ORDRE EXI/47/2017, de 20 de març, per la qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajuts en espècie, en la modalitat d'assessorament individualitzat i suport tècnic dins del marc del servei d'assessorament per a la millora de la participació interna de les entitats sense ànim de lucre de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència
Rango de LeyOrdre

D'acord amb el Decret 45/2016, de 19 de gener, d'estructuració del Departament d'Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, modificat pel Decret 212/2016 d'1 de març, pel qual s'afegeix una disposició transitòria al Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, correspon a aquest Departament, entre d'altres, la funció de gestionar els programes de suport a les iniciatives socials per a la millora de la qualitat democràtica.

Un teixit associatiu dinàmic i apoderat és un element clau per a la millora de la qualitat democràtica d'un país. El suport al món associatiu per dinamitzar la participació interna ha estat un dels objectius de la Generalitat de Catalunya des que es començaren a dissenyar polítiques públiques en l'àmbit de la participació ciutadana.

Amb aquest objectiu la Secretaria de Transparència i Govern Obert ha impulsat en els darrers anys accions de suport per millorar la participació interna a diverses entitats sense ànim de lucre. Per desenvolupar aquestes accions ha ofert a les entitats, en primer lloc, un curs de formació i després assessoraments personalitzats.

Amb la finalitat d'aprofundir en les capacitats dels equips directius per tal que les organitzacions augmentin el seu nivell de qualitat democràtica i també el seu impacte a la societat, la Direcció General de Transparència, Dades Obertes i Qualitat Democràtica vol desenvolupar el servei d'assessorament per a la millora de la participació interna de les entitats sense ànim de lucre de Catalunya.

A aquest respecte, el Departament d'Afers i Relacions Institucionals i Exterior i Transparència contractarà els serveis per a la coordinació i execució del servei d'assessorament per a la millora de la participació interna de les entitats sense finalitat de lucre de Catalunya. El servei que ha de prestar l'entitat gestora del servei consisteix en donar suport tècnic i assessorament personalitzat a entitats sense ànim de lucre. L'assessorament s'oferirà sota els següents criteris de qualitat: assessorament enfocat a l'acció, personalització i adaptació a cada entitat, foment del treball en xarxa i seguiment i avaluació de l'actuació.

Atès el que estableix el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei esmentada.

Atès el que estableix l'Acord de Govern 85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol.

A proposta de la directora general de Transparència, Dades Obertes i Qualitat Democràtica, i en ús de les facultats que em confereix l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores per a la concessió d'ajuts en espècie, en la modalitat d'assessorament individualitzat i suport tècnic dins del marc del servei d'assessorament per a la millora de la participació interna de les entitats sense ànim de lucre de Catalunya, que consten a l'annex d'aquesta Ordre.

Article 2

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 20 de març de 2017

Raül Romeva i Rueda

Conseller d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència

Annex

Bases reguladores

1 Objecte

Aquesta Ordre té per objecte establir les bases reguladores per a la concessió d'ajuts en espècie per entitats sense ànim de lucre de Catalunya dins del marc del servei de millora de la participació interna a les entitats sense ànim de lucre de Catalunya.

Les entitats sense ànim de lucre tenen com a finalitat l'associació de persones jurídiques privades que s'uneixen de manera voluntària, lliure i solidària per aconseguir, sense afany de lucre, una finalitat comuna d'interès general o particular i es comprometen a posar en comú llurs coneixements, activitats o recursos econòmics amb caràcter temporal o indefinit

2 Destinataris

Es poden beneficiar d'aquests ajuts les entitats sense ànim de lucre, dins de l'àmbit territorial de Catalunya i que a la data de la sol·licitud reuneixin els següents requisits:

2.1 Estar legalment constituïdes i estar inscrites en el Registre General de Dret i Entitats Jurídiques del departament de Justícia o en el registre corresponent abans de la publicació d'aquestes bases.

2.2 Tenir la seu social a Catalunya.

2.3 No haver estat objecte de cap resolució ferma de caràcter sancionador amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics, o bé haver-ne estat objecte i haver prescrit la sanció.

  1. Tipologia i objecte de l'ajut

    L'objecte d'aquests ajuts en espècie és la prestació d'un servei personalitzat d'assessorament i suport tècnic a les entitats beneficiàries per la millora de la seva participació interna.

  2. Quantia de l'ajut

    Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són en espècie. Les entitats beneficiàries no tindran dret a reclamar cap aportació econòmica.

  3. Període d'execució i compatibilitat de les subvencions

    5.1 El període d'execució de les actuacions subvencionables serà des de l'endemà de la resolució de concessió dels ajuts fins al 30 de novembre de l'any de la convocatòria.

    5.2 Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats.

  4. Presentació de sol·licituds

    6.1 Les sol·licituds s'han de presentar preferentment per mitjans telemàtics mitjançant Tràmits gencat ( tramits.gencat.cat ), accessible des la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya ( seu.gencat.cat ) o presencialment al Registre de la Subdirecció General de Qualitat Democràtica, sens perjudici del que estableix l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic de les administracions públiques catalanes i l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    Les sol·licituds efectuades per mitjans electrònics es consideren presentades davant l'Administració de la Generalitat de Catalunya quan s'enregistrin en el Registre Telemàtic de la Generalitat de Catalunya mitjançant Tràmits gencat i quedi constància a l'assentament d'entrada.

    6.2 En el supòsit d'interrupció per circumstàncies accidentals del funcionament de la Seu, i sempre que sigui tècnicament possible, la persona usuària que hi accedeixi ha de visualitzar un missatge en què es comuniqui aquesta circumstància, indicant-li els registres presencials on es pot presentar la documentació alternativament i informant dels efectes d'aquesta interrupció del funcionament en el còmput dels terminis.

    6.3.El formulari normalitzat de sol·licitud presencial es pot obtenir a Tràmits gencat (t...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR