ORDRE EMC/154/2017, de 12 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia d'ajuts en forma de garantia per al finançament de circulant i la inversió d'actuacions per a la innovació, la internacionalització i la industrialització.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Empresa i Coneixement
Rango de LeyOrdre

L'Estratègia Europa 2020 situa la indústria i la innovació com a fonaments d'un model de creixement basat en el coneixement, que sigui eficient en l'ús dels recursos, respectuós amb el medi ambient i integrador des del punt de vista social i territorial. Està demostrat que la reindustrialització i l'impuls a l'activitat industrial és la forma més adequada per bastir els fonaments d'una recuperació econòmica sòlida, crear llocs de treball de qualitat i garantir un creixement sostingut i durador.

Catalunya és un país amb una base sòlida i amb tradició industrial i, tot i les terribles conseqüències de la crisi econòmica, encara avui l'activitat manufacturera aporta una cinquena part de la riquesa generada. Tanmateix, el Govern de Catalunya ha assumit les prioritats marcades per l'Estratègia Europa 2020 i aposta decididament pel foment d'una indústria intensiva en innovació, en coneixement i plenament internacionalitzada, de manera que l'any 2020 la participació de la indústria en el PIB català arribi al 25%. La voluntat del Govern és impulsar mesures, al llarg d'aquesta legislatura, que permetin assolir aquest objectiu.

Per continuar fomentant la competitivitat de la indústria, i d'acord amb el mandat del Parlament, els agents econòmics i socials estan treballant en l'elaboració d'un Pacte nacional per la indústria, amb l'objectiu d'establir mesures de política industrial consensuades i que serveixin per a la transformació del model industrial de Catalunya i la reactivació del sector productiu. Aquest mandat emana de la proposta de resolució del Parlament de Catalunya de 13 de juliol de 2016 i es concreta mitjançant l'Acord de Govern 124/2016, de 13 de setembre.

En aquest sentit, assumint el paper d'acompanyament i per facilitar l'accés al finançament del circulant i les inversions en actius per dur a terme projectes d'innovació, internacionalització o industrialització que permetin consolidar l'activitat industrial i avançar en l'adaptació de les empreses al canvi de model industrial, el Govern vol posar a disposició del sector industrial un instrument financer d'ajuts en forma de garantia per mitjà de l'Institut Català de Finances (ICF).

L'objectiu d'aquest instrument és facilitar l'accés al finançament de les empreses catalanes, sobretot aquelles de menys dimensió, que duguin a terme projectes d'innovació, ja sigui en matèria de producte, procés o organització, o emprenguin actuacions per tal de continuar obrint, ampliant i enfortint-se en nous mercats. Tant en un cas com en l'altre, això facilitarà el reforçament de la seva posició competitiva i consegüentment el manteniment de l'activitat productiva i la potenciació de la retenció del talent i la qualitat en l'ocupació.

Vist que a aquestes bases els són aplicables el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002); i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), i del Reglament que la desenvolupa, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.7.2006);

Atesos el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L 352, de 24.12.2013); i el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat (DOUE L 187, de 26.6.2014);

Dins el marc del Conveni de col·laboració entre el Departament d'Empresa i Coneixement i l'Institut Català de Finances de 5 de maig de 2017, i del Conveni de col·laboració entre el Departament d'Empresa i Ocupació i l'Institut Català de Finances pel qual es constitueix un fons associat a línies de finançament per internacionalització i innovació (Línia I+I) i reactivació industrial, de 9 de juliol de 2015;

Vistos els informes de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada, i d'acord amb les facultats que em són conferides segons l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 1234, de 22.12.1989),

Ordeno:

Aprovar les bases reguladores per a la concessió d'ajuts en forma de garantia per al finançament de circulant i la inversió d'actuacions per a la innovació, la internacionalització i la industrialització que es publiquen a l'annex d'aquesta Ordre.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Barcelona, 12 de juliol de 2017

Santi Vila i Vicente

Conseller d'Empresa i Coneixement

Annex 1

Bases reguladores per a la concessió d'ajuts en forma de garantia per al finançament de circulant i la inversió d'actuacions per a la innovació, internacionalització i la industrialització

Disposicions generals

Base 1

Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió d'ajuts en forma de garantia en operacions de préstec per al finançament dels projectes d'innovació, internacionalització o industrialització que es descriuen a la base 5.

Base 2

Empreses beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les pimes industrials i de serveis relacionats amb seu social o seu operativa a Catalunya.

Als efectes d'aquesta convocatòria es considerarà pime l'entitat que s'ajusti a la definició que determini la Unió Europea. En el moment de la publicació d'aquesta convocatòria la definició s'estableix en la Recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 (DOCE L 124/36, de 20.5.2003). Basant-se en aquesta Recomanació, s'entén per pime l'empresa que ocupi menys de 250 treballadors/ores i el volum de negoci anual de la qual no excedeixi els 50 milions d'euros, o el seu balanç general anual no excedeixi els 43 milions d'euros. Per calcular aquests imports caldrà tenir en compte les diverses definicions que estableix la Recomanació, en especial les referides a empresa autònoma, associada o vinculada.

Base 3

Requisits per obtenir la condició d'entitat beneficiària

3.1 Amb caràcter general, els beneficiaris han de complir els requisits següents:

  1. Donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/ores amb discapacitat sobre el nombre total de treballadors/ores de l'entitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el que disposen l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social (BOE núm. 289, de 3.12.2013); el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat (BOE núm. 94, de 20.4.2005), i el Decret 86/2015, de 2 de juny, sobre l'aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment (DOGC núm. 6885, de 4.6.2015). Aquest requisit només és aplicable en el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a cinquanta persones.

  2. Estar al corrent de compliment de les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions davant la Seguretat Social, al llarg de tot el procediment de concessió de l'ajut.

  3. No estar subjectes a una ordre de recuperació pendent, després d'una decisió de la Comissió declarant un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.

  4. Complir els requisits que estableixen els articles 33.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística (DOGC núm. 2553, de 9.1.1998).

  5. No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).

  6. No haver estat sancionades durant l'any anterior a aquesta convocatòria, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social (BOE núm. 189, de 8.8.2000) o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.

  7. Complir les obligacions i no incórrer en els supòsits de prohibició que estableixen els articles 90.bis i 92.bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 24.12.2002).

  8. Les empreses amb una plantilla igual o superior a 25 persones han d'indicar els mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista (DOGC núm. 5123, de 2.5.2008).

  9. Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció d'acord amb la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269, de 10.11.1995); el Reial decret 39/1997, d'17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31.1.1997), així com d'acord amb les modificacions posteriors que introdueix la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals (BOE núm. 298, de 13.12.2003).

  10. Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR