REIAL DECRET 1268/2007, de 24 de setembre, sobre ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyReial Decret

REIAL DECRET 1268/2007, de 24 de setembre, sobre ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya. La Constitució espanyola reserva a l'Estat, a l'article 149.1.13ª, la competència sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica. L'Estatut d'autonomia de Catalunya, reformat per la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, estableix a l'article 116.1 que correspon a la Generalitat, tot respectant el que estableix l'Estat en l'exercici de les competències que li atribueix l'article 149.1.13 i 16 de la Constitució, la competència exclusiva en matèria d'agricultura i ramaderia, que inclou en tot cas la regulació i el desenvolupament de l'agricultura, la ramaderia i el sector agroalimentari, i en el mateix article 116.2.a) que correspon a la Generalitat la competència compartida sobre la planificació de l'agricultura i la ramaderia i el sector agroalimentari. D'altra banda, el Reial decret 2320/2004, de 17 de desembre, pel qual es regulen determinades competències en relació amb l'ajut econòmic comunitari a les organitzacions de productors que constitueixin un fons operatiu, estableix que els organismes pagadors autoritzats de cada comunitat autònoma seran els òrgans competents per a la gestió, el control i el pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors reconegudes que constitueixin un fons operatiu i que hagin fixat la seu social en el seu àmbit territorial, amb independència que els productors que els integrin siguin titulars d'explotacions en aquesta comunitat autònoma o en d'altres. Sobre la base d'aquestes previsions constitucionals, estatutàries i legals, cal formalitzar una ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya. Finalment, el Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol, determina les normes i el procediment a què s'han d'ajustar els traspassos de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya. De conformitat amb allò que disposa el Reial decret esmentat, que també regula el funcionament de la Comissió Mixta de Transferències previst a la disposició transitòria segona de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aquesta Comissió va adoptar, a la reunió de 13 de setembre de 2007, el corresponent acord, la virtualitat pràctica del qual exigeix que el Govern l'aprovi mitjançant un Reial decret. En compliment del que disposa la disposició transitòria segona de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, a proposta de la ministra d'Administracions Públiques i prèvia deliberació del Consell de Ministres a la reunió de 21 de setembre de 2007, Disposo: Article 1 S'aprova l'Acord de la Comissió Mixta prevista a la disposició transitòria segona de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, sobre ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya, adoptat pel Ple d'aquesta Comissió en la sessió de 13 de setembre de 2007, i que es transcriu com a annex d'aquest Reial decret. Article 2 En conseqüència, queden traspassades a la Generalitat de Catalunya les funcions i els serveis així com els crèdits pressupostaris corresponents en els termes que resulten del mateix Acord i de la relació annexa número 1. Article 3 L'ampliació de funcions i serveis a què fa referència aquest Reial decret tindrà efectivitat a partir del dia assenyalat a l'acord de la Comissió Mixta, sens perjudici que el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i el Fons Espanyol de Garantia Agrària (FEGA), produeixin, fins a l'entrada en vigor d'aquest Reial decret, si és el cas, els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim i nivell de funcionament que tinguessin en el moment de l'adopció de l'Acord. Article 4 Els crèdits pressupostaris que es determinen d'acord amb la relació número 1 es donaran de baixa en els conceptes d'origen i transferits pel Ministeri d'Economia i Hisenda als conceptes habilitats a la Secció 32 dels pressupostos generals de l'Estat, destinats a finançar el cost dels serveis assumits per les comunitats autònomes, una vegada que es remetin al Departament esmentat, per part de l'Oficina Pressupostària d'Agricultura, Pesca i Alimentació i del servei corresponent del FEGA, els respectius certificats de retenció de crèdit per tal de complir el que disposa la normativa vigent sobre Pressupostos generals de l'Estat. Disposició final única Entrada en vigor Aquest Reial decret es publicarà simultàniament en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i serà vigent el mateix dia de la publicació. Madrid, 24 de setembre de 2007 Juan Carlos R. Elena Salgado Méndez Ministra d'Administracions Públiques Annex Pilar Andrés Vitoria i Jaume Vilalta i Vilella, secretaris de la Comissió Mixta De Transferències prevista a la disposició transitòria segona de la Llei orgànica de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, Certifiquen Que en el Ple de la Comissió Mixta de Transferències de 13 de setembre de 2007, es va adoptar un Acord sobre ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya, en els termes que a continuació s'indiquen: A) referència a les normes constitucionals, estatutàries i legals en què s'empara el traspàs La Constitució espanyola reserva a l'Estat, al seu article 149.1.13, la competència sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica. L'Estatut d'autonomia de Catalunya, reformat per la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, estableix a l.article 116.1 que correspon a la Generalitat, tot respectant el que estableix l'Estat en l'exercici de les competències que li atribueix l'article 149.1.13 i 16 de la Constitució, la competència exclusiva en matèria d'agricultura i ramaderia, que inclou en tot cas la regulació i el desenvolupament de l'agricultura, la ramaderia i el sector agroalimentari i en el mateix article 116.2.a) que correspon a la Generalitat la competència compartida sobre la planificació de l'agricultura i la ramaderia i el sector agroalimentari. D'altra banda, el Reial decret 2320/2004, de 17 de desembre, pel qual es regulen determinades competències en relació amb l'ajut econòmic comunitari a les organitzacions de productors que constitueixin un fons operatiu, estableix que els organismes pagadors autoritzats de cada comunitat autònoma seran els òrgans competents per a la gestió, el control i el pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors reconegudes que constitueixin un fons operatiu i que hagin fixat la seu social en el seu àmbit territorial, amb independència que els productors que els integrin siguin titulars d'explotacions en aquesta comunitat autònoma o en altres. Finalment, la disposició transitòria segona de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i el Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol, regulen el funcionament de la Comissió Mixta de Transferències, així com la forma i les condicions a què s'han d'ajustar els traspassos de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya. Sobre la base d'aquestes previsions constitucionals, estatutàries i legals, cal formalitzar l'acord d'ampliació de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'agricultura: gestió, control i pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses d'àmbit superior a Catalunya. B) Funcions i serveis de l'administració de l'estat que s'amplien S'amplien a la Generalitat de Catalunya les funcions que seguidament s'especifiquen i que l'Administració de l'Estat ha anat desenvolupant: Aprovació, modificació i gestió dels programes operatius de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses. L'autorització a determinats organismes com a pagadors que es consideraran competents per a la gestió, el control i el pagament de l'ajut comunitari a les organitzacions de productors reconegudes que constitueixin un fons operatiu i que hagin fixat la seva seu social a Catalunya amb independència que els productors que els integren siguin titulars d'explotacions en aquesta comunitat autònoma o en altres. C) Funcions i serveis que es reserva l.Administració de l'Estat Els òrgans corresponents de l'Administració de l'Estat continuaran tenint les funcions següents: 1. Les competències sobre normativa bàsica i relació amb la Unió Europea. 2. La coordinació amb els organismes competents de les comunitats autònomes per a l'aplicació harmonitzada a tot l'Estat dels controls establerts en la reglamentació comunitària en allò que fa referència als programes i fons operatius. 3. La col·laboració amb els òrgans competents de les comunitats autònomes, per tal d'establir els procediments de coordinació per a l'intercanvi d'informació entre si, així com per a la realització dels controls a les organitzacions de productors l'àmbit de les quals sigui superior al d'una comunitat autònoma. 4. La petició a les comunitats autònomes i el corresponent tractament de tota la informació exigida per la Comissió Europea i la seva remissió a aquesta, en aplicació de la reglamentació comunitària sobre l'ajut financer a les organitzacions de productors de fruites i hortalisses que constitueixin un fons operatiu. D) Valoració de les càrregues financeres corresponents a l'ampliació 1. La valoració provisional, en valors de l'any base 1999, que correspon al cost efectiu anual dels mitjans que es traspassen a la Generalitat de Catalunya es de 36.892,52 euros. Aquesta valoració serà objecte de revisió en els termes establerts a l'article 16.1 de la Llei 21/2001, de 27 de desembre, per la qual es regulen les mesures fiscals i administratives del nou sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb estatut d'autonomia. 2. El finançament, en euros de 2007, que correspon al cost efectiu anual dels mitjans que es traspassen, es detalla a la relació adjunta número 1. 3. Transitòriament, fins que no es produeixi la revisió del Fons de suficiència com a conseqüència de la incorporació al mateix del cost efectiu del traspàs, aquest cost es finançarà mitjançant la consolidació a la Secció 32 dels Pressupostos generals de .Estat, dels crèdits relatius als diferents components d'aquest cost, pels imports que es determinin, susceptibles d'actualització pels mecanismes generals previstos a cada llei de pressupostos. E) Data d'efectivitat de l'ampliació L'ampliació de les funcions i els serveis objecte d'aquest acord tindrà efectivitat a partir de l'1 de novembre de 2007. I perquè així consti expedim aquest certificat. Madrid, 13 de setembre de 2007 Pilar Andrés Vitoria Jaume Vilalta i Vilella Secretaris de la Comissió Mixta Relació número 1 Valoració del cost efectiu del traspàs a la Generalitat de Catalunya en matèria d'organització de productors Secció 21. Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació Servei 01 Programa 411 M Capítol I: Despeses de personal Concepte 120.00: 14.559,27 Total Capítol I: 14.559,27 Programa 412 M Organisme 211 Capítol I: Despeses de personal Concepte 120: 9.377,49 Total Capítol I: 9.377,49 Capítol II: Despeses en béns corrents i serveis Concepte 227.06: 37.160,95 Total Capítol II: 37.160,95 Total cost efectiu: 61.097,71 (07.264.112)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR