ORDRE JUS/231/2017, d'11 d'octubre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les beques de col·laboració per desenvolupar estudis i treballs relacionats amb els diferents àmbits d'actuació del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, i per dur a terme tasques d'assistència i suport a les activitats del Centre.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

Al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada li correspon, d'acord amb la Llei 18/1990, de 15 de novembre, de creació del Centre, modificada per la Llei 8/2000, de 19 de juny, l'organització d'activitats formatives especialitzades del personal al servei del Departament de Justícia, com també l'organització de programes que tendeixin a fomentar i facilitar l'accés dels juristes i dels graduats o llicenciats en dret de Catalunya a les carreres judicial i fiscal i a altres professions jurídiques, i l'elaboració de recerques especialitzades en els àmbits que són competència del Departament de Justícia.

Per al desenvolupament d'aquests estudis i treballs és necessari disposar de totes les eines d'informació i de suport documental que ofereix la Biblioteca del Centre, així com dels mitjans professionals i organitzatius del CEJFE.

Vist que el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada vol facilitar als estudiants universitaris la col·laboració en el desenvolupament d'aquestes funcions per tal que l'experiència que assoleixin enriqueixi la seva formació acadèmica i per permetre el coneixement pràctic de l'organització i de l'activitat de l'Administració pública;

De conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el capítol 9 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, que regula el règim jurídic de les subvencions i les transferències de la Generalitat de Catalunya;

Per tot això,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases que han de regular la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les beques de col·laboració per desenvolupar estudis i treballs relacionats amb els diferents àmbits d'actuació del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, i per dur a terme tasques d'assistència i suport a les activitats del Centre, que consten a l'annex.

Article 2

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Contra aquesta Ordre, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Justícia i president del CEJFE, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , en els termes que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar, igualment, de l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , de conformitat amb els articles 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

Barcelona, 11 d'octubre de 2017

Carles Mundó i Blanch

Conseller de Justícia i president del CEJFE

Annex

Bases reguladores

−1 Objecte

1.1 L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les beques de col·laboració per desenvolupar estudis i treballs relacionats amb els diferents àmbits d'actuació del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, i per dur a terme tasques d'assistència i suport a les activitats del Centre.

1.2 Les beques de col·laboració es descriuen a l'annex 1 i tenen cinc modalitats: A) Beques de col·laboració en la formació en matèries pròpies del Centre, B) Beques de col·laboració en les investigacions de l'àmbit d'execució penal, C) Beques de col·laboració en arxiu i gestió administrativa, D) Beques de col·laboració en gestió econòmica i administrativa, i E) Beques de col·laboració en biblioteconomia i documentació per a la Biblioteca del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.

1.3 Les beques de col·laboració tenen com a finalitat l'augment de la formació teoricopràctica i la preparació professional dels estudiants seleccionats mitjançant la realització de tasques pròpies del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, sota la tutoria de la persona que es designi.

1.4 El període de col·laboració s'iniciarà el mes de gener i finalitzarà el mes de desembre de l'any corresponent, per bé que es disposarà del mes d'agost com a mes de descans no computable a efectes econòmics. La col·laboració consisteix en l'execució de les tasques assignades en les dependències del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, durant cinc hores diàries, en horari de matí, de dilluns a divendres.

1.5 Règim de convocatòria de les beques.

1.5.1 El procediment de concessió de les beques es tramitarà en règim de concurrència competitiva i s'adequarà a les previsions de la normativa vigent en matèria de subvencions. S'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria en la qual es farà menció expressa d'aquesta Ordre i que serà autoritzada mitjançant una Orde del conseller de Justícia i president del CEJFE.

D'acord amb el que estableixen l'article 20 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i als efectes que aquesta norma legal estableix, es comunicarà a la base de dades nacional de subvencions el text de la convocatòria i la informació requerida per les bases de dades.

1.5.2 En cada convocatòria hi haurà de figurar, a més del que preveu l'article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, els aspectes següents:

  1. El nombre de beques convocades i la seva durada.

  2. El crèdit pressupostari a què s'imputen les beques.

  3. Els formularis de sol·licitud i els mitjans per emplenar-los, així com el format de la documentació complementària.

  4. Els mitjans específics de notificació o publicació, si n'hi hagués.

    −2 Persones beneficiàries

    Poden sol·licitar aquestes beques de col·laboració les persones que tinguin el perfil per ser beneficiàries d'alguna de les beques que es descriuen a l'annex 1.

    −3 Requisits i incompatibilitats

  5. No gaudir simultàniament d'ajuts o beques atorgats pel Departament de Justícia o qualsevol altra Administració pel mateix concepte.

  6. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

  7. No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i complir el que especifica l'article 14 de la mateixa Llei.

  8. Tenir el nivell de suficiència en llengua catalana (nivell C1 o equivalent).

  9. Adherir-se al Codi ètic que figura com a annex 2 a aquesta Ordre.

  10. No podran presentar-s'hi les persones que hagin resultat 3 vegades beneficiàries d'una beca de col·laboració del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.

    −4 Quantia

    La quantia de cada beca és de 650 euros mensuals i es farà efectiva a mesos vençuts, a excepció del mesos incomplerts, que es pagaran prorratejadament a la col·laboració, i el mes d'agost, que no computa econòmicament. A aquests imports, els serà aplicable la retenció corresponent de l'IRPF.

    Els imports rebuts per les persones físiques beneficiàries en concepte de beca constitueixen obtenció de renda pel contribuent als efectes de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

    −5 Sol·licituds

    5.1 Les sol·licituds i els altres tràmits associats al procediment de concessió de les beques i la seva justificació s'han de realitzar exclusivament per via telemàtica mitjançant l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya ( http://web.gencat.cat/ca/tramits ).

    5.2 La sol·licitud per concórrer a la convocatòria s'ha de formular mitjançant els formularis normalitzats que es poden descarregar de l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya ( http://web.gencat.cat/ca/tramits ).

    5.3 Cada aspirant només es pot presentar a una de les modalitats.

    5.4 Les persones sol·licitants poden presentar còpies digitalitzades dels documents d'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La seva fidelitat als originals es garanteix mitjançant l'ús de la signatura electrònica corresponent.

    5.5 En el cas que els sol·licitants no disposin de mecanismes d'autenticació electrònica per a la realització de qualsevol tràmit que requereixi fer-se per mitjans electrònics, pot ser identificada i autenticada per personal al servei del l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del sector públic, que ha de realitzar el tràmit a nom seu, utilitzant el sistema de signatura electrònica que els acredita com a funcionaris habilitats. Amb aquesta finalitat, la ciutadania s'ha d'acreditar i ha de prestar el seu consentiment exprés per ser autenticada per personal habilitat. A la Seu electrònica es detallen les oficines d'atenció al públic que ofereixen aquest servei ( https://seu.gencat.cat/ca/certificats-sistemes-signatura-electronica-seu.html ).

    5.6 En el supòsit d'interrupció per circumstàncies accidentals del funcionament de la Seu, i sempre que sigui tècnicament possible, la persona usuària que hi accedeixi ha de visualitzar un missatge en què es comuniqui aquesta circumstància, indicant-li els registres presencials on es pot presentar la documentació alternativament i informant dels efectes d'aquesta interrupció del funcionament en el còmput dels terminis. No obstant això, quan no sigui tècnicament possible que la persona usuària accedeixi a visualitzar el missatge esmentat i es tracti de tràmits que s'han de fer obligatòriament per mitjans telemàtics, si es produeix una interrupció durant l'últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, aquest es podrà dur a terme durant els tres dies hàbils consecutius.

    −6 Documentació que cal presentar amb la sol·licitud

    6.1 Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud:

    6.1.1 Formulari normalitzat que s'ha de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR