ORDRE JUS/321/2014, de 30 d'octubre, de creació dels serveis comuns processals als partits judicials de Cornellà de Llobregat i d'Amposta.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

L’article 105 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix que correspon a la Generalitat, d’acord amb la Llei orgànica del poder judicial, determinar la creació, el disseny, l’organització, la dotació i la gestió de les oficines judicials i dels òrgans i els serveis de suport als òrgans jurisdiccionals.

La Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del poder judicial, en la redacció introduïda per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, defineix l’oficina judicial com l’organització de caràcter instrumental que serveix de suport a l’activitat jurisdiccional de jutges i tribunals i distingeix dos tipus d’unitats dins l’oficina judicial: les unitats processals de suport directe i els serveis comuns processals.

Pel que fa a les unitats processals de suport directe, l’article 437.5 de la Llei orgànica del poder judicial estableix que correspon al Ministeri de Justícia determinar-ne les dotacions bàsiques.

En virtut de l’Ordre JUS/76/2014, de 28 de gener, per la qual es modifica l’Ordre JUS/3244/2005, de 18 d’octubre, el Ministeri de Justícia ha determinat aquestes dotacions, tot establint que el seu incompliment determinarà la denegació de l’aprovació definitiva de les relacions de llocs de treball.

Quant als serveis comuns processals, l’article 438.3 de la Llei orgànica del poder judicial reconeix que el Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes, en els seus territoris respectius, són competents per a dissenyar-los, crear-los i organitzar-los.

En l’exercici d’aquestes competències, el Govern de la Generalitat ha aprovat el Decret 169/2010, de 16 de novembre, sobre estructura i organització de l’oficina judicial a Catalunya, el qual defineix els diferents tipus de serveis comuns processals i les seves funcions. L’annex d’aquest Decret concreta els serveis comuns processals que hi ha d’haver als diferents partits judicials i la seva estructura, en funció de la tipologia i dimensió del partit judicial.

Així, l’apartat 2 de l’annex estableix que en els partits judicials amb tres i quatre jutjats de primera instància i instrucció, com és el cas dels partits judicials de Cornellà de Llobregat i Amposta amb quatre jutjats de primera instància i instrucció cadascun, hi ha d’haver un servei comú processal general i un servei comú processal d’execució.

La disposició addicional primera del Decret 169/2010, de 16 de novembre, preveu que la creació i posada en funcionament dels serveis comuns processals que es preveuen a l’annex d’aquest Decret i, si escau, de les seccions al territori, s’ha de fer de forma gradual i progressiva en funció de les necessitats organitzatives i tècniques i de les disponibilitats d’ubicació i pressupostàries.

Per a la implantació de l’oficina judicial que s’estableix en el Decret esmentat, el Departament de Justícia ha elaborat les Línies bàsiques per a la modernització de l’Administració de justícia, en les quals es fixa un escenari òptim d’implantació de la nova organització a tots els partits judicials de Catalunya de vuit anys. El Departament de Justícia i la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya han establert conjuntament en el si de la Comissió Mixta constituïda entre ambdós organismes la programació del seu desenvolupament per als anys 2013 a 2015.

Una de les prioritats fixades en el si d’aquesta Comissió Mixta és la implementació de la nova estructura i organització de l’oficina judicial en els partits judicials en què, abans de l’aprovació del Decret 169/2010, de 16 de novembre, ja es van endegar i posar en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR