ORDRE GRI/79/2015, de 10 d'abril, per la qual es regula el Registre electrònic general de la representació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

La disposició addicional cinquena del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, crea el Registre general de la representació amb la finalitat d’acreditar als òrgans que tramitin procediments administratius per via electrònica l’abast, els límits i la vigència de la representació amb què s’actua. Aquest Registre permetrà incloure dades relatives a les representacions legals, voluntàries i a altres formes d’habilitació admeses legalment.

La creació d’aquest Registre té l’objectiu de simplificar els tràmits d’acreditació de la personalitat jurídica i de la capacitat d’obrar davant l’Administració de la Generalitat, aprofitant la immediatesa i la capacitat de relacionar informació dispersa mitjançant les tecnologies de la informació i la comunicació, per poder contrastar les acreditacions efectuades prèviament, evitant duplicar tasques i que els ciutadans hagin de presentar reiteradament la mateixa documentació davant de l’Administració.

La Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, regula l’ús del mitjans electrònics en les actuacions i les relacions entre el sector públic i els ciutadans. Així, la concreció del model català d’administració electrònica estableix que les entitats que integren el sector públic de Catalunya han d'impulsar un model d'administració electrònica basat, entre d'altres, en la cooperació i la col·laboració institucionals per a la creació, i la posada a disposició del sector públic de Catalunya, d'infraestructures i de serveis comuns d'administració electrònica que garanteixin la interoperabilitat dels sistemes d'informació i que facin possible que les entitats que integren el sector públic les puguin emprar, amb l’objectiu de fer més eficaç i econòmic l'oferiment de serveis als ciutadans i a les empreses. En aquest sentit, aquest sistema de representació permet facilitar l’acreditació de la representació davant totes les administracions públiques catalanes, i avançar cap a una possible federació a escala europea.

El Registre electrònic general de la representació es crea per acreditar la personalitat jurídica i la capacitat d’obrar davant la Generalitat de Catalunya, amb la voluntat que es converteixi en el registre de la representació de totes les administracions catalanes. La consecució d’aquest objectiu es podrà realitzar mitjançant convenis per federar aquest sistema amb d’altres ja existents i amb l’adhesió d’altres administracions del sector públic català.

D’acord amb el Decret 184/2013, de 25 de juny, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals, correspon a aquest Departament, a través de la Secretaria d’Administració i Funció Pública, entre d’altres, les funcions d’impulsar, coordinar i fer el seguiment de les polítiques de millora i modernització de l’Administració i dirigir el desenvolupament de l'administració electrònica en les relacions entre administracions públiques i empreses i ciutadania.

Consegüentment, i d’acord amb les competències que m’han estat atribuïdes,

Ordeno:

Article 1

Objecte

És objecte d’aquesta d’Ordre la regulació dels requisits i condicions del Registre electrònic general de la representació (en endavant, Representa) per tal que els ciutadans i les empreses puguin acreditar davant els òrgans que tramitin procediments administratius per via electrònica l’abast, els límits i la vigència de la representació amb què s’actua.

Article 2

Àmbit d’aplicació

  1. Aquesta Ordre és aplicable:

    1. A l'Administració de la Generalitat de Catalunya, als seus organismes autònoms i entitats autònomes, entitats de dret públic vinculades o dependents i ens en què la Generalitat té una participació, directament o indirectament, del 100% del capital o fons patrimonial.

    2. Als ciutadans, empreses i ens sense personalitat quan es relacionen amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

  2. Les previsions d'aquesta Ordre no s'apliquen als ens inclosos dins l'àmbit d'aplicació de l’Ordre en les activitats que duguin a terme en règim de dret privat.

Article 3

Finalitats

Les finalitats d’aquesta Ordre són:

  1. Fer efectiu el reconeixement del dret dels ciutadans i de les empreses a relacionar- se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i, concretament, el dret a no aportar les dades i documents que ja estiguin en poder de les administracions públiques.

  2. Fer efectiu el principi de simplificació de l’actuació administrativa amb la reducció substancial del temps i els terminis dels procediments administratius, per aconseguir més eficàcia i eficiència en l’activitat administrativa.

  3. Desplegar el principi de cooperació i interoperabilitat en la utilització de mitjans electrònics per les administracions públiques per tal de garantir la interoperabilitat dels sistemes i solucions adoptats per cadascuna d’aquestes i possibilitar la prestació conjunta de serveis als ciutadans, garantint el reconeixement mutu dels documents electrònics.

Article 4

Característiques del Registre electrònic general de representacions

El Representa no té el caràcter de registre administratiu regulat per l’article 41 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Article 5

Inscripció i contingut

  1. Els departaments i organismes públics de la Generalitat i dels ens locals adscrits són els òrgans competents per donar d’alta, modificar i donar de baixa en el Representa els tràmits sobre els quals són competents i per als quals serà vàlida la representació que consti en el Representa.

  2. Els òrgans competents per fer la inscripció són:

    1. L’empleat públic, en el moment de donar d’alta un apoderament o representació de persona física a persona física mitjançant compareixença.

    2. L’òrgan competent sobre els tràmits objecte de l’apoderament o representació per a la inscripció i, si escau, per requerir a la persona interessada esmenes eventuals de defectes en la representació.

    3. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR