LLEI 30/1991, de 13 de desembre, del Pla estadístic de Catalunya 1992-1995. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 1604, pàg. 3340, de 10.6.1992).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyLlei

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

El president de la Generalitat de Catalunya

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el que estableix l'article 33.2 de l'Estatut d'autonomia, promulgo la següent

LLEI

Exposició de motius

La Llei 14/1987, d'Estadística, crea el marc legal que permet el desenvolupament de l'activitat estadística necessària per al coneixement de la realitat econòmica, social i demogràfica de Catalunya, regula l'obligatorietat de la col·laboració ciutadana i la preservació del secret estadístic, estableix un marc de referència per a la coordinació i la col·laboració entre les institucions implicades en el procés estadístic, i institueix el Pla Estadístic, com un instrument legal del Parlament per a l'ordenació i la planificació de l'activitat estadística.

Aquesta Llei posa en pràctica les previsions de la Llei d'Estadística per a la planificació de l'activitat estadística de Catalunya incorporant els actuals mètodes de planificació pública: estableix un objectiu central del Pla i defineix el seu desplegament en els diferents camps mitjançant una jerarquia d'objectius i regles per a la presa de decisions sobre prioritats, de manera que la definició precisa de les finalitats que cal assolir no impedeix la necessària flexibilitat i adaptibilitat de la qual ha de poder fer ús el Govern en l'execució del Pla mitjançant els corresponents Programes Anuals d'Actuació Estadística.

Així mateix, aquesta Llei precisa i organitza les relacions de col·laboració institucional entre la Generalitat, les entitats territorials de Catalunya i les organitzacions estatals i internacionals especialitzades, per a la progressiva constitució d'un sistema estadístic integral de Catalunya, homogeni i comparable amb els dels països avançats d'Europa, i estableix les funcions de l'Institut d'Estadística de Catalunya en l'execució d'aquest Pla.

Capítol I Disposicions generals

Article 1

El Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 que s'estableix per aquesta Llei és l'instrument d'ordenació i planificació de l'estadística de la Generalitat de Catalunya, dels seus organismes autònoms i de les empreses en què tenen participació majoritària i de les entitats gestores de la Seguretat Social a Catalunya, per a la constitució del sistema estadístic de la Generalitat de Catalunya.

Article 2

El Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 és també l'instrument marc de la col·laboració institucional entre la Generalitat de Catalunya i els seus organismes i empreses d'una banda, i les entitats públiques catalanes de caràcter territorial d'una altra, per a la progressiva constitució d'un sistema estadístic integral de Catalunya.

Article 3

El Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 és també l'instrument marc de la col·laboració institucional entre la Generalitat de Catalunya i els seus organismes i empreses, d'una banda, i altres entitats públiques estatals o europees o organitzacions internacionals, d'una altra, per a la progressiva coherència, homogeneïtat i comparabilitat del sistema estadístic de Catalunya amb els del seu entorn.

Article 4

El Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 estableix els seus objectius per al període de temps comprès entre el primer de gener de 1992 i el trenta-u de desembre de 1995.

Article 5

Les entitats esmentades en l'article primer elaboren les estadístiques que els encomanen el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística que el despleguen, directament o en col·laboració amb altres entitats públiques o privades, mitjançant la celebració d'acords, convenis o contractes.

Article 6

L'Institut d'Estadística de Catalunya és l'organisme responsable de dur a terme el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística, directament o en col·laboració amb altres entitats públiques o privades, i amb aquesta finalitat porta a terme les activitats següents:

  1. Elaborar i aprovar cada any el projecte de proposta de Programa Anual d'Actuació Estadística i les seves activitats prèvies i preparatòries que requereixen el compliment dels preceptes d'aquesta Llei.

  2. Prestar els serveis d'assistència tècnica que requereixin les diferents administracions públiques catalanes a les quals el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística que el despleguen encomanin l'elaboració d'estadístiques.

  3. Realitzar les activitats estadístiques instrumentals que li encomanen el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística que el despleguen.

  4. Elaborar i promoure la tramitació i l'aprovació dels projectes de normes tècniques i reguladores d'estadístiques que preveu la Llei d'estadística o que li encomana el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística que el despleguen.

  5. Vetllar pel compliment de la legislació sobre estadística per part de les diferents administracions públiques catalanes a les quals el Pla Estadístic i els Programes Anuals d'Actuació Estadística que el despleguen encomanin l'elaboració d'estadístiques.

  6. Formular i mantenir l'inventari de la informació i la documentació estadístiques a Catalunya.

  7. Fer el seguiment de les estadístiques incloses en el Pla Estadístic.

  8. Establir les relacions necessàries en matèria estadística amb les entitats esmentades en els articles 2 i 3 d'aquesta Llei.

Article 7

Als efectes d'aquesta Llei, es consideren activitats estadístiques:

  1. Les activitats que condueixin a la recopilació, l'elaboració, l'ordenació sistemàtica de dades i la publicació i difusió de resultats, tal com estableix l'article 2 de la Llei d'estadística.

  2. Les activitats que siguin prèvies o complementàries de les anteriors i legalment exigibles, o tècnicament necessàries, per a poder complir els requisits que estableix la legislació sobre estadística, com les de formació, les de recerca i desenvolupament tècnic, metodològic i normatiu en el camp estadístic; aquestes activitats s'anomenen "activitats estadístiques instrumentals".

Capítol II Objectiu central del Pla Estadístic

Article 8

L'objectiu central del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 és aconseguir un conjunt coherent, fiable i actualitzat de dades estadístiques al mínim cost possible, aprofitant al màxim les fonts existents, que permeti el coneixement de la realitat econòmica, demogràfica i social de Catalunya i que sigui útil a la presa de decisions de les institucions públiques i els agents socials, minimitzant les molèsties als ciutadans i garantint el secret estadístic.

Article 9

L'objectiu central establert en l'article anterior ha d'ésser el criteri bàsic i essencial per a la presa de decisions de tots els organismes implicats en l'execució del Pla Estadístic i ha de servir de criteri interpretatiu primer per a l'aplicació d'aquesta Llei i les disposicions per al seu compliment i desplegament.

Capítol III Estructura del Pla Estadístic

Article 10

L'objectiu central del Pla Estadístic establert en l'article 8 es desplega en els camps següents:

  1. Activitats estadístiques en curs.

  2. Activitats estadístiques noves.

  3. Activitats estadístiques instrumentals exigides per la Llei d'Estadística.

  4. Activitats estadístiques instrumentals necessàries per a l'optimació del sistema estadístic de Catalunya.

  5. Col·laboració institucional amb les entitats territorials de Catalunya.

  6. Col·laboració institucional amb les entitats estatals i europees i amb les organitzacions internacionals.

Article 11

-1 Per al desplegament de l'objectiu central del Pla Estadístic establert en l'article 8 i dins cadascun dels camps definits en l'article anterior, es defineixen en els capítols següents d'aquesta Llei els criteris de decisió que han d'informar la determinació de les activitats estadístiques que han de fer-se per a complir el Pla Estadístic.

-2 Aquests criteris de decisió són de dues classes:

  1. Criteris de decisió estrictes, que han d'ésser observats tots, en tot cas i íntegrament.

  2. Criteris de decisió de preferència, que han d'ésser tinguts en compte de manera ponderada i successivament, en l'ordre de prelació en què s'estableixen, durant el període de vigència del Pla.

Article 12

-1 Per al desplegament de l'objectiu central del Pla Estadístic establert en l'article 8, dins cadascun dels camps definits en l'article 10, considerant els criteris de decisió definits en l'article 11, s'estableixen els objectius operatius d'aquest Pla.

-2 Els objectius operatius són la definició més precisa en llenguatge de planificació que adopta aquesta Llei per tal d'identificar activitats estadístiques i consisteixen en:

  1. Una descripció normalitzada de les finalitats i de les prestacions que es pretenen.

  2. Una descripció breu i molt general de les operacions que permetrien aconseguir les prestacions i les finalitats.

  3. Una estimació normalitzada de llur grau de complexitat tècnica, metodològica i organitzativa.

  4. Una estimació normalitzada de llur cost directe mitjà anual.

  5. Una estimació normalitzada del temps que ha de passar entre l'inici efectiu de l'activitat i la disponibilitat dels primers resultats.

Article 13

Per a descriure de manera normalitzada els objectius operatius, s'adopten en aquesta Llei les regles que es defineixen en el seu Annex I.

Capítol IV Objectius per a les activitats estadístiques en curs

Article 14

Són criteris de decisió estrictes pel que fa a les activitats estadístiques en curs, que ineludiblement han de complir les activitats estadístiques que hi són incloses, els següents:

  1. Que disposin d'un projecte tècnic o d'un esquema metodològic bàsic i que satisfacin els requisits mínims per tal d'oferir resultats fiables.

  2. Que s'ajustin a la legalitat i a la normativa tècnica vigents.

  3. Que llur metodologia permeti la comparació de llurs resultats amb altres estadístiques similars.

  4. Que garanteixin llur actualització periòdica.

  5. Que no en resulti una duplicitat amb altres estadístiques existents.

Article 15

Són objectius operatius per a les activitats estadístiques en curs, amb especificació de l'organisme que elabora l'estadística, els que es relacionen a l'Annex II d'aquesta Llei. Capítol V Objectius per a noves activitats estadístiques

Article 16

Les activitats estadístiques que s'iniciïn en el període de vigència del Pla Estadístic per tal de complir l'objectiu central establert en l'article 8 han de satisfer ineludiblement els criteris de decisió estrictes de l'article 14 d'aquesta Llei.

Article 17

Així mateix, la decisió d'iniciar aquestes activitats estadístiques ha de satisfer els criteris de decisió de preferència següents:

  1. Que la relació cost/benefici sigui òptima, entenent el factor cost com la combinació del cost econòmic i el grau de complexitat tècnica, metodològica i organitzativa, i entenent el factor benefici com el grau d'assoliment dels criteris descrits en els paràgrafs següents.

  2. Que tendeixin a equilibrar el conjunt de les estadístiques disponibles sobre Catalunya i per tant donin prioritat a noves activitats estadístiques de contingut econòmic i a les previsions demogràfiques.

  3. Que diversifiquin les estadístiques socials disponibles, donant prioritat a noves estadístiques socials sobre condicions de vida de la població.

  4. Que, metodològicament, donin preferència a la utilització de fonts d'informació estadístiques i administratives existents disponibles.

  5. Que tendeixin a la més gran desagregació territorial tècnicament possible.

Article 18

Són objectius operatius per a les noves activitats estadístiques els que es relacionen en l'Annex III d'aquesta Llei.

Capítol VI Objectius per a activitats estadístiques instrumentals exigides per la Llei d'Estadística

Article 19

Les activitats estadístiques instrumentals que estableix preceptivament la Llei d'Estadística han d'ésser realitzades per l'Institut d'Estadística de Catalunya dins del termini de vigència del Pla Estadístic.

Article 20

Són objectius operatius per a les activitats estadístiques instrumentals exigides per la Llei d'Estadísitca els que es relacionen en l'Annex IV d'aquesta Llei.

Capítol VII Objectius per a activitats estadístiques instrumentals necessàries per a l'optimació del sistema estadístic de Catalunya

Article 21

-1 A més de les activitats previstes en el Capítol VI, el compliment de l'objectiu central del Pla Estadístic establert en l'article 8 comporta la necessitat o la conveniència de dur a terme altres activitats estadístiques instrumentals, tant per a la realització de les activitats estadístiques que cal iniciar en aplicació del que s'estableix en el Capítol V d'aquesta Llei com per la coherència interna i externa del sistema estadístic de Catalunya.

-2 La decisió d'iniciar aquestes activitats estadístiques instrumentals ha de satisfer els criteris de decisió de preferència següents:

  1. Que llur aplicació contribueixi a generar economies d'escala en termes de temps o de recursos emprats.

  2. Que siguin tècnicament necessàries o convenients per assolir progressivament l'homogeneïtat en el tractament de dades i millorar la qualitat i la fiabilitat de les estadístiques catalanes.

  3. Que contribueixin a la formació del personal de l'Administració i dels usuaris de la informació estadística.

  4. Que constitueixin un avenç tecnològic i innovador de la metodologia estadística d'aplicació progressiva a Catalunya.

Article 22

Són objectius operatius per a les activitats estadístiques instrumentals necessàries per a l'optimació del sistema estadístic de Catalunya els que es relacionen en l'Annex V d'aquesta Llei.

Capítol VIII Col·laboració institucional amb les entitats territorials de Catalunya

Article 23

El Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995 ha d'incorporar en el seu procés d'execució activitats estadístiques acomodades als seus objectius operatius que siguin d'interès especial per a les entitats territorials de Catalunya, per una de les vies determinades en el present capítol.

Article 24

Les entitats territorials de Catalunya poden sol·licitar la col·laboració de l'Institut d'Estadística de Catalunya per a la realització de les estadístiques determinades en l'article 23, amb les finalitats següents:

  1. Realitzar íntegrament estadístiques que els siguin d'especial interès, sempre que la proposta compleixi els objectius del Pla Estadístic.

  2. Incloure aspectes que els siguin d'especial interès en les estadístiques que es realitzin en execució del Pla Estadístic.

  3. Desagregar les dades o els productes de difusió que els siguin d'especial interès derivats de les estadístiques que es realitzin en execució del Pla Estadístic.

  4. Rebre el servei d'assistència tècnica per a la realització per part d'elles d'activitats estadístiques de llur interès que responguin a l'objectiu establert en l'article 2 i d'altres objectius del Pla Estadístic.

Article 25

L'Institut d'Estadística de Catalunya pot adreçar-se a totes o a determinades entitats territorials de Catalunya per:

  1. Proposar la realització d'estadístiques o activitats estadístiques complementàries que consideri d'interès per al compliment de l'objectiu establert en l'article 2 i d'altres objectius del Pla Estadístic.

  2. Proposar la inclusió d'estadístiques que aquestes entitats ja realitzin en l'àmbit del Pla Estadístic, si ho considera d'interès per al compliment de l'objectiu establert en l'article 2 i d'altres objectius del Pla Estadístic.

Article 26

-1 Les propostes de les entitats territorials han d'anar acompanyades de la documentació següent:

  1. Memòria justificativa de l'especial interès i de l'adequació de la demanda als objectius del Pla Estadístic.

  2. Memòria descriptiva de l'activitat estadística i del servei d'assistència tècnica que se sol·licita.

  3. Proposta de finançament del cost del servei.

    -2 Les propostes de l'Institut d'Estadística de Catalunya a què es refereix l'article 25 han d'anar acompanyades de la documentació següent:

  4. Memòria justificativa i descriptiva de la proposta, del seu interès per a les entitats territorials destinatàries i per al compliment del que disposa l'article 2 d'aquesta Llei, i la seva adequació a altres objectius del Pla Estadístic.

  5. Descripció de les activitats d'assistència tècnica i dels mitjans que l'Institut d'Estadística de Catalunya posaria al servei de la realització de l'operació o de l'activitat.

  6. Proposta de finançament del cost de la demanda o dels costos addicionals que aquesta pot implicar.

Article 27

Els termes de l'acceptació de la proposta s'han de precisar en un conveni de col·laboració entre l'Institut d'Estadística de Catalunya i les entitats interessades.

Capítol IX Col·laboració institucional amb les entitats estatals i europees i amb les organitzacions internacionals

Article 28

-1 L'Institut d'Estadística de Catalunya pot adreçar-se a entitats estatals o europees o a organitzacions internacionals per proposar la col·laboració en la realització d'estadístiques, d'activitats estadístiques complementàries o d'activitats estadístiques instrumentals, si ho considera d'interès per al compliment de l'objectiu establert per l'article 3 i d'altres objectius del Pla Estadístic.

-2 Els termes de l'acceptació de la proposta s'han de precisar en un conveni de col·laboració entre l'Institut d'Estadística de Catalunya i les entitats i les organitzacions interessades.

Capítol X Execució del Pla Estadístic

Article 29

-1 El Govern de la Generalitat ha d'aprovar cada any per decret, abans del trenta-u de desembre, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, el Programa Anual d'Actuació Estadística per a l'any següent.

-2 El Govern ha de donar compte d'aquest Decret al Parlament.

-3 El projecte de proposta de Programa Anual d'Actuació Estadística ha d'ésser preparat i aprovat cada any, abans del dia quinze de novembre, per l'Institut d'Estadística de Catalunya, que prèviament ha d'haver mantingut consultes amb totes les entitats esmentades en els articles 1 i 2 d'aquesta Llei.

-4 Aquest Programa Anual d'Actuació Estadística ha de consistir en la descripció precisa de les activitats estadístiques que s'han de dur a terme durant l'any, com a desplegament dels objectius i en compliment dels preceptes d'aquesta Llei.

Article 30

La inclusió d'una activitat estadística en un Programa Anual d'Actuació Estadística comporta el compliment de les disposicions següents:

  1. L'enumeració de les normes reguladores vigents que són aplicables a l'activitat estadística en qüestió, si n'hi ha.

  2. Un articulat de normes específiques que, conjuntament amb les citades en el paràgraf anterior, completi la regulació exigida per la Llei d'Estadística.

  3. En tot cas, la determinació precisa dels resultats estadístics que han d'ésser sotmesos al tràmit d'aprovació i la forma específica de publicació i difusió de dades.

Article 31

-1 La identificació i la descripció d'una activitat estadística que compleixi algun dels objectius operatius establerts en els articles 15, 18, 20 i 22 en el Programa Anual d'Actuació Estadística comporta la declaració d'interès públic respecte a la dita activitat.

-2 S'encomana a l'Institut d'Estadística de Catalunya que presti l'assistència tècnica que requereixin els organismes que elaboren estadístiques que responen als objectius operatius del Pla Estadístic per tal de garantir que compleixen els preceptes que s'hi estableixen.

-3 La inclusió d'una activitat estadística en els Programes Anuals d'Actuació Estadística s'ha de fer, en tot cas, en funció de les disponibilitats pressupostàries i organitzatives.

Article 32

L'aprovació de resultats de les activitats estadístiques incloses en el Pla Estadístic ha d'observar el procediment següent:

  1. Les propostes d'aprovació dels resultats estadístics han d'ésser trameses prèviament a l'Institut d'Estadística de Catalunya, que ha d'emetre un informe sobre el compliment de les normes reguladores que són aplicables en l'estadística.

  2. Per a l'elaboració d'aquest informe l'Institut d'Estadística de Catalunya pot requerir a l'organisme o l'entitat pública que hagi realitzat l'activitat tota mena d'informació que consideri necessària i realitzar qualsevol altra actuació que estimi convenient per a la verificació del procés de realització de l'activitat i la seva adequació a les normes reguladores.

  3. L'informe favorable de l'Institut d'Estadística de Catalunya ha d'ésser elevat al Conseller d'Economia i Finances, el qual ha de fer pública l'aprovació mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i s'ha de comunicar al Parlament.

  4. En el cas de les activitats estadístiques realitzades per un altre Departament, la resolució ha d'ésser signada pel Conseller corresponent.

Article 33

Per tal de fer efectiva l'obligació de l'Institut d'Estadística de Catalunya de vetllar pel compliment de les normes vigents sobre estadística i en particular les que estableix el Pla Estadístic i les seves normes de desplegament, s'autoritza el Govern de la Generalitat que atribueixi a l'Institut d'Estadística de Catalunya la facultat inspectora de les activitats estadístiques sotmeses al Pla Estadístic.

Disposició addicional La integració en la funció pública de l'Administració de la Generalitat, de l'Ajuntament de Barcelona, o d'altres entitats locals, dels funcionaris i del personal laboral amb caràcter permanent del Consorci d'Informació i Documentació de Catalunya, s'ha de fer d'acord amb el que estableix el pacte sisè del Conveni signat el 18 de setembre de 1989 entre les institucions que formen part de l'esmentat Consorci i ha de seguir les regles següents:

-1 D'acord amb les relacions de personal que figuren en els Annexos 3 i 4 del Conveni anteriorment esmentat, per Decret del Consell Executiu de la Generalitat, dictat de conformitat amb les disposicions sobre funció pública de la Generalitat i el que estableixen els articles 308.1 de la Llei 7/1987, de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, i 108.1 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals, s'ha d'aprovar la relació dels mitjans personals que es transfereixen a la funció pública de l'Administració de la Generalitat i a la de l'Ajuntament de Barcelona.

-2 Els funcionaris d'ens locals al servei del Consorci poden optar, en el termini d'un any, per retornar a llurs corporacions d'origen o per integrar-se definitivament en la funció pública de l'Administració de la Generalitat.

-3 El personal laboral amb caràcter permanent del Consorci s'ha d'integrar en l'Administració de la Generalitat, la qual se subroga en la relació contractual preexistent.

-4 L'eventual integració en la funció pública de l'Administració de la Generalitat dels funcionaris propis i del personal laboral del Consorci en situació d'excedència voluntària s'ha de produir d'acord amb la normativa aplicable al reingrés al servei actiu.

-5 Al personal que s'integri a la funció pública de l'Administració de la Generalitat, de l'Ajuntament de Barcelona, o d'altres entitats locals, se li han de respectar els drets de qualsevol ordre i naturalesa que els correspongui, d'acord amb les normes aplicables a cada cas.

Disposició transitòria Per tal de donar compliment al que es disposa en l'article 29, el Govern de la Generalitat disposa d'un termini de tres mesos, des de la data de la publicació d'aquesta Llei, per a aprovar el Programa Anual d'Actuació Estadística per a l'any 1992, en els termes fixats per l'esmentat article.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu compliment i que els tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin complir.

Palau de la Generalitat, 13 de desembre de 1991

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Macià Alavedra i Moner Conseller d'Economia i Finances

Annex I

Regles per a la descripció normalitzada dels objectius operatius de la Llei del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995

Per a descriure de manera normalitzada els objectius operatius s'adopten en aquesta Llei les regles següents:

-1 Les finalitats i prestacions que es pretenen es descriuen en primer lloc; a continuació es fan les descripcions de les operacions estadístiques, dient els trets més generals de les actuacions i de llurs fonts.

-2 Les estimacions del grau de complexitat tècnica, metodològica i organitzativa es fan utilitzant la classificació següent:

  1. Senzilla: referida a l'operació estadística quan el grau de complexitat és equivalent al de les operacions estadístiques habituals i sobre les quals es té un grau d'experiència molt gran a l'Institut d'Estadística de Catalunya.

  2. Complexa: quan el grau de complexitat és equivalent al de les operacions estadístiques poc habituals i que requereixen un procés específic de reflexió tècnica o metodològica o una definició organitzativa especial a l'Institut d'Estadística de Catalunya, però existeix alguna experiència similar.

  3. Molt complexa: quan el grau de complexitat és equivalent al de les operacions estadístiques que requereixen un procés específic i de contingut experimental en els nivells tècnic, metodològic o organitzatiu, i no existeix experiència aplicable a l'Institut d'Estadística de Catalunya.

    -3 Les estimacions de cost es fan utilitzant la classificació següent:

  4. Cost molt baix: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és fins a 10 milions de pessetes de 1991.

  5. Cost baix: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és de més de 10 milions i fins a 20 milions de pessetes de 1991.

  6. Cost moderat: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és més de 20 milions i fins a 40 milions de pessetes de 1991.

  7. Cost alt: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és de més de 40 milions i fins a 70 milions de pessetes de 1991.

  8. Cost molt alt: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és de més de 70 milions i fins a 100 milions de pessetes de 1991.

  9. Cost extraordinari: si s'estima que el cost anual d'execució de l'activitat és de més de 100 milions de pessetes de 1991.

    -4 Les estimacions del temps que ha de passar entre l'inici efectiu de l'activitat i la disponibilitat dels primers resultats es fan utilitzant la classificació següent:

  10. Disponibilitat immediata, quan l'activitat està produint resultats de manera continuada.

  11. Disponibilitat a curt termini: si s'estima que el període de temps és inferior a un any.

  12. Disponibilitat a mitjà termini: si s'estima que el període de temps és superior a un any i inferior a dos.

  13. Disponibilitat a llarg termini: si s'estima que el període de temps és superior a dos anys.

    Annex II

    Relació d'objectius operatius per a les activitats estadístiques en curs que s'inclouen en la Llei del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995

    Són objectius operatius en aquest camp, que es relacionen especificant l'organisme que elabora l'estadística, els següents:

    -1 Departament de la Presidència 1.1 Cens d'equipaments esportius. Conèixer el nombre d'equipaments esportius i també llurs característiques i estat d'ús fent una operació d'actualització i explotació de l'arxiu disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 1.2 Directori de clubs i associacions esportius. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels clubs i les associacions esportius a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació de tractament de les dades existents i altres fonts complementàries. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.3 Pràctica esportiva. Conèixer el nombre i les característiques dels practicants d'esports i el tipus d'activitats i el lloc on es desenvolupen fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.4 Emissores de radiodifusió i televisió local. Conèixer el nombre i les característiques de les emissores de radiodifusió i televisió local en funcionament a Catalunya fent un tractament de la informació administrativa disponible. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.5 Ocupació de l'espectre radioelèctric. Conèixer el grau d'ocupació de l'espectre radioelèctric a Catalunya fent un seguiment de les freqüències radioelèctriques en funcionament. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.6 Atenció al ciutadà en matèria de recepció de senyals. Conèixer el nombre i les principals característiques dels serveis realitzats d'atenció al ciutadà en matèria de recepció de senyals de ràdio i televisió a Catalunya fent una explotació de la informació administrativa disponible. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -2 Departament de Governació 2.1 Protecció i seguretat Conèixer el nombre i les característiques de les actuacions i dels serveis autonòmics de protecció i seguretat pública a Catalunya fent operacions de recompte i classificació a partir dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 2.2 Accidents de trànsit. Conèixer el nombre i les característiques dels accidents de trànsit a Catalunya fent operacions de recompte i classificació a partir dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 2.3 Directori de cafeteries i restaurants amb llicència de joc. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels establiments de cafeteria i restaurants amb llicència de joc a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació dels expedients corresponents en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i de disponibilitat a curt termini. 2.4 Pressupostos i liquidacions de les administracions locals. Conèixer sistemàticament els pressupostos i les liquidacions de les administracions locals catalanes fent una operació de recollida i explotació dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.5 Electorals. Difondre els resultats de les convocatòries electorals a Catalunya creant i explotant un arxiu estadístic de cadascuna de les consultes. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.6 Actuacions relatives al Pla Únic d'Obres i Serveis. Conèixer el nombre i les característiques de les actuacions en relació amb el Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya fent una operació d'explotació de les dades administratives disponibles. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 2.7 Joc. Conèixer les característiques bàsiques del joc a Catalunya fent una explotació de les dades administratives disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -3 Departament d'Economia i Finances 3.1 Estimació de les ratios econòmiques i financeres de les empreses. Conèixer les ràtios econòmiques i financeres de les empreses de Catalunya fent una intervenció complementària a la informació existent sobre balanços de les empreses catalanes. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.2 Avanç de la taxa de variació del PIB. Disposar d'un avanç de la taxa de variació del producte interior brut (PIB) de Catalunya utilitzant indicadors d'activitat econòmica. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. Institut d'Estadística de Catalunya 3.3 Cens agrari. Conèixer l'estructura del sector agrari de Catalunya fent una operació d'explotació específica per a Catalunya del cens agrari. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.4 Directori de les explotacions agràries. Conèixer exhaustivament la identificació, l'adreça i altres característiques de les explotacions agràries de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació d'explotació del cens agrari en forma de directori. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.5 Comptes econòmics del sector comerç. Conèixer els marges bruts, els consums intermedis, els costos de personal i beneficis empresarials dels diferents subsectors comercials a Catalunya fent una explotació específica per a Catalunya de l'enquesta de comerç interior. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 3.6 Cens de població. Conèixer l'estructura de la població de Catalunya fent una operació de creació i explotació de l'arxiu del cens de població. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 3.7 Cens d'habitatges. Conèixer el nombre i les característiques dels habitatges de Catalunya fent una operació de creació i explotació de l'arxiu del cens d'habitatges. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.8 Cens lingüístic. Avaluar el grau del coneixement del català de la població resident a Catalunya fent una explotació del cens de població. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.9 Mobilitat espacial obligada. Conèixer els fluxos de desplaçament, entre el domicili habitual i el lloc de treball o estudi, de la població de Catalunya, per tal de planificar les xarxes de transports catalanes, fent una explotació del cens de població. Operació molt complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.10 Naixements i matrimonis. Conèixer el nombre i les característiques dels naixements i els matrimonis de la població catalana fent una operació de tractament i explotació de dades administratives. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 3.11 Moviments migratoris. Conèixer els moviments migratoris de Catalunya fent una intervenció complementària de validació i control d'exhaustivitat de l'estadística de migracions disponible. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.12 Base de dades d'estadístiques municipals. Facilitar l'accés a la informació estadística d'àmbit municipal mantenint una base de dades estadístiques. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 3.13 Anuari estadístic. Difondre la informació demogràfica, social i econòmica de Catalunya ordenada temàticament i sistematitzada fent una recopilació i una reelaboració de dades en forma d'anuari. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 3.14 Base de dades ESPAN. Facilitar l'accés a les fonts bibliogràfiques de contingut estadístic produïdes per organismes d'àmbit estatal i de comunitats autònomes mantenint una base de dades amb descripció de les taules estadístiques disponibles. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat immediata. 3.15 Biblioteca de l'Institut d'Estadística de Catalunya. Difondre la informació estadística existent a Catalunya actualitzant el fons documental i el servei públic d'atenció de consultes de la Biblioteca de l'Institut d'Estadística de Catalunya. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat immediata. 3.16 Accés a bases de dades. Fer possible l'accés a la informació estadística, numèrica i textual provinent de bases de dades diverses fent un projecte de distribució d'informació amb un sistema d'accés homogeni per a tots els usuaris. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini.

    -4 Departament d'Ensenyament 4.1 Directori de centres d'ensenyament. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels centres d'ensenyament a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació de tractament de les dades dels centres en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 4.2 Ensenyament infantil i primari. Conèixer el nombre i les característiques dels professors, els alumnes i els equipaments d'ensenyament infantil i primari a Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 4.3 Ensenyament secundari. Conèixer el nombre i les característiques dels professors, els alumnes i els equipaments d'ensenyament secundari a Catalunya fent una operació d'enquesta i tractament de fitxers disponibles. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 4.4 Ensenyament musical, artístic i altres ensenyaments especialitzats reglats. Conèixer el nombre i les característiques dels professors, els alumnes, les especialitats i els equipaments d'ensenyaments musicals, artístics i altres ensenyaments especialitzats reglats a Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 4.5 Educació especial. Conèixer el nombre i les característiques dels professors, els alumnes i els equipaments d'educació especial a Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini.

    -5 Departament de Cultura 5.1 Directori d'empreses editorials, periodístiques, cinematogràfiques i discogràfiques. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les empreses editorials i periodístiques, cinematogràfiques i discogràfiques de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació de les dades disponibles en forma de directori. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 5.2 Directori de cinemes i teatres. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels cinemes i els teatres de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació de les dades disponibles en forma de directori. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini.

    -6 Departament de Sanitat i Seguretat Social 6.1 Directori d'establiments sanitaris. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels equipaments i els serveis sanitaris de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació de depuració i tractament de les dades disponibles en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.2 Centres hospitalaris. Conèixer les característiques dels serveis i la situació econòmica dels diferents tipus de centres hospitalaris de Catalunya fent una operació directa de recollida d'informació. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.3 Causes de mort. Conèixer les causes de mort a Catalunya fent una operació de tractament i explotació de dades administratives. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 6.4 Morbiditat hospitalària. Conèixer la morbiditat hospitalària a Catalunya fent una operació d'explotació dels fulls d'alta i altra informació estadística disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 6.5 Malalties de declaració obligatòria. Conèixer els casos de malalties de declaració obligatòria, dels brots epidèmics i d'altres malalties contagioses a Catalunya fent una operació d'explotació dels comunicats mèdics i fitxers de malalts. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.6 Control sanitari d'aigües. Conèixer les actuacions de control sanitari d'aigua de subministrament públic i de piscines de Catalunya fent operacions de recompte i classificació a partir dels seus expedients administratius. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 6.7 Programa de vacunació. Conèixer l'abast i les diferents actuacions dels programes de vacunacions a Catalunya fent operacions de recompte i classificació a partir dels fitxers disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.8 Directori de les entitats d'assegurança d'assistència mèdico-farmacèutica. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les entitats d'assegurança d'assistència mèdico-farmacèutica a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació de les dades administratives en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.9 Drogodependència. Conèixer els centres i els serveis d'atenció a la drogodependència a Catalunya fent operacions d'explotació de les dades administratives. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.10 Hàbits de consum del tabac. Conèixer els hàbits de consum de tabac a Catalunya fent una enquesta a la població. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 6.11 Despesa sanitària. Conèixer els recursos econòmics del sistema sanitari català fent una operació de síntesi d'informació disponible. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -7 Departament de Política Territorial i Obres Públiques 7.1 Habitatges nous i rehabilitats. Conèixer el nombre i les característiques dels habitatges nous de protecció oficial i de règim lliure a Catalunya, i també dels rehabilitats amb ajut públic, fent una operació d'explotació dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 7.2 Préstecs protegits per a la compra i la rehabilitació d'habitatges. Conèixer el nombre i les característiques dels préstecs protegits per a la compra i la rehabilitació d'habitatges a Catalunya fent una operació d'explotació dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 7.3 Llicències d'edificació. Conèixer el nombre de llicències d'edificació sol·licitades als ajuntaments de Catalunya i les característiques de les construccions fent una operació de recollida i explotació dels expedients corresponents. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 7.4 Oferta i demanda d'habitatges. Conèixer l'oferta i la demanda d'habitatges a Catalunya fent una operació de recollida de dades del sector immobiliari. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 7.5 Directori de les empreses de transport. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les empreses de transports a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació d'explotació i de contrast de les diferents fonts existents en forma de directori. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 7.6 Xarxa ferroviària de la Generalitat de Catalunya. Conèixer les característiques i els fluxos de la xarxa ferroviària de la Generalitat de Catalunya fent una explotació de les dades derivades de la gestió. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 7.7 Trànsit marítim. Conèixer el trànsit marítim dels ports de competència de la Generalitat de Catalunya fent operacions d'explotació de les dades disponibles. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 7.8 Actuacions en obres públiques. Conèixer les actuacions en obres públiques a càrrec de la Generalitat de Catalunya fent una explotació dels seus expedients administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 7.9 Vehicles registrats. Conèixer el nombre i les característiques dels vehicles registrats a Catalunya fent una explotació dels fitxers administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 7.10 Hidrografia. Conèixer les dades hidrogràfiques bàsiques de Catalunya fent una operació de tractament de la documentació administrativa disponible. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -8 Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca 8.1 Superfície i producció agrícoles. Conèixer l'evolució de les superfícies, els rendiments i les produccions agrícoles a Catalunya fent una operació de recollida d'informació i enquesta. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 8.2 Ramaderia. Conèixer l'evolució dels censos i les produccions ramaderes a Catalunya fent una operació de recollida d'informació i enquesta. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 8.3 Sector forestal. Conèixer l'evolució de les superfícies i produccions forestals a Catalunya fent una operació d'explotació dels expedients de tala i de recollida d'informació. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 8.4 Pesca. Conèixer les característiques bàsiques del sector pesquer a Catalunya fent una operació de recollida d'informació. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 8.5 Preus agraris en llotges i mercats. Conèixer l'evolució dels preus en llotges i mercats agraris i realitzar l'anàlisi de conjuntura de cadascun dels sectors de l'agricultura catalana, fent una operació de recollida d'informació. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 8.6 Preus rebuts i pagats pels pagesos. Conèixer, tant en termes absoluts com en forma d'índexs, els preus rebuts per productes agrícoles, ramaders i forestals i els pagats per consums intermedis i pels salaris a Catalunya fent una operació de seguiment dels esmentats preus. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 8.7 Comptes econòmics del sector agrari. Conèixer de manera agregada la producció, els consums intermedis i les rendes del sector agrari a Catalunya fent una operació d'explotació de les diferents estadístiques disponibles. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a mitjà termini. 8.8 Xarxa comptable agrària. Conèixer els resultats econòmics de les explotacions agràries catalanes fent una operació d'enquesta permanent de les seves comptabilitats i de tractament de la informació recollida. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 8.9 Comptes econòmics de les indústries agroalimentàries. Conèixer la producció, els consums intermedis, els costos de personal i els beneficis empresarials de les indústries agroalimentàries de Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a mitjà termini.

    -9 Departament de Treball 9.1 Vagues i tancaments patronals. Conèixer el nombre i les principals característiques de les vagues i els tancaments patronals a Catalunya, i també les pèrdues laborals que produeixen, fent una operació de recollida i explotació d'informació disponible. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 9.2 Regulació d'ocupació. Conèixer el nombre d'expedients de regulació d'ocupació que es produeixen a Catalunya, i també els treballadors afectats, les causes i les mesures adoptades, fent una explotació dels expedients. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 9.3 Conciliacions individuals. Conèixer el nombre i les característiques dels actes de conciliació individual que tenen lloc a Catalunya fent una explotació dels expedients. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 9.4 Sancions, conciliacions col·lectives i altres actuacions públiques en matèria laboral. Conèixer el nombre de sancions, de conciliacions col·lectives, d'obertures i altres actuacions públiques en matèria laboral a Catalunya fent una explotació dels expedients. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 9.5 Sinistralitat laboral. Conèixer el nombre i la incidència dels accidents de treball i les malalties professionals a Catalunya fent una explotació dels expedients. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 9.6 Eleccions sindicals. Difondre els resultats de les convocatòries electorals sindicals a Catalunya fent una explotació de les actes corresponents. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 9.7 Directori de les societats cooperatives, les societats anònimes laborals, les associacions professionals i les mutualitats laborals. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les societats cooperatives, les societats anònimes laborals, les associacions professionals i les mutualitats laborals de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació de la informació disponible en forma de directori. Operació senzilla, de cost molt baix i de disponibilitat a curt termini. 9.8 Directori de centres de treball. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels centres de treball de Catalunya per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent la depuració i l'explotació del fitxer dels treballadors assegurats a Catalunya en forma de directori. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -10 Departament de Justícia 10.1 Institucions penitenciàries. Conèixer les característiques de la població reclusa, i també les tasques de rehabilitació als centres penitenciaris de Catalunya, fent una operació de tractament dels registres administratius. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 10.2 Reinserció juvenil. Conèixer les característiques dels joves atesos pels centres de reinserció juvenil a Catalunya fent una operació de tractament de dades administratives. Operació senzilla, de cost baix i de disponibilitat a curt termini. 10.3 Directori de fundacions i d'associacions. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les fundacions i les associacions de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació de tractament i depuració dels fitxers administratius en forma de directori. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 10.4 Directori d'edificis i locals judicials. Conèixer la denominació, l'adreça i altres característiques dels edificis i els locals judicials a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació de síntesi de la informació existent en forma de directori. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini.

    -11 Departament d'Indústria i Energia 11.1 Energia elèctrica. Conèixer la producció i els consums sectorials d'energia elèctrica a Catalunya per tal de fer una quantificació de l'evolució conjuntural, fent una operació de recopilació i tractament de les dades. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 11.2 Consums energètics comarcals. Conèixer els consums finals per sectors i per formes d'energia a Catalunya, per tal de quantificar el consum d'energia a nivell comarcal, fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 11.3 Balanç energètic. Obtenir el balanç global del consum d'energia a Catalunya fent una operació de síntesi i de recollida de dades sectorials i per formes d'energia. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 11.4 Inversions en noves indústries i ampliacions. Conèixer per a les noves indústries i ampliacions registrades a Catalunya el nombre, el volum i els àmbits d'inversió, el personal, els productes energètics necessaris, la potència instal·lada, els productes i les matèries primeres, fent una operació d'explotació del registre industrial a Catalunya. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 11.5 Actualització del Registre Industrial. Conèixer les variacions del nombre i les característiques bàsiques dels diferents sectors industrials a Catalunya fent una operació d'enquesta a les indústries registrades. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 11.6 Accidents industrials. Conèixer el nombre, la distribució i la incidència dels accidents registrats a les instal·lacions industrials a Catalunya fent una explotació dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 11.7 Estat mecànic del parc de vehicles. Conèixer l'estat mecànic dels vehicles de motor a Catalunya, per tal de millorar la seguretat viària, fent una explotació dels expedients administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -12 Departament de Comerç, Consum i Turisme 12.1 Base de dades d'establiments turístics. Difondre les principals característiques dels allotjaments hotelers, els càmpings, les agències de viatge i altres establiments turístics a Catalunya, ordenant sistemàticament la informació existent. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 12.2 Directori d'allotjaments hotelers, càmpings, agències de viatge i altres establiments turístics. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels allotjaments hotelers, els càmpings, les agències de viatge i altres establiments turístics a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, mantenint una operació d'explotació dels fitxers corresponents en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 12.3 Turisme entrat per la Jonquera. Conèixer el nombre de turistes entrats per la Jonquera amb destinació a Catalunya i el temps d'estada previst fent una enquesta directa. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -13 Departament de Benestar Social 13.1 Directori d'entitats, serveis i establiments socials. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les entitats, els serveis i els establiments socials a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una operació d'explotació dels fitxers administratius en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 13.2 Educació permanent d'adults. Conèixer el nombre i les característiques dels centres, els alumnes i els professors de formació permanent d'adults a Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    Annex III

    Relació d'objectius operatius per a les noves activitats estadístiques que s'inclouen en la Llei del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995

    Són objectius operatius per a les noves activitats estadístiques els següents:

    -1 Estadístiques econòmiques 1.1 Comptes econòmics de Catalunya. Conèixer l'estructura i evolució de l'economia catalana a partir dels comptes econòmics de Catalunya fent una síntesi de diverses fonts estadístiques i operacions complementàries. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.2 Taules input-output. Conèixer les relacions intersectorials de l'economia catalana elaborant les taules input-output de Catalunya. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.3 Economies comarcals. Estimar el valor afegit, la renda i altres magnituds bàsiques de les economies comarcals de Catalunya fent una operació de tractament d'informació estadística existent. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.4 Evolució conjuntural. Conèixer l'evolució conjuntural de l'economia catalana fent una síntesi de les diferents informacions existents. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.5 Estructures agràries. Actualitzar les dades estructurals de les explotacions agràries a Catalunya promovent una operació complementària a l'enquesta d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost molt alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.6 Comptes econòmics del sector industrial. Conèixer la producció, els consums intermedis, els costos de personal i els beneficis empresarials dels diferents sectors industrials per tal de poder fer l'anàlisi de l'estructura i l'evolució de l'economia industrial de Catalunya, fent una explotació específica per a Catalunya de les fonts d'estadística industrial disponibles. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 1.7 Inversió industrial. Estimar la inversió industrial a Catalunya utilitzant les fonts disponibles i fent-ne una síntesi. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.8 Indicadors de la indústria amb inversió registrada. Disposar d'indicadors de l'evolució i la localització de les indústries amb inversió registrada a Catalunya fent una explotació de la informació disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.9 Inversió estrangera autoritzada. Conèixer la inversió estrangera autoritzada a Catalunya fent un tractament estadístic de la documentació administrativa. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.10 Índex de producció industrial. Disposar d'un índex de producció industrial per tal de conèixer l'evolució de la producció industrial catalana, promovent una operació complementària de la d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.11 Índex de preus industrials. Disposar d'un índex dels preus industrials per tal de conèixer l'evolució dels mercats sectorials catalans i el grau de competitivitat de llurs productes i obtenir un deflactor sectorial promovent una operació complementària a la d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.12 Expectatives empresarials. Conèixer les expectatives immediates de les empreses de Catalunya fent una enquesta qualitativa. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.13 Comptes econòmics del sector de la construcció. Conèixer la producció, els consums intermedis, els costos de personal i els beneficis del sector de la construcció, per tal d'analitzar l'estructura i evolució d'aquest sector a Catalunya, promovent una operació complementària a l'enquesta d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.14 Crèdits al sector de la construcció. Conèixer el volum de crèdits destinats al finançament del sector de la construcció a Catalunya fent una operació de tractament de la informació disponible. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.15 Comptes econòmics del sector turístic. Conèixer els marges, els consums intermedis, els costos de personal i els beneficis empresarials dels establiments del sector turístic, per tal de poder fer el seguiment de l'evolució del sector turístic català, fent una operació d'enquesta a hotels, restaurants, cafeteries i agències de viatges. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.16 Oferta extrahotelera dels municipis turístics. Estimar el volum de l'oferta extrahotelera dels municipis turístics de Catalunya fent una síntesi de diverses fonts disponibles i operacions complementàries. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 1.17 Fluxos turístics per carretera i aeroports. Conèixer el nombre i les característiques dels fluxos turístics, tant d'entrada com de sortida, pels diferents punts fronterers i aeroports de Catalunya fent una enquesta directa. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.18 Serveis a empreses i famílies. Conèixer la producció, els consums intermedis, els costos de personal i els beneficis empresarials de sectors de serveis a les empreses, famílies i a l'Administració pública fent una operació d'explotació de les fonts estadístiques disponibles. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a llarg termini. 1.19 Sistema financer. Conèixer la dimensió i l'evolució del sistema financer català fent un tractament estadístic de la documentació administrativa sobre bancs, caixes d'estalvi i cooperatives de crèdit i posteriorment sobre altres intermediaris financers. Operació, senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.20 Quaderns d'estadística sectorial. Disposar d'una informació integrada sobre diferents subsectors a Catalunya, per tal de fer una presentació estadística monogràfica de caràcter microeconòmic, destinada als sectors empresarials, sintetitzant les diferents fonts disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.21 Comptes econòmics de les administracions públiques. Conèixer el valor afegit, els consums intermedis i els costos de personal de les administracions públiques de Catalunya, per tal de mesurar l'aportació del sector públic català a l'economia de Catalunya, promovent una intervenció complementària a l'operació actualment en funcionament. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 1.22 Pressupostos i despesa de les famílies. Conèixer els pressupostos i l'estructura de despesa de les famílies de Catalunya promovent una operació complementària a la d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.23 Hàbits de consum. Conèixer els hàbits de consum de la població de Catalunya fent una explotació específica de l'enquesta polivalent a les famílies. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.24 Mercat laboral. Conèixer per a diferents àmbits territorials més desagregats la distribució sectorial de l'ocupació i l'atur fent una explotació específica per a Catalunya de les fonts d'estadística laboral disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.25 Evolució dels salaris. Conèixer l'estructura i l'evolució dels salaris a Catalunya promovent una operació complementària a l'enquesta d'àmbit estatal. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 1.26 Comerç exterior. Conèixer l'evolució conjuntural dels fluxos de mercaderies de Catalunya amb l'estranger per tal d'avaluar la balança comercial catalana fent una explotació sistemàtica de dades administratives de comerç exterior. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.27 Transport per carretera. Conèixer els fluxos de viatgers i mercaderies del transport per carretera dins de Catalunya i amb la resta de l'Estat fent una enquesta directa a les empreses de transports. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.28 Transports ferroviari, aeri i marítim. Conèixer els fluxos de viatgers i mercaderies dels transports ferroviari, aeri i marítim dins de Catalunya i amb la resta de l'Estat fent una enquesta directa a les diferents companyies de transport. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.29 Fluxos de combustibles sòlids. Conèixer els fluxos dels combustibles sòlids de Catalunya fent una enquesta als productors, els importadors, els intermediaris i els consumidors. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.30 Cens de locals. Conèixer el nombre i les característiques dels locals de Catalunya promovent una operació complementària del cens de locals. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.31 Directori d'empreses i establiments. Conèixer la denominació, l'adreça i altres característiques de les empreses i els establiments de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, promovent una operació complementària dels censos d'edificis i locals i altres fonts d'informació existents en forma de directori. Operació molt complexa, de cost alt i disponibilitat a llarg termini. 1.32 Directori de les indústries agroalimentàries. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les indústries agroalimentàries de Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, promovent una operació de tractament i depuració de fonts existents en forma de directori. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.33 Directori del sector de la construcció. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les empreses de la construcció a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent una explotació de la informació en forma de directori. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.34 Directori de les entitats financeres i asseguradores. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques de les entitats financeres i asseguradores amb seu a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc de censos i mostres d'altres operacions estadístiques, fent la depuració i l'explotació del fitxer d'entitats financeres en forma de directori. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -2 Estadístiques demogràfiques 2.1 Evolució intercensal de la població comarcal. Avaluar la distribució comarcal de la població de Catalunya per edat i sexe, per períodes intercensals, fent una operació de síntesi d'informació demogràfica existent. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 2.2 Projeccions de població. Estimar la distribució futura de la població de les comarques de Catalunya per sexe i edat, per tal de planificar equipaments i serveis, fent una operació de tractament de la informació estadística existent. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.3 Taules de vida. Conèixer les dades d'esperança de vida i probabilitat de supervivència de la població catalana per edat i sexe, per tal d'obtenir les taules de vida de Catalunya, fent una operació de tractament de la informació demogràfica disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini.

    -3 Estadístiques socials 3.1 Condicions de vida de la població. Disposar d'una informació estructurada sobre els hàbits i les condicions de vida de la població catalana fent el disseny i l'execució d'una enquesta polivalent a les famílies. Operació molt complexa, de cost molt alt i disponibilitat a mitjà termini. 3.2 Comportaments de la població. Conèixer els comportaments culturals, sanitaris, esportius i associatius de la població de Catalunya fent una explotació específica de l'enquesta polivalent a les famílies. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.3 Hàbitat de la població. Conèixer les principals característiques i el grau d'utilització i satisfacció dels equipaments i els serveis públics i les condicions urbanístiques de l'hàbitat immediat de la població de Catalunya fent una explotació específica de l'enquesta polivalent a les famílies. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.4 Mobilitat social i marginació. Conèixer els principals aspectes de la mobilitat social i la marginació a Catalunya per raons econòmiques, culturals i socials fent una explotació específica de l'enquesta polivalent a les famílies. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.5 Estadístiques de salut. Conèixer l'estat de salut de la població catalana fent el disseny i l'execució gradual d'una enquesta a les famílies. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 3.6 Taules de morbiditat. Conèixer la distribució de probabilitat de restricció i/o limitació de l'activitat en funció de la morbiditat de la població catalana fent l'anàlisi de les dades estadístiques disponibles de morbiditat i els seus efectes socials, laborals i econòmics. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.7 Estructura social. Conèixer l'estructura social de la població de Catalunya fent una explotació específica de les fonts estadístiques existents. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.8 Indicadors socials. Disposar d'informació sobre les condicions de vida de la població de Catalunya fent un sistema d'indicadors socials. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.9 Despesa de l'ensenyament públic. Estimar la despesa de l'ensenyament públic a Catalunya fent una operació de tractament de les dades administratives disponibles. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.10 Despeses i ingressos de l'ensenyament privat. Conèixer l'estat de despeses i ingressos de l'ensenyament privat a Catalunya promovent una intervenció complementària a l'enquesta d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.11 Ensenyament universitari. Conèixer les característiques dels professors, els alumnes i els centres d'ensenyament universitari a Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.12 Recerca i desenvolupament. Conèixer les característiques bàsiques de l'activitat en el camp de la recerca i el desenvolupament a Catalunya promovent una operació complementària a l'enquesta d'àmbit estatal. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.13 Despeses dels serveis socials. Conèixer els recursos econòmics destinats als serveis socials a Catalunya fent una operació específica d'enquesta. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.14 Disminucions, discapacitats i minusvalideses. Conèixer les característiques bàsiques del col·lectiu de les persones amb diferents tipus de disminució a Catalunya fent una operació d'explotació de dades administratives disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.15 Beneficiaris dels serveis socials. Conèixer les característiques del col·lectiu dels beneficiaris i la tipologia d'ajuts efectuats en matèria de serveis socials a Catalunya fent una operació d'explotació dels fitxers administratius. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.16 Serveis socials. Conèixer les dades conjunturals dels serveis i els establiments socials a Catalunya fent una operació específica d'enquesta. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.17 Biblioteques. Conèixer les característiques bàsiques de la xarxa de biblioteques de Catalunya fent una intervenció complementària a l'operació ja existent. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.18 Base de dades culturals. Conèixer exhaustivament la denominació, l'adreça i altres característiques dels equipaments del patrimoni cultural de Catalunya amb referència als usuaris i a les activitats que s'hi duen a terme ordenant sistemàticament la informació que se n'obtingui. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.19 Cens de clubs i associacions esportius. Conèixer el nombre i les característiques dels clubs i les associacions esportius de Catalunya fent una operació d'enquesta. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.20 Residus sòlids urbans. Conèixer les dades municipals de producció de residus sòlids urbans generats i els sistemes d'eliminació utilitzats a Catalunya fent una operació directa de recollida d'informació. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.21 Indicadors de la seguretat de les instal·lacions industrials. Disposar d'indicadors del nivell de seguretat de les instal·lacions industrials a Catalunya i la seva evolució temporal fent una explotació de la informació disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.22 Aigües residuals urbanes. Conèixer la producció d'aigües residuals urbanes generades a Catalunya i el nombre d'estacions depuradores existents fent una explotació de les dades administratives disponibles. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 3.23 Aigües residuals industrials. Conèixer la producció i la tipologia d'aigües residuals industrials generades a Catalunya i el nombre d'estacions depuradores existents fent una explotació de les dades administratives disponibles. Operació complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 3.24 Autoritzacions d'abocadors. Aconseguir informació respecte al nombre i les característiques de les autoritzacions d'abocadors existents a Catalunya fent una explotació de llur cens. Operació senzilla de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.25 Residus industrials. Conèixer la producció i la tipologia dels residus industrials generats a Catalunya ampliant la informació continguda en els fitxers existents. Operació molt complexa, de cost alt i disponibilitat a mitjà termini. 3.26 Indicadors de medi ambient. Disposar d'indicadors de la situació del medi ambient a Catalunya fent una recopilació i tractament de la informació existent. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.27 Entitats subministradores d'aigua. Conèixer les característiques bàsiques de les entitats subministradores d'aigua de Catalunya fent una explotació de dades administratives. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.28 Climatologia. Disposar d'una informació integrada de les dades climatològiques de Catalunya recollint la informació provinent de les estacions de mesurament. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 3.29 Xarxa d'infrastructures viàries i de comunicacions. Conèixer les característiques bàsiques de la xarxa d'infrastructures viàries i de comunicacions que hi ha a Catalunya explotant la informació administrativa existent. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.30 Xarxes de transports. Conèixer les característiques bàsiques de les xarxes de transports de Catalunya ordenant sistemàticament la informació continguda en els fitxers administratius. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.31 Indicadors de l'estat mecànic del parc de vehicles. Disposar d'indicadors de l'estat mecànic del parc de vehicles a motor a Catalunya i la seva evolució temporal fent una explotació de la informació disponible. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.32 Cens d'edificis. Conèixer el nombre i les característiques dels edificis de Catalunya promovent una operació complementària del cens d'edificis. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 3.33 Convenis col·lectius. Conèixer el nombre de convenis col·lectius de Catalunya, i també les característiques de la negociació col·lectiva, fent una explotació dels fulls estadístics corresponents. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.34 Personal de l'Administració autonòmica i local. Conèixer les principals característiques dels col·lectius de personal de l'Administració autonòmica i local a Catalunya, per tal d'obtenir informació estadística i ésser marc d'altres operacions estadístiques, fent una recopilació i un tractament dels expedients corresponents. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 3.35 Anuari estadístic comarcal. Difondre els principals aspectes socials, econòmics i demogràfics de les comarques i els municipis de Catalunya fent una recopilació sistemàtica en forma d'anuari de les dades estadístiques disponibles. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.36 Formació ocupacional. Conèixer el nombre i les característiques dels professors, els alumnes, els equipaments i la dotació econòmica de la formació ocupacional a Catalunya fent una operació d'enquesta i fitxers disponibles. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 3.37 Plans d'ocupació. Conèixer les característiques bàsiques de les actuacions públiques en matèria de política ocupacional. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    Annex IV

    Relació d'objectius operatius de les activitats estadístiques instrumentals exigides per la Llei d'Estadística que s'inclouen en la Llei del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995

    Són objectius operatius de les activitats estadístiques instrumentals els següents:

    -1 Homogeneïtzació estadística 1.1 Codis oficials d'entitats territorials i administratives. Fixar els codis assignats als diferents nivells territorials i administratius de Catalunya, per tal de facilitar la comparabilitat de la informació estadística, promovent i actualitzant propostes de normativa sobre codificació de províncies, comarques, municipis i entitats administratives no territorials. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.2 Sistemes de nomenclatures i classificacions. Homogeneïtzar les diferents presentacions de resultats estadístics d'àmbit econòmic, demogràfic i social de Catalunya, per tal de facilitar la comparabilitat de la informació estadística, promovent i actualitzant propostes de normes sobre els diferents sistemes de nomenclatures i classificacions disponibles. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.3 Documentació tècnica d'operacions estadístiques. Sistematitzar la documentació tècnica d'operacions estadístiques per tal de disposar d'una informació homogènia i contrastable sobre llur disseny i llurs mètodes d'execució, proposant directrius per a la normalització de memòries tècniques. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.4 Aprofitament estadístic d'informació d'origen administratiu. Potenciar l'aprofitament estadístic de la informació d'origen administratiu de Catalunya subministrant l'assistència tècnica necessària per a la seva correcta utilització estadística. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini.

    -2 Correcció tècnica 2.1 Mètodes per a la preservació del secret estadístic. Augmentar la protecció de la intimitat i la compatibilitat amb el dret a rebre i transmetre informació definint mètodes adients per a la preservació del secret estadístic en el disseny, l'execució i la difusió de les operacions estadístiques. Operació molt complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 2.2 Elaboració de mostres estadístiques. Afavorir la correcció tècnica de les mostres estadístiques subministrant el suport tècnic i metodològic necessari a partir de l'aplicació de requisits mínims d'elaboració de mostres estadístiques representatives. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.3 Disseny de qüestionaris. Facilitar l'aplicació de criteris d'idoneïtat tècnica dels qüestionaris subministrant el suport tècnic i metodològic necessaris per tal de preservar la seva correcció. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 2.4 Correcció tècnica d'estadístiques incloses en el Pla Estadístic. Consolidar la correcció tècnica de cada estadística inclosa en el Pla Estadístic fent serveis individualitzats d'assistència tècnica a les institucions que ho requereixin. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat immediata. 2.5 Seguiment i suport tècnic en l'execució del Pla Estadístic i del Programa d'Actuació Anual. Verificar el compliment del Pla Estadístic i del Programa Anual d'Actuació Estadística fent un seguiment de les activitats estadístiques encomanades a les institucions públiques catalanes. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.6 Anàlisi de necessitats estadístiques. Conèixer les noves demandes d'informació estadística per tal d'estudiar les possibilitats d'inclusió legal en el Programa Anual d'Actuació Estadística i disposar d'una anàlisi actualitzada de les necessitats, fent una consulta sistemàtica a les institucions catalanes i altres agents socials públics i privats. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    -3 Formació en procediments estadístics 3.1 Reciclatge i perfeccionament del personal estadístic. Potenciar la formació i el perfeccionament professional del personal estadístic promovent cursos i seminaris sobre mètodes estadístics i llur suport informàtic. Operació senzilla, de cost baix i disponibilitat a curt termini.

    Annex V

    Relació d'objectius operatius per a les activitats estadístiques instrumentals necessàries per a l'optimació del sistema estadístic de Catalunya que s'inclouen en la Llei del Pla Estadístic de Catalunya 1992-1995

    Són objectius operatius per a les activitats estadístiques instrumentals necessàries per a l'optimació del sistema estadístic de Catalunya els següents:

    -1 Desenvolupament tècnic 1.1 Sistema de codificació automàtica. Homogeneïtzar el procés d'assignació de codis de les respostes a preguntes obertes, per tal de reduir els costos de gestió i les freqüències d'error, desenvolupant un sistema automàtic de codificació que sigui utilitzable per altres agents estadístics de Catalunya. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a curt termini. 1.2 Sistema automàtic d'imputació de dades. Homogeneïtzar el tractament de respostes anòmales i de manca de resposta en les enquestes estadístiques, per tal de reduir els costos de depuració i validació de llurs dades, desenvolupant un sistema automàtic d'imputació de dades i aprofundint la utilització de tècniques d'estratificació i de regressió. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.3 Seguiment d'operacions de camp i processament de dades. Facilitar la correcció tècnica, el compliment de garanties legals i tècniques i el control pressupostari en els encàrrecs d'operacions de camp i de processaments de la informació promovent directrius per a l'elaboració de plecs de condicions tècniques en les prestacions externes d'aquests tipus de serveis. Operació senzilla, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 1.4 Procediments d'acarament automàtic de fitxers. Agilitar la identificació d'informació estadística continguda en dos o més arxius o registres, per tal de reduir-ne costos de gestió i millorar-ne l'eficiència, desenvolupant procediments d'acarament automàtic de fitxers. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 1.5 Diccionari comú de dades. Estandarditzar la descripció de les dades estadístiques produïdes a l'Institut d'Estadística de Catalunya, per tal de normalitzar els fluxos d'informació, desenvolupant un diccionari comú de dades, adaptable a les necessitats d'altres agents estadístics de Catalunya. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.6 Experimentació i seguiment de sistemes d'informació. Conèixer l'evolució en sistemes d'informació, per tal de prestar serveis d'assistència tècnica als agents estadístics de Catalunya, fent un seguiment de les innovacions en aquest camp. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 1.7 Adaptació de sistemes de referenciació geogràfica. Facilitar la localització territorial de la informació estadística prèviament estandarditzada al nivell més desagregat possible, per tal d'obtenir mostres a mida referides a qualsevol àmbit geogràfic i tractar eficientment els directoris, adaptant l'instrumental disponible per al desenvolupament de sistemes de referenciació geogràfica. Operació complexa, de cost moderat i disponibilitat a mitjà termini. 1.8 Determinació de nivells de desagregació. Determinar les unitats territorials, poblacionals o sectorials de màxima desagregació dels resultats estadístics, segons operacions incloses en els Programes Anuals d'Actuació Estadística, fent un estudi de la fiabilitat i la representativitat de les dades, la salvaguarda del secret estadístic i la naturalesa de la informació i la seva demanda. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini.

    -2 Perfeccionament metodològic 2.1 Sistematització de monografies metodològiques. Promoure el coneixement dels mètodes estadístics, les metodologies i les eines computacionals utilitzades per l'Institut d'Estadística de Catalunya en la producció d'estadístiques econòmiques, demogràfiques i socials elaborant monografies tècniques de les operacions estadístiques i difonent-les en diferents suports. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.2 Modelització economètrica regional. Determinar les relacions causals entre les diferents variables econòmiques de Catalunya, per tal de simular i predir els efectes d'hipòtesis alternatives, desenvolupant un model economètric regional. Operació complexa, de cost molt baix i disponibilitat a curt termini. 2.3 Col·laboració estadística amb centres de recerca. Promoure la recerca metodològica i tecnològica en matèria estadística per tal d'aprofundir en la seva aplicabilitat establint acords amb centres de recerca i potenciant publicacions tècniques periòdiques en col·laboració amb les universitats catalanes. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a curt termini. 2.4 Territorialització de dades per a petites àrees geogràfiques. Definir procediments fiables d'estimació estadística per a petites àrees geogràfiques utilitzant les tècniques modernes de territorialització estadística. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini. 2.5 Metodologia d'estimació de fluxos comercials interterritorials. Determinar el procediment més fiable i adequat per a l'estimació dels fluxos comercials entre Catalunya i la resta de l'Estat, estudiant les diferents metodologies possibles i les experiències internacionals i definint l'aproximació més adient en relació amb la informació disponible. Operació complexa, de cost baix i disponibilitat a mitjà termini.

    -3 Formació en procediments estadístics 3.1 Formació del personal de l'Administració i d'usuaris d'estadística. Promoure la formació del personal de l'Administració pública i d'usuaris de la informació estadística en mètodes i instruments estadístics organitzant cursos i seminaris, directament o en col·laboració amb centres universitaris i organismes especialitzats. Operació senzilla, de cost moderat i disponibilitat immediata.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR