitat ordinària de l'Institut.

    5.4 La persona que ocupi la vicepresidència segona de l'Institut substitueix el president o presidenta en cas de vacant, absència o malaltia quan no pugui fer-ho la persona que ocupi la vicepresidència primera, exerceix les funcions que el president o presidenta li delega i és el coordinador pel que fa a la participació de la Generalitat en els projectes i les actuacions de l'Institut.

Article 6

Funcions del Consell Rector

6.1 Són funcions del Consell Rector:

  1. La planificació general de l'activitat de l'Institut.

  2. L'elaboració i l'aprovació del pla plurianual d'actuacions de l'Institut i dels projectes específics que s'acordi engegar en cada moment.

  3. L'aprovació anual d'una memòria sobre la gestió i del projecte de pressupost.

  4. L'aprovació de la plantilla de personal de l'Institut.

  5. L'aprovació del Reglament de règim interior.

  6. El seguiment del Pla territorial parcial de les Terres de l'Ebre.

  7. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada.

6.2 El funcionament del Consell Rector ha de ser establert pel Reglament de règim interior de l'Institut.

Article 7

Funcions de la Presidència de l'Institut

Són funcions de la Presidència de l'Institut:

  1. Representar l'Institut.

  2. Convocar, presidir, establir l'ordre dels debats i dirigir les reunions del Consell Rector i del Consell Assessor.

  3. Nomenar els membres del Consell Rector i del Consell Assessor, a proposta de cadascuna de les representacions respectives.

Article 8

Funcions i nomenament de la Direcció de l'Institut

8.1 La persona en qui recau la Direcció de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre és nomenada per la Presidència a proposta del Consell Rector.

8.2 Corresponen a la Direcció de l'Institut les funcions següents:

  1. Exercir la direcció de l'Institut, d'acord amb les directrius de la Presidència i del Consell Rector.

  2. Executar els acords del Consell Rector.

  3. Prestar assistència tècnica i administrativa al Consell rector i al Consell Assessor, actuar com a secretari o secretària de les reunions que tinguin aquests òrgans i estendre les actes de les reunions efectuades.

  4. Gestionar, en nom de l'Institut, els contractes derivats de les activitats d'aquest, dins les limitacions establertes per la legislació vigent sobre contractes de les administracions públiques.

  5. Exercir la direcció del personal laboral i funcionari de l'Institut.

  6. Ordenar les despeses i els pagaments d'acord amb la legislació vigent.

  7. Qualsevol altra funció que expressament li encomanin el Consell Rector i la Presidència.

Article 9

Consell Assessor: naturalesa i composició

9.1 Es crea el Consell Assessor com a òrgan de caràcter consultiu. En el Consell Assessor hi ha representades les parts interessades, públiques i privades, de les comarques de l'Ebre.

9.2 Són membres del Consell Assessor:

  1. Les persones en qui recauen la presidència i les vicepresidències de l'Institut.

  2. El director o directora de l'Institut, que actua com a secretari o secretària, o la persona al servei de l'Institut en qui delegui expressament.

  3. Set persones representants de l'Administració de la Generalitat amb activitats vinculades a les comarques de l'Ebre, una de les quals és el delegat o delegada territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre.

  4. Una persona representant de cada grup polític de la Diputació de Tarragona.

  5. Quatre persones representants dels consells comarcals, una per cadascun.

  6. Quatre persones representants de les administracions locals de les comarques de l'Ebre, proposades per les entitats municipalistes.

  7. Una persona representant de l'Administració de l'Estat.

  8. Quatre persones representants de les universitats situades a les comarques de l'Ebre.

  9. Quatre persones representants de les organitzacions sindicals de les comarques de l'Ebre.

  10. Quatre persones representants de les organitzacions empresarials de les comarques de l'Ebre.

  11. Quatre persones representants de les cambres de comerç de les comarques de l'Ebre.

  12. Quatre persones representants, una per comarca, de les entitats de les comarques de l'Ebre la finalitat de les quals sigui la de contribuir al coneixement, la defensa o el desenvolupament integral de la zona.

9.3 Els o les vocals que integren el Consell són membres nomenats per la presidència de l'Institut, a proposta de les representacions respectives, d'acord amb els criteris i amb la durada establerts pel Reglament de règim interior.

9.4 En el marc del Consell Assessor, es poden crear comissions de treball sectorials, d'acord amb el Reglament de règim interior de l'Institut. Així mateix, es pot crear una comissió socioeconòmica que tingui com a funció principal el debat i la reflexió sobre les qüestions relatives al desenvolupament socioeconòmic de les comarques de l'Ebre.

Article 10

Funcions del Consell Assessor

Són funcions del Consell Assessor:

  1. Informar, assessorar i formular propostes al Consell Rector i a la Direcció sobre qualsevol matèria relativa a les activitats que aquest acompleixi per tal de portar a terme les funcions indicades en l'article 3.

  2. Informar dels assumptes que li són sotmesos pel Consell Rector i informar preceptivament del pla plurianual d'actuacions.

  3. Proposar al Consell Rector totes les actuacions que consideri convenients per al compliment dels objectius de l'Institut.

Article 11

Recursos econòmics de l'Institut

11.1 Els recursos econòmics de l'Institut són:

  1. Les assignacions que li siguin consignades en les lleis de pressupostos de la Generalitat.

  2. Els ingressos derivats de la gestió i l'explotació dels seus béns i serveis.

  3. Els fruits, les rendes o els interessos dels seus béns patrimonials.

  4. Les subvencions o aportacions voluntàries d'entitats i de particulars.

  5. Qualsevol altre recurs que li sigui atribuït.

11.2 El pressupost de l'Institut és anual i s'ha de subjectar a la legislació sobre els pressupostos de les entitats autònomes.

11.3 L'Institut gaudeix de les exempcions i els beneficis fiscals que corresponen a la Generalitat.

Article 12

Personal

12.1 El personal al servei de l'Institut es regeix pel règim laboral.

12.2 Com a excepció al principi general establert per l'apartat 1, resten reservats al personal funcionari els llocs de treball que impliquin l'exercici d'autoritat, la inspecció o el control corresponent al departament al qual sigui adscrit l'Institut. L'Institut pot dotar-se també de personal funcionari, d'acord amb el que estableix la legislació aplicable.

Disposició transitòria

Totes les entitats, les corporacions, les associacions i les formacions polítiques amb representació en les institucions que tenen representants en el Consell Rector i en el Consell Assessor de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, mentre no se n'aprovi el Reglament de règim interior, en les designacions que proposin per constituir els consells han de garantir la presència plural i diversa de les forces polítiques i socials de manera anàloga a la sorgida de les darreres eleccions respectives.

Disposicions finals

Primera

Es faculten el Govern de la Generalitat i el conseller competent per raó de la matèria per a desenvolupar i executar aquesta Llei.

Segona

El Govern, a proposta del Consell Rector i havent escoltat el Consell Assessor de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, ha d'aprovar abans del juny de 2004 el Reglament de règim interior i ha d'establir els criteris per a la designació i la durada del mandat de les persones membres del Consell rector i del Consell Assessor, tot garantint la pluralitat i la diversitat de les representacions que el constitueixen.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR