RESOLUCIÓ IUE/4022/2007, de 12 de desembre, per la qual s'obren les convocatòries per a la concessió de beques i ajuts en matèria d'universitats per a l'any 2008.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

IUE/4022/2007, de 12 de desembre, per la qual s'obren les convocatòries per a la concessió de beques i ajuts en matèria d'universitats per a l'any 2008.

De conformitat amb el que disposa el capítol IX del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, en relació amb el règim jurídic de les subvencions i transferències de la Generalitat de Catalunya, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre;

Atesa la Resolució UNI/962/2005, d'1 de febrer, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir la concessió de beques i ajuts convocades per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca;

Atès que l'article 11 dels Estatuts de l'Agència, aprovat pel Decret 168/2002, d'11 de juny, del Govern de la Generalitat de Catalunya, disposa que correspon al Consell de Direcció aprovar les convocatòries de beques i subvencions, com també la seva resolució, i que aquestes facultats han estat delegades al president de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris, amb data 5 de desembre de 2002,

Resolc:

Es convoquen les beques i els ajuts en matèria d'universitats de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca que consten a l'annex d'aquesta Resolució i que es relacionen tot seguit:

Convocatòria d'ajuts a les associacions d'estudiants universitaris per al curs 2008-2009 (AEU). Annex 1.

Convocatòria d'ajuts a l'edició i la difusió de llibres de text o manuals universitaris i llibres científicotècnics, en suport paper o en suport electrònic, escrits en llengua catalana (DILL). Annex 2.

Convocatòria d'ajuts per al finançament de projectes per a la millora de la qualitat docent a les universitats catalanes per a l'any 2008 (MQD). Annex 3

Convocatòria d'ajuts a les universitats de Catalunya per a projectes i activitats de normalització lingüística (NORMA). Annex 4.

Convocatòria del programa d'ajuts de mobilitat per al personal d'administració i serveis de les universitats (PAS) i de les administracions públiques del sector universitari i de la recerca 2007 (PAS). Annex 5.

Disposició final

Aquesta resolució exhaureix la via administrativa, i s'indiquen els recursos que s'hi poden interposar: recurs potestatiu de reposició davant el president de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris (CEAU) per delegació del Consell de Direcció de l'AGAUR en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà del dia de la publicació de la resolució al DOGC; o bé recurs contenciós administratiu interposat directament davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos, comptadors de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 12 de desembre de 2007

Joan Majó Roca

President de la Comissió Executiva

d'Ajuts Universitaris

Annex 1

Convocatòria d'ajuts a les associacions d'estudiants universitaris i universitàries per al curs 2008-2009 (AEU)

.1 Objecte

Atorgar ajuts per donar suport a les activitats que potencien l'associacionisme juvenil en l'àmbit universitari, com també a les activitats de caire científic i formatiu organitzades per associacions d'estudiants universitaris i universitàries de Catalunya.

Les activitats concretes per a les quals es pot sol·licitar l'ajut són les següents:

  1. Les activitats que tinguin per objecte el foment i la difusió de la llengua i la cultura catalanes a les universitats.

  2. Les activitats relacionades amb projectes de sensibilització social i de cooperació per al desenvolupament.

  3. Les activitats relacionades amb l'acolliment d'estudiants universitaris i universitàries de fora de Catalunya.

  4. Les activitats que tinguin com a finalitat la formació i la millora de les condicions de l'estudi, i les que relacionen els estudiants universitaris i les estudiants universitàries amb el món del treball i el seu futur professional.

  5. La participació i l'assistència en reunions i congressos científics, humanístics o formatius dels estudiants universitaris i les estudiants universitàries membres de l'associació, sempre que la finalitat del congrés estigui directament relacionada amb els objectius de l'associació i amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

    En queden excloses les activitats que tinguin finalitat política, gremial o sindical, les que tinguin finalitats esportives o lucratives, les activitats consistents en viatges turístics o aquelles altres diferents de les esmentades als punts a), b), c), d) i/o e) d'aquesta base.

    .2 Entitats beneficiàries

    Poden sol·licitar aquests ajuts les associacions d'estudiants universitaris i universitàries de Catalunya que compleixin els requisits següents:

  6. Estar inscrites en el registre de la Direcció General del Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

  7. Acreditar que estan vinculades a una de les universitats de Catalunya i que les seves activitats es desenvolupen preferentment en el si de la comunitat universitària.

    La comprovació d'aquest apartat es farà directament amb la universitat corresponent.

    .3 Període

    L'associació ha de realitzar l'activitat objecte de la subvenció durant el curs 2008-2009 i, com a màxim, fins al 30 de juny de 2009.

    .4 Quantia

    L'import màxim de l'ajut és de 3.000 euros.

    .5 Sol·licituds i documentació

    5.1 Les sol·licituds, d'acord amb el model normalitzat, les ha de formalitzar el president o la presidenta de l'associació d'estudiants o pel seu representant o la seva representant legal i s'han de presentar en format paper i suport electrònic al registre de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (d'ara endavant AGAUR), o d'acord amb el que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

    5.2 L'imprès normalitzat de sol·licitud i les bases es poden obtenir a les dependències de l'AGAUR, Via Laietana, 28, 2a planta, 08003 Barcelona, i també a la pàgina web de l'AGAUR http://www.gencat.cat/agaur i del Comissionat per a Universitats i Recerca http://www.gencat.cat/cur (CUR).

    5.3 Davant de qualsevol incidència o diferència entre els impresos presentats en format paper i els presentats en suport electrònic, sempre preval la sol·licitud presentada al registre de l'AGAUR en format paper. És obligatori presentar els impresos en paper dins del termini per optar a la convocatòria.

    5.4 Només es pot sol·licitar una activitat per associació.

    5.5 La sol·licitud, tal com indica el model normalitzat, consta de les parts següents:

  8. Dades generals de la persona sol·licitant, l'associació sol·licitant i l'activitat presentada.

  9. Pressupost total de despeses i ingressos de l'associació per a l'any.

  10. Memòria resumida de l'associació.

  11. Memòria resumida d'activitats per al curs 2008-2009.

  12. Memòria justificativa de l'activitat presentada, en la qual cal especificar: adequació de l'activitat a l'objecte de la convocatòria, breu resum de l'activitat, objectius que cal assolir, finalitat, actuacions a realitzar i repercussió de l'activitat.

  13. Pressupost orientatiu de despeses i ingressos de l'activitat.

  14. Declaració responsable conforme l'associació no està inclosa en prohibició per obtenir la condició de beneficiària, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    5.6 Si cal esmenar la sol·licitud, la notificació a la persona interessada es farà mitjançant publicació al tauler d'anuncis de l'AGAUR d'una diligència del director executiu i la directora executiva amb la relació de documentació bàsica i documentació no bàsica que cal esmenar, indicant-ne els motius i fent-hi constar que, en cas de no esmenar la sol·licitud pel que fa a la documentació bàsica, en el termini de deu dies a comptar des de l'endemà de la publicació de la diligència corresponent al tauler d'anuncis de l'AGAUR, s'entendrà que les persones sol·licitants desisteixen de la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú. Per tal de fer-ne una difusió més amplia, i a efectes informatius, es podrà consultar el contingut d'aquesta diligència a la pàgina web de l'AGAUR.

    .6 Termini per presentar les sol·licituds

    El termini de presentació de sol·licituds és de l'1 d'octubre al 16 d'octubre de 2008.

    .7 Avaluació i selecció

    7.1 D'acord amb els mecanismes i criteris que s'estableixen a la convocatòria, les sol·licituds seran avaluades per òrgans externs i experts de la comunitat científica, i es tindran en compte els criteris i les puntuacions següents (valoració sobre 100):

  15. Adequació de l'activitat a l'objecte de la convocatòria (10/100).

  16. Memòria de l'activitat (70/100).

  17. Memòria resumida de l'associació i memòria resumida d'activitats (20/100).

    Es valoraran especialment aquelles actuacions programades per les diferents associacions que tinguin abast interuniversitari.

    7.2 La selecció de candidatures la realitzarà una comissió de selecció, que tindrà en compte les bases generals de l'AGAUR, les avaluacions cientificotècniques realitzades d'acord amb la base 7.1, la disponibilitat pressupostària i el repartiment entre les diferents associacions i universitats.

    7.3 La Comissió de Selecció serà designada i nomenada pel president o la presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris (CEAU) i director/a general d'Universitats i estarà formada per un president, que serà el president o la presidenta de la CEAU o la persona en qui delegui, un màxim...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR