ORDRE EMO/19/2012, de 10 de febrer, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que presten a la població les empreses que apliquen el conveni de sector de Contact Center.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

Vist que en data 6 de febrer de 2012 aquest Departament ha tingut coneixement de la convocatòria de vaga que, presentada per la Coordinadora Estatal de Telemàrqueting de la Confederació General del Treball (CGT) al Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social en data 3 de febrer de 2012, afecta tots els treballadors i treballadores de les empreses que apliquen el conveni de sector de Contact Center, i que està prevista per al dia 14 de febrer de 2012, durant les següents franges horàries: de 0 a 2 hores, d’11 a 13 hores i de 17 a 19 hores;

Atès que el servei que presten les empreses que cobreixen els números telefònics d’urgències i emergències resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i, per això, l’atenció de les urgències i emergències sanitàries, d’ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d’avaries elèctriques, d’aigua i gas, d’informació de trànsit i altres d’anàlogues s’ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits, ja que mitjançant la comunicació s’atenen els serveis esmentats;

Atès que l’autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l’exercici legítim del dret de vaga reconegut a l’article 28.2 de la Constitució;

Atès que cal garantir que l’atenció de les trucades d’urgències i d’emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment i en un termini de temps raonable, els serveis mínims que es dictin han de garantir la prestació del servei en la seva totalitat, per tal de garantir que totes les urgències i les emergències tinguin resposta i, en aquest cas, s’estima adient determinar el personal necessari i imprescindible per garantir el manteniment del servei en la seva totalitat, tenint en compte que es tracta d’un servei en el qual no es pot discriminar amb antelació quina prioritat s’ha de donar a les trucades;

Atès que en vagues anteriors en el sector de telemàrqueting es van dictar les ordres de 19 de maig i de 17 de març de 2011, l’Ordre de 19 d’octubre de 2010, les ordres de 16 d’octubre, 2 i 31 de maig, i 30 de març de 2007, l’Ordre de 3 de juny de 2010, dictada amb motiu de vaga del sector públic, i les ordres de 22 de setembre de 2010 i de 2 d’octubre de 2008, dictades amb motiu de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR