ORDRE INT/325/2013, de 4 de desembre, de modificació de l'Ordre INT/193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d'autoprotecció.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyOrdre

Mitjançant l’Ordre INT/193/2011, de 28 de juliol, es va crear i regular el Registre electrònic de plans d’autoprotecció, que està gestionat per la Direcció General de Protecció Civil, de conformitat amb el que preveu el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures.

Ateses les previsions de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics; del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, i també de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, l’Ordre va preveure el funcionament del Registre de forma telemàtica.

Així mateix va establir que tant la inscripció en el Registre electrònic de plans d'autoprotecció, com la resta de tràmits derivats del Decret 82/2010, de 29 de juny, s’havien d’efectuar de forma electrònica, de conformitat amb l'article 27.6 de la dita Llei 11/2007, de 22 de juny.

Quant a la identificació i autenticació per accedir al Registre electrònic, l’Ordre que es modifica va establir l’exigència que el certificat reconegut per a les persones usuàries, no pertanyents a les administracions públiques, amb els rols de titulars de l’activitat o del centre; de persones tècniques acreditades, o de caps de l’emergència fos un certificat corporatiu de persona física que garantís la titularitat de l’activitat o centre, o bé la relació laboral amb l’activitat o centre.

Atès que des de l’entrada en vigor de l’Ordre s’ha comprovat que aquest certificat no està suficientment implantat en les empreses, fet que dificulta la tramitació electrònica dels plans, es considera convenient modificar l’Ordre per tal d’ampliar els tipus de certificats electrònics admesos per accedir a HERMES i així facilitar l’activitat econòmica de les activitats i centres que han d’elaborar plans d’autoprotecció. Aquesta modificació del tipus de certificat implica que el pugui emetre qualsevol de les entitats emissores classificades pel Consorci Administració Oberta de Catalunya, ja que amplia el nombre d’entitats que poden expedir el certificat, i comporta la modificació dels articles 3, 5 i 6 de l’Ordre esmentada.

D’altra banda, també es modifica, entre altres, l’article 5 de l’Ordre en tant que preveu que el responsable tècnic de l’activitat o centre pugui ser una persona no acreditada per a l’elaboració de plans d’autoprotecció, i amplia el tipus de persones que poden exercir aquestes tasques tècniques.

En conseqüència, d'acord amb el que s’ha assenyalat, de conformitat amb l'informe de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya;

De conformitat amb el que disposen l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR