ORDRE EMO/335/2015, de 30 d'octubre, per la qual es garanteix el servei essencial d'atenció telefònica de comunicació d'urgències i d'emergències que presta Eulen, SA, a l'empresa Endesa, SA.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

Vista la convocatòria de vaga presentada pel Sindicat de Treballadors de Comunicacions (STC) i pel sindicat Solidaritat Obrera en l'empresa Eulen, SA (registre d’entrada de 26 d’octubre de 2015 als Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Barcelona), que està prevista a partir de les 06.00 hores del dia 3 de novembre de 2015, amb caràcter indefinit, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l'empresa que realitzen atenció telefònica de l’empresa d'Endesa, SA;

Vist que el servei que presta l'empresa Eulen, SA, consisteix, entre d'altres, a cobrir els números d'atenció d'avaries que l'empresa Endesa té a disposició dels seus usuaris, servei que és necessari i imprescindible per atendre els comunicats d'avaries de gas i electricitat, i que, per tant, s’ha de tractar com a servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits com és el dret a la seguretat que se'n deriva de la comunicació d'aquest tipus d'urgències, que s’atenen mitjançant el servei telefònic esmentat;

Vist que l’autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l’exercici legítim del dret de vaga reconegut a l’article 28.2 de la Constitució;

Vist que cal garantir que l’atenció de les trucades d’urgències i d’emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment i en un termini de temps raonable, els serveis mínims que es dictin han de garantir la prestació del servei en la seva totalitat, per tal que totes les urgències i les emergències tinguin resposta i, en aquest cas, s’estima adient determinar el personal necessari i imprescindible per garantir el manteniment del servei en la seva totalitat, tenint en compte que es tracta d’un servei on no es pot discriminar amb antelació quina prioritat s’ha de donar a les trucades;

Atès que en vagues anteriors es van dictar l’Ordre EMO/159/2014, de 21 de maig, per a aquesta mateixa empresa; i l'Ordre EMO/53/2014, de 5 març, l’Ordre EMO/86/2011, de 19 de maig, i l’Ordre EMO/50/2011, de 17 de març, per a empreses del sector; i l’Ordre EMO/354/2012, de 9 de novembre, i l’Ordre EMO/331/2012, de 29 d’octubre, dictades amb motiu de vaga general, que caldrà tenir-les en compte com antecedents;

Vist que s’ha sol·licitat a les parts que formulin...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR