DECRET 79/1993, de 9 de març, de modificació de la normativa i el funcionament del Consell de Treball de Catalunya. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 1733, pàg. 2680, de 16.4.1993).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC i les esmenes que estableix el Decret 25/1994.

El Consell de Treball de Catalunya va ser creat mitjançant el Decret de 10 d'agost de 1978, atesa la voluntat de la Generalitat de comptar amb l'assessorament i l'opinió de les forces econòmiques i socials, i per tal de portar endavant el procés democratitzador de la vida econòmica i social respecte de totes aquelles qüestions que afecten el món del treball de Catalunya.

Atès que durant aquests anys s'han anat introduint modificacions puntuals en la normativa inicial, s'ha constatat la necessitat de recollir en un sol text la normativa reguladora d'aquest organisme i, alhora, efectuar les adaptacions necessàries per al seu bon funcionament, amb el consens de les organitzacions sindicals i empresarials representades en el si del Consell.

En conseqüència, d'acord amb el que preveuen els articles 22 i 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Treball i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

El Consell de Treball de Catalunya és un òrgan de la Generalitat de Catalunya amb funcions consultives, d'assessorament i de participació institucional de les organitzacions sindicals i empresarials de Catalunya en matèries sòcio-laborals i d'ocupació.

Article 2

Són funcions del Consell de Treball de Catalunya:

  1. Actuar com a òrgan consultiu i assessor superior de la Generalitat de Catalunya en les matèries sòcio-laborals i d'ocupació sobre les quals el Govern o els seus departaments formulin la corresponent consulta.

  2. Actuar com a òrgan de consulta de l'autoritat laboral en els supòsits d'extensió de convenis col·lectius previstos a la legislació vigent.

  3. Elaborar dictàmens, informes i estudis i sol·licitar la realització d'estadístiques en les matèries de la seva competència, bé per iniciativa pròpia, bé a proposta del Govern o d'algun departament.

  4. Formular propostes al Govern o als seus departaments, referides a matèries sòcio-laborals i d'ocupació.

  5. Formular propostes i suggeriments, cada any, al Departament d'Economia i Finances, abans de l'elaboració de l'avantprojecte del pressupost de la Generalitat per a l'exercici següent; conèixer les línies generals de l'avantprojecte elaborat, i rebre informació periòdica sobre l'execució i el tancament del pressupost aprovat.

  6. Conèixer, amb caràcter previ a la seva aprovació, l'avantprojecte del pressupost del Departament de Treball i formular-hi propostes i suggeriments. Rebre informació periòdica sobre l'execució i el tancament del pressupost referit.

  7. Conèixer amb caràcter previ, i si les parts ho consideren oportú, emetre opinió sobre les disposicions o normes que reglamentàriament es determinin i sempre que no siguin d'organització interna del Govern de la Generalitat i tinguin incidència directa en matèria sòcio-laboral i d'ocupació.

  8. Preparar i redactar propostes en matèria de relacions laborals per tal de possibilitar el nombre més elevat possible d'acords entre les organitzacions empresarials i sindicals i entre aquestes i l'Administració.

  9. Realitzar el seguiment de la negociació col·lectiva i promoure l'elaboració d'estudis i anàlisis en tots els seus aspectes i, en especial, pel que fa a la racionalització dels seus àmbits sectorials i territorials.

  10. Rebre informació periòdica dels titulars dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR