DECRET 210/2003, de 9 de setembre, sobre l'atorgament de la concessió per a l'explotació de la línia 11 de la xarxa ferroviària metropolitana a l'Entitat Metropolitana del Transport.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET 210/2003, de 9 de setembre, sobre l'atorgament de la concessió per a l'explotació de la línia 11 de la xarxa ferroviària metropolitana a l'Entitat Metropolitana del Transport.

L'article 9.15 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva sobre els ferrocarrils que circulen íntegrament pel territori de Catalunya.

L'article 17 del Reial decret 2115/1978, de 26 de juliol, sobre transferència de competències de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria, entre altres, de transports, va transferir a la Generalitat les competències relatives al Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

Per altra banda, la Llei 7/1987, de 4 d'abril, per la qual s'estableixen i es regulen actuacions públiques especials en la conurbació de Barcelona i en les comarques compreses dins la seva zona d'influència directa, crea l'Entitat Metropolitana del Transport, que actualment és la concessionària de l'explotació de diferents línies del Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

La Generalitat de Catalunya ha dut a terme les obres d'infraestructura, superestructura i condicionament de la línia 11 de la xarxa ferroviària metropolitana de Barcelona.

Per tot això, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

S'autoritza el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per atorgar a l'Entitat Metropolitana del Transport la concessió per a l'explotació de la línia 11 de la xarxa ferroviària metropolitana de Barcelona. Aquesta línia, de 1.968 metres, construïda per la Generalitat de Catalunya, enllaça l'actual estació de Trinitat Nova de la línia 4 i, en el futur, també de la línia 3, amb la nova estació de Can Cuiàs a Montcada i Reixac, i incorpora les noves estacions de Casa de l'Aigua, Torre Baró - Vallbona i Ciutat Meridiana.

Article 2

L'aportació del material mòbil necessari per a l'explotació del servei de la L-11 correspon a l'Entitat Metropolitana del Transport. A aquest efecte, l'Entitat Metropolitana del Transport elevarà la proposta corresponent al Departament de Política Territorial i Obres Públiques per a la seva aprovació.

L'explotació del servei objecte de concessió es podrà dur a terme per la mateixa Entitat Metropolitana del Transport o bé per mitjà d'una societat de gestió.

Article 3

El termini de la concessió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR