ORDRE INT/193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d'autoprotecció.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyOrdre

ORDRE

INT/193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d'autoprotecció.

La Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, en el seu article 7, estableix que les persones, les empreses i, en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també els centres i les instal·lacions, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d'aquest caràcter, estan obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i a mantenir els mitjans personals i materials necessaris per afrontar situacions de risc i d'emergència.

La mateixa Llei, en el seu article 19, defineix els plans d'autoprotecció com instruments que permeten preveure, per a determinats centres, empreses i instal·lacions, les emergències que es poden produir com a conseqüència de llur pròpia activitat i les mesures de resposta davant situacions de risc, de catàstrofes i de calamitats públiques que els poden afectar.

En l'àmbit dels preceptes d'aquesta Llei, el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures, té com a objecte regular les actuacions destinades a assegurar l'aplicació de mesures d'autoprotecció en les empreses i, en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també els centres i les instal·lacions i les seves dependències, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d'aquest caràcter.

El Decret estableix el procediment per valorar tècnicament la capacitat per assegurar les condicions d'autoprotecció davant de les situacions de risc previstes per causes internes o externes, i regula els mecanismes organitzatius i la provisió dels mitjans necessaris per assegurar la detecció i resposta ràpida i per evitar efectes de gran intensitat o impacte en la població. Una de les finalitats del Decret és, també, establir els sistemes de control per part de l'Administració, tant autonòmica com local, respecte a la validació del pla, el seu registre i el seu procés d'implantació.

Per complir aquesta finalitat l'article 11 del Decret diu, entre les funcions de la direcció general competent en matèria de protecció civil, que aquesta ha de ser responsable de desenvolupar i de mantenir operatiu un Registre electrònic de plans d'autoprotecció. El mateix Decret també fa referència al Registre electrònic de plans d'autoprotecció en diferents actuacions en les fases del procediment dels plans d'autoprotecció.

Al Departament d'Interior, segons el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, li correspon l'exercici de les atribucions pròpies de l'Administració de la Generalitat en l'àmbit, entre altres, de les emergències i la protecció civil. La Direcció General de Protecció Civil requereix per a l'exercici de les seves funcions la creació de l'esmentat Registre electrònic de plans d'autoprotecció.

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, preveu, amb caràcter bàsic, que les administracions públiques podran establir l'obligatorietat que les comunicacions es facin per mitjans electrònics, així com el contingut mínim dels registres electrònics, les comunicacions i les notificacions electròniques.

Així mateix, el Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, preveu que una de les seves finalitats essencials és ordenar i impulsar l'Administració electrònica, per tal de millorar l'eficàcia interna, les relacions intraadministratives i interadministratives, l'eficàcia pública i les relacions de l'Administració amb els ciutadans i les ciutadanes, les empreses i les organitzacions.

En aquest sentit, cal destacar també la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, que vol contribuir a avançar en el procés de transformació de les administracions públiques catalanes regulant el paper dels mitjans electrònics per facilitar la consolidació d'unes administracions públiques que, sobre la base de l'ús dels mitjans electrònics, millorin l'eficiència interna i facilitin les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans.

Finalment, el sistema d'informació elaborat per a la implantació del Registre electrònic de plans d'autoprotecció compleix els protocols de seguretat i les especificacions tècniques que asseguren l'efectivitat de la signatura electrònica, tant per a la identificació de titulars d'activitats i centres, com per als i les professionals que puguin tenir accés a les dades registrals, i per a l'emissió de certificats i notificacions per part de l'Administració.

En conseqüència, d'acord amb la normativa esmentada, vist l'informe de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, de conformitat amb el que disposen l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i la disposició final primera del Decret 82/2010, de 29 de juny, abans esmentat, i en ús de les facultats que em són atribuïdes,

Ordeno:

Article 1

Objecte i finalitats

1.1 L'objecte d'aquesta Ordre és la creació i la regulació del funcionament del Registre electrònic de plans d'autoprotecció, gestionat per la direcció general competent en matèria de protecció civil, de conformitat amb el que preveu el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures.

1.2 El Registre electrònic de plans d'autoprotecció té com a finalitats la inscripció dels plans d'autoprotecció que s'elaborin de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR