ACORD GOV/155/2011, de 13 de desembre, d'aprovació de la modificació dels Estatuts del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Territori i Sostenibilitat
Rango de LeyAcord

ACORD

GOV/155/2011, de 13 de desembre, d'aprovació de la modificació dels Estatuts del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida.

Per acord de Govern de la Generalitat de Catalunya de 30 d'agost de 2005 es va autoritzar la constitució del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida amb la finalitat de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en el seu àmbit territorial.

La Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, preveu que el departament competent en matèria d'infraestructures de mobilitat i transport i els ens locals creïn autoritats territorials de la mobilitat que hauran d'adoptar la forma de consorcis, amb les funcions que s'indiquen en matèria de mobilitat, de planificació i coordinació dels serveis de transport públic i d'establiment de política de tarifes dels serveis de transport.

L'existència de consorcis ja constituïts que desenvolupen algunes de les funcions que la Llei de la mobilitat atribueix a les ATM aconsella que siguin aquests mateixos ens els qui assumeixin les noves funcions en matèria de mobilitat que la llei estableix, raó per la qual s'han de modificar els seus estatuts per fer possible que en el futur puguin desenvolupar aquestes noves funcions.

D'altra banda, l'experiència de funcionament d'aquests consorcis ha palesat alguns problemes en el seu funcionament que requereixen introduir canvis en els seus estatuts.

El Consell d'Administració del Consorci, en data 5 de novembre de 2009, ha aprovat els nous Estatuts que han de regir el funcionament del consorci.

Per tot això, a proposta del conseller de Territori i Sostenibilitat, el Govern

Acorda:

—1 Autoritzar la modificació dels Estatuts del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida.

—2 Aprovar els nous Estatuts del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida, que s'adjunten com a annex a aquest Acord.

—3 Disposar la publicació d'aquest Acord al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Barcelona, 13 de desembre de 2011

Germà Gordó i Aubarell

Secretari del Govern

Annex

Estatuts del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida

  1. Disposicions generals

Article 1

Naturalesa jurídica i finalitat

1.1 El Consorci del Transport públic de l'Àrea de Lleida, Autoritat Territorial de Mobilitat, és una entitat de dret públic amb personalitat jurídica i patrimoni propis, que es crea a l'empara del que disposen l'article 20 de la Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, l'article 55.1 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i l'article 6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

1.2 Les administracions que l'integren creen aquest Consorci interadministratiu, de caràcter voluntari i per temps indefinit, per a la coordinació del sistema de transport públic de viatgers a les comarques del Segrià, les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra i l'Urgell, i la resta de finalitats que s'expressen en aquests Estatuts.

Article 2

Àmbit territorial del Consorci i entitats que l'integren

2.1 L'àmbit territorial del Consorci, d'acord amb el que determinen les Directrius Nacionals de Mobilitat, és el de les comarques del Segrià, les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra i l'Urgell.

2.2 El Consorci del Transport públic de l'Àrea de Lleida, Autoritat Territorial de Mobilitat (ATMAL), és integrat per la Generalitat de Catalunya i els consells comarcals i els ajuntaments relacionats a l'annex d'aquests Estatuts.

Article 3

Adhesió de nous membres

3.1 La composició del Consorci es pot ampliar amb l'adhesió de nous membres, que ha de ser aprovada pel Consell d'Administració, i sense que es requereixi la modificació d'aquests Estatuts.

3.2 S'hi poden adherir al Consorci les administracions titulars de serveis públics de transports col·lectius que pertanyin a l'àmbit format per les comarques del Segrià, les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra i l'Urgell, així com també la resta de municipis i els consells comarcals corresponents, sent necessari, en tot cas, que contribueixin al finançament d'aquest sistema de transport públic.

3.3 L'Acord del Consell d'Administració que aprovi la incorporació de nous membres al Consorci i, si s'escau, l'ampliació del nombre de membres del Consell d'Administració, comporta l'actualització de l'annex d'aquests Estatuts i s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , per al coneixement general.

Article 4

Denominació i domicili

L'entitat constituïda es denomina Consorci del Transport públic de l'Àrea de Lleida, Autoritat Territorial de Mobilitat (en endavant ATMAL).

El domicili social de l'entitat es fixa inicialment al carrer Lluís Companys, 2, altell 1a, de Lleida, sens perjudici que pugui ser modificat per Acord del Consell d'Administració.

Article 5

Funcions

5.1 Les funcions que corresponen al Consorci, sempre referides al seu àmbit territorial d'actuació, són les següents:

  1. Elaboració de propostes per a la planificació dels serveis de transport públic i l'establiment de programes d'explotació coordinada per a tots els operadors públics o privats que els presten.

  2. Elaboració de propostes per a la planificació de les infraestructures de transport públic.

  3. L'elaboració, la tramitació i l'avaluació dels plans directors de mobilitat.

  4. L'emissió d'informes respecte dels plans de mobilitat urbana, dels plans de serveis i dels estudis d'avaluació de la mobilitat generada.

  5. La política de tarifes dels serveis de transport públic adherits, que comporta la definició del projecte de nou model de sistema de tarifes comú, del seu projecte d'implantació i de les seves fases de desenvolupament, si escau.

  6. Anàlisi i estudi de l'evolució del mercat global de la mobilitat amb especial atenció al seguiment de l'evolució dels desplaçaments en transport públic i en transport privat.

  7. Disseny de la política de finançament per subvenir el dèficit dels serveis i les despeses de funcionament de l'estructura de gestió.

  8. Creació d'una imatge corporativa del sistema de transport públic col·lectiu i del mateix Consorci amb total respecte i compatibilitat amb les pròpies dels titulars i dels operadors.

  9. Realització de campanyes de comunicació amb l'objectiu de promoure la utilització del sistema de transport públic entre la població.

  10. El foment de la cultura de la mobilitat sostenible entre els ciutadans.

  11. L'elaboració de propostes de millorament de la seguretat en el transport.

  12. Elaboració de propostes de coordinació amb els operadors ferroviaris relatives a la integració dels serveis ferroviaris en el sistema de transport públic col·lectiu.

  13. Establiment de relacions amb altres Administracions per al millor compliment de les funcions atribuïdes al Consorci de conformitat amb aquests Estatuts.

  14. L'aplicació i el finançament de mesures per a l'ús racional del vehicle privat.

  15. L'elaboració i el finançament de propostes per a l'ús racional de les vies i de l'espai públic, en aspectes com l'aparcament, les àrees de vianants o la implantació de carrils reservats per al transport públic o les bicicletes.

5.2 Sens perjudici del que disposa l'apartat anterior d'aquest article, les administracions consorciades poden acordar que el Consorci assumeixi funcions en altres matèries complementàries de les enunciades anteriorment.

  1. Règim orgànic

Article 6

Òrgans de govern, gestió i consulta

Els òrgans del Consorci són els següents:

  1. De govern:

    President o presidenta.

    Consell d'administració.

    Comitè executiu.

  2. De gestió:

    Gerent.

  3. De consulta i participació:

    El Consell territorial de la mobilitat de l'ATMAL.

  4. D'assessorament:

    Comissió tècnica d'operadors de transport públic.

    Comissió d'assessorament jurídic.

    Comissió tècnica.

    Comissió econòmica.

Article 7

El Consell d'Administració. Naturalesa i composició

7.1 El Consell d'Administració és l'òrgan rector del Consorci, el qual dirigeix de manera col·legiada.

La composició del Consell d'Administració és paritària, entre la Generalitat i els ens locals, sens perjudici del vot diriment del President. El componen inicialment tretze membres, dotze de ple dret en representació de les administracions autonòmica i local i un en representació de l'Administració General de l'Estat a títol d'observador, amb veu però sense vot, d'acord amb la distribució següent:

  1. El president o la presidenta, que és el conseller o la consellera del departament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR