DECRET 209/2001, de 24 de juliol, de modificació del Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

DECRET

209/2001, de 24 de juliol, de modificació del Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Mitjançant el Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social (DOGC núm. 3200, de 8.8.2000), es van reordenar les competències i les funcions dels òrgans del Departament per tal d'adaptar-los al paper del Departament de Sanitat i Seguretat Social com a ens finançador i responsable d'establir el marc referencial de totes les actuacions públiques sanitàries.

En aquest context, la Direcció General de Recursos Sanitaris es va dotar de les unitats necessàries per desenvolupar les noves funcions d'ordenació de l'atenció farmacèutica i l'avaluació i la inspecció dels recursos sanitaris.

Atès que raons d'eficàcia en la gestió aconsellen procedir a redefinir les competències de determinats òrgans de la Direcció General de Recursos Sanitaris; com també desplegar l'estructura organitzativa necessària per poder executar les polítiques, la responsabilitat de les quals té atribuïdes.

Així mateix, amb l'objectiu de racionalitzar les funcions atribuïdes a la Secció de Seguiment i Avaluació de Programes de la Direcció General de Salut Pública i facilitar l'avaluació de l'efectivitat i l'eficiència dels programes de medicina preventiva i promoció de la salut, esdevé necessari atribuir a aquesta Secció, la gestió dels recursos econòmics, amb l'analisi i el control de les despeses, fins ara atribuïdes a la Secció de Gestió Administrativa i Assumptes Jurídics.

De conformitat amb el que s'ha exposat, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social, i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article primer

Els articles del Decret 262/2000, de 31 de juliol, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social, que a continuació es relacionen, queden redactats de la manera següent:

-1 'Article 21

'Sota la dependència directa del titular del Departament de Sanitat i Seguretat Social, la Direcció General de Recursos Sanitaris exerceix les funcions següents:

'a) Gestionar la informació i l'estudi sobre política sanitària.

'b) Promoure i avaluar la millora contínua de la qualitat assistencial i el desenvolupament del sistema d'acreditació de centres i serveis sanitaris.

'c) Controlar, avaluar i inspeccionar els recursos sanitaris.

'd) Ordenar l'atenció farmacèutica.

'e) Establir actuacions per al foment i la millora de l'eficiència de la utilització de medicaments i de la seguretat i la qualitat dels medicaments i dels productes sanitaris.

'f) Avaluar les activitats de les entitats asseguradores de serveis sanitaris.

'g) Promoure el respecte del dret a la dignitat de la persona en les activitats d'assistència sanitària.

'h) Desenvolupar activitats per a la protecció i la millora de la salut laboral.'

-2 'Article 22

'La Direcció General de Recursos Sanitaris s'estructura en els òrgans següents:

'Subdirecció General de Serveis Sanitaris.

'Subdirecció General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

'Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària.'

-3 'Article 23

'23.1 A la Subdirecció General de Serveis Sanitaris li correspon l'exercici de les funcions següents:

'a) Obtenir la informació així com realitzar estudis sobre la salut i serveis sanitaris per facilitar la formulació de la política sanitària de Catalunya.

'b) Promoure i avaluar la millora contínua de la qualitat en el sector de la provisió de serveis de salut i incidir sobre l'eficiència en l'ús dels recursos de les organitzacions sanitàries i desenvolupar el sistema d'acreditació de centres i serveis sanitaris assistencials.

'c) Autoritzar, registrar i fer el seguiment de centres i serveis sanitaris.

'd) Promoure i vetllar pel respecte a la dignitat de la persona en les activitats assistencials, d'acord amb els criteris bioètics.

'e) Promoure, amb caràcter general, la salut integral del treballador, així com elaborar i divulgar estudis, investigacions i estadístiques relacionades amb la salut dels treballadors.

'f) Coordinar l'actuació dels serveis al seu càrrec.

'g) Exercir altres funcions que li atribueixin els seus superiors jeràrquics.

'23.2 Aquesta Subdirecció General s'estructura en els òrgans següents:

'Servei d'Informació i Estudis.

'Servei d'Autorització i Registre d'Entitats, Centres i Serveis Sanitaris.

'Servei de Qualitat Assistencial i Acreditació.'

-4 'Article 24

'24.1 Al Servei d'Informació i Estudis li corresponen les funcions següents:

'a) Desenvolupar els sistemes d'informació per planificar i avaluar la política sanitària. Obtenir, validar i analitzar la informació, a partir dels registres del servei, que dóna lloc a estadístiques del Pla Estadístic de la Generalitat.

'b) Gestionar la informació i els estudis per a la planificació i l'avaluació de la política sanitària, proveint el Departament de Sanitat i Seguretat Social, l'Institut d'Estadística de Catalunya i tots els usuaris externs de la informació sanitària elaborada al servei.

'c) Coordinar la publicació i difusió dels resultats de les anàlisis i informes sobre problemes de salut i serveis sanitaris.

'd) Exercir altres funcions que li atribueixin els seus superiors jeràrquics.

'24.2 D'aquest Servei depenen els òrgans següents:

'Secció d'Estudis i Recerques sobre la Salut.

'Secció de Sistemes d'Informació de Salut i Serveis Sanitaris.'

-5 'Article 25

'25.1 La Secció d'Estudis i Recerques sobre la Salut té encomanades les funcions següents:

'a) Analitzar la informació pròpia del Servei i coordinar la provinent d'altres unitats per tal de produir indicadors sanitaris que permetin conèixer la situació de la salut i dels serveis sanitaris de Catalunya.

'b) Coordinar la comunicació i l'intercanvi d'informació estadística entre els diferents òrgans del Departament de Sanitat i Seguretat Social i l'Institut d'Estadística de Catalunya pel que fa a l'elaboració dels anuaris estadístics així com l'elaboració dels plans estadístics de la Generalitat de Catalunya.

'c) Promoure, coordinar i, si escau, executar estudis sobre problemes de salut i d'activitat dels serveis sanitaris per tal d'assistir el Departament en la formulació de les directrius de la política sanitària davant de problemes de salut i/o de prestació de serveis sanitaris concrets.

'd) Exercir altres funcions que li atribueixin els seus superiors jeràrquics.

'25.2 La Secció de Sistemes d'Informació de Salut i Serveis Sanitaris té encomanades les funcions següents:

'a) Tenir cura del manteniment, l'actualització i la renovació de les fonts de dades pròpies del Servei d'Informació i Estudis.

'b) Planificar, dissenyar i promoure la implantació de fonts de dades per tal de proveir el Departament de la informació necessària sobre l'estat de salut de la població, els recursos sanitaris existents i la seva activitat en l'àmbit del territori català.

'c) Participar en les tasques de planificació del desenvolupament de sistemes d'informació dins de la xarxa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR