ORDRE JUS/3/2015, de 7 de gener, per la qual s'aprova el calendari laboral del personal al servei de l'Administració de justícia a Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

L’article 103 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix que correspon a la Generalitat la competència normativa sobre el personal no judicial al servei de l’Administració de justícia, dins el respecte a l’estatut jurídic d’aquest personal que estableix la Llei orgànica del poder judicial. Aquesta competència inclou, entre altres, la regulació de la jornada de treball i l’horari de treball.

L’article 500.1 de la Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del poder judicial, estableix que la durada de la jornada general de treball efectiu en còmput anual i de les jornades que s’hagin de realitzar en règim de dedicació especial del personal dels cossos de funcionaris al servei de l’Administració de justícia, com també les seves especificitats, s’han de fixar mitjançant una resolució de l’òrgan competent del Ministeri de Justícia, amb l’informe previ de les comunitats autònomes amb competències assumides i negociació amb les organitzacions sindicals més representatives. Així mateix, estableix que, amb l’informe previ de les comunitats autònomes amb competències assumides i negociació amb les organitzacions sindicals, correspon al Ministeri de Justícia determinar les compensacions horàries i els còmputs especials quan l’atenció d’actuacions processals urgents i inajornables suposi un excés d’hores sobre la jornada que s’ha de realitzar.

L’apartat 2 del mateix precepte afegeix que la durada de la jornada general setmanal és igual a l’establerta per a l’Administració general de l’Estat, com també que els funcionaris poden fer jornades reduïdes, en els casos i amb les condicions establerts legalment i reglamentàriament.

Segons l’apartat 3, es poden establir jornades només de matí o jornades de matí i tarda per a determinats serveis o òrgans jurisdiccionals, quan les necessitats del servei així ho aconsellin, i en especial a les unitats d’atenció al públic, en les quals es tendeix a augmentar el temps d’atenció als ciutadans.

Finalment, l’apartat 4 estableix que la distribució de la jornada i la fixació dels horaris de treball del personal al servei de l’Administració de justícia s’han de determinar mitjançant el calendari laboral que, amb caràcter anual, ha de ser aprovat per l’òrgan competent del Ministeri de Justícia i de les comunitats autònomes amb competències assumides, en els seus àmbits respectius, amb l’informe favorable previ del Consell General del Poder Judicial i negociació amb les organitzacions sindicals; així mateix disposa que es poden establir flexibilitats horàries a l’entrada i la sortida del treball, garantint en tot cas un nombre d’hores de concurrència continuada obligatòria.

En compliment de l’article 4 del Reial decret llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic, la Resolució de 28 de desembre de 2012, de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l’Administració general de l’Estat i dels seus organismes públics (BOE núm. 313, de 29.12.2012) va establir al seu apartat 3.1 que la durada de la jornada general per al conjunt del sector públic estatal és de 37 hores i 30 minuts setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual, equivalent a 1.664 hores anuals. Aquest apartat 3.1 ha estat modificat per la Resolució de 23 de desembre de 2013, de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, per la qual s’estableix el règim per al gaudiment d’un dia addicional d’assumptes particulars introduït per la Llei orgànica 9/2013, de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector públic i s’adapta la Resolució de 28 de desembre de 2012 (BOE núm. 307, de 24.12.2013), que ara estableix la durada de la jornada general en 1.657 hores anuals.

Mitjançant l’Ordre JUS/2538/2013, de 27 de desembre, el Ministeri de Justícia ha modificat l’Ordre JUS/615/2012, d’1 de març, quant al còmput anual de treball efectiu, que fixa en 1.657 hores, i ha aprovat el calendari laboral del personal de l’Administració de justícia radicat en l’àmbit territorial gestionat pel Ministeri.

D’altra banda, el Decret 177/2014, de 23 de desembre, regula la jornada de treball del personal al servei de l’Administració de justícia a Catalunya. L’article 5 disposa que la distribució de les jornades de treball que s’hi estableixen, com també la fixació concreta dels horaris de treball del personal al servei de l’Administració de justícia a Catalunya s’estableix per ordre del conseller o de la consellera competent en matèria de justícia mitjançant el calendari laboral, amb l’informe previ favorable del Consell General del Poder Judicial i negociació amb les organitzacions sindicals. I afegeix que mitjançant resolució del secretari o de la secretària general del Departament competent en matèria de justícia s’ha d’aprovar anualment l’annex del calendari laboral.

Escau ara, per tant, distribuir la jornada i fixar els horaris de treball del personal al servei de l’Administració de justícia a Catalunya.

Atès que s’ha dut a terme la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa de negociació del personal al servei de l’Administració de justícia destinat a Catalunya;

Atès que el Consell General del Poder Judicial ha emès l’informe corresponent;

Per tot això, de conformitat amb les facultats atorgades per l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; l’article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; l’article 5 del Decret 177/2014, de 23 de desembre, sobre jornada de treball del personal al servei de l’Administració de justícia a Catalunya, i d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Aprovació del calendari laboral

S’aprova el calendari laboral del personal funcionari i interí al servei de l’Administració de justícia a Catalunya.

Article 2

Àmbit d’aplicació

Aquesta Ordre s’aplica al personal dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial al servei de l’Administració de justícia destinat a Catalunya.

Article 3

Horari general de treball

3.1 La durada mínima de la jornada general de treball és de 37 hores i 30 minuts setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual, equivalent a 1.657 hores anuals o aquelles que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR