ORDRE PDA/21/2019, de 14 de febrer, per la qual es determina el sistema de notificacions electròniques de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Polítiques Digitals i Administració Pública
Rango de LeyOrdre

La Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya estableix que les notificacions dels actes administratius s'han d'efectuar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la recepció per part de la persona interessada, o del representant o la representant d'aquesta, i també de la data, la identitat i el contingut de l'acte notificat. Així mateix determina els requisits tècnics del mitjà electrònic a l'efecte de la notificació que els sistemes de les administracions públiques han d'emprar per a la pràctica de notificacions electròniques. L'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les notificacions per mitjans electrònics s'han de practicar mitjançant la compareixença a la seu electrònica de l'Administració o organisme actuant, l'adreça electrònica habilitada única o mitjançant tots dos sistemes, segons que disposi cada Administració o organisme.

El Govern de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, regula que les notificacions electròniques s'han de dur a terme mitjançant l'ús d'un sistema corporatiu de notificació electrònica que acrediti la data i l'hora de posada a disposició de la persona interessada de l'acte objecte de notificació, així com de la data i hora d'accés d'aquesta persona al seu contingut mitjançant sistemes de segellat de temps.

L'entrada en vigor de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha introduït novetats en matèria de notificacions electròniques, entre les quals hi ha la notificació electrònica com a canal preferent de comunicacions, i la determinació que les notificacions s'han de practicar a la seu electrònica o a l'adreça electrònica habilitada única, segons correspongui. Així mateix, incrementa la seguretat jurídica dels interessats en configurar noves mesures que garanteixin el coneixement de la posada a disposició de les notificacions, com ara l'enviament d'avisos de notificació, sempre que això sigui possible, als dispositius electrònics i/o a l'adreça de correu electrònic que la persona interessada hagi comunicat.

D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els subjectes inclosos a l'article 14.2 de la Llei tenen l'obligació de comunicar-se amb les administracions per mitjans electrònics. Aquesta obligatorietat es concreta en el manament adreçat a les administracions públiques de notificar electrònicament als subjectes obligats a la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR