ORDRE SLT/116/2020, de 7 de juliol, per la qual es fa pública la relació de taxes vigents que gestionen el Departament de Salut i els organismes i entitats que en depenen.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyOrdre

El Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, estableix en el títol XXI les taxes que gestiona el Departament de Salut.

La disposició addicional tercera de l'esmentat Decret legislatiu estableix que, dins del termini de dos mesos a comptar de la data d'entrada en vigor de la llei que modifiqui o creï taxes o n'actualitzi els imports, els departaments de la Generalitat de Catalunya han de publicar, mitjançant una ordre del conseller o consellera competent en la matèria, i amb efectes merament informatius, una relació de les taxes vigents que gestionen directament i també les gestionades pels organismes i les entitats que en depenen, en què identifiquin els serveis i les activitats que merita cada taxa i la quota corresponent.

La Llei 5/2020, del 29 d'abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació de l'impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, modifica l'article 21 del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny.

Per tot això, d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

Donar publicitat a les taxes vigents per a l'exercici de 2020 que gestionen el Departament de Salut i els organismes i entitats que en depenen, i que s'especifiquen a l'annex d'aquesta Ordre.

Disposició derogatòria

Queden derogades les anteriors ordres que donin publicitat a les taxes que es gestionen en l'àmbit competencial del Departament de Salut i dels organismes i entitats que en depenen.

Barcelona, 7 de juliol de 2020

Alba Vergés i Bosch

Consellera de Salut

Annex

Relació de taxes vigents

-1 Taxes per autoritzacions, anotacions o registres administratius, així com per les activitats de control sanitari en matèria de protecció de la salut fet sobre indústries, establiments, serveis, laboratoris, productes i altres activitats relacionades (Article 21.1)

  1. Per la tramitació d'autoritzacions sanitàries d'establiments o empreses, seguides d'inscripció inicial en un registre oficial o de modificacions de dades registrals, que comportin control sanitari en el domicili de la indústria, establiment o servei: 141,20 euros.

  2. Per la tramitació d'autoritzacions sanitàries d'establiments o empreses que comportin control sanitari en el domicili de la indústria, establiment o servei: 131,40 euros.

  3. Per la tramitació de la inscripció inicial d'establiments o empreses en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin un estudi de caràcter tècnic, sense activitat de control sanitari in situ : 61,70 euros.

  4. Per la tramitació d'autoritzacions sanitàries d'establiments o empreses que comportin un estudi de caràcter tècnic, sense activitat de control sanitari in situ : 61,70 euros.

  5. Per la tramitació d'anotacions o modificacions en registres oficials sense l'existència d'un acte d'autorització o estudi tècnic: 9,85 euros.

  6. Per la realització d'estudis i informes tècnics diferents dels esmentats en les lletres c) i d), entre els quals hi ha els relatius a productes alimentaris: 51,35 euros per informe.

  7. Per la validació de les comunicacions de posada en el mercat de productes alimentaris: 61,70 euros per producte.

  8. Per l'emissió de certificats sanitaris oficials, a petició de l'interessat, que provenen d'arxius i registres del Departament de Salut, o ens competent, que no requereixi una verificació oficial in situ, per cada producte certificat: 14,50 euros. Quan es tracti de certificats sanitaris oficials referits a establiments, per cada establiment certificat: 14,50 euros.

  9. Per l'emissió de certificats sanitaris oficials que requereixen una verificació oficial en el domicili de la indústria, establiment o servei: 66,05 euros. En cas que en un mateix acte de verificació oficial in situ s'emetin diversos certificats, pel primer s'ha de liquidar una quota de 66,05 euros, i pels successius, emesos en el mateix acte oficial, 14,50 euros. Quan l'emissió de certificats es dugui a terme en el transcurs d'actuacions de control oficial ordinàries i planificades, dins de l'horari previst de prestació del servei ordinari, i sense que constitueixin l'activitat principal de l'actuació, la quota a liquidar ha de ser de 14,50 euros. S'entenen inclosos en aquest supòsit els certificats emesos, durant l'horari i jornada establerts, pels veterinaris oficials adscrits a determinats establiments amb presencia permanent.

  10. Per l'emissió de duplicats de documents oficials, o declaracions escrites: 14,50 euros per document o declaració.

  11. Per l'actuació de control sanitari o inspecció periòdica planificada derivada dels programes de control oficial. Per cada actuació: 59,50 euros.

  12. Per l'actuació de control sanitari extraordinària sobre establiments, serveis, instal·lacions i productes, amb desplaçament in situ a l'indret objecte de l'actuació: 157,80 euros.

  13. Per l'actuació de control sanitari motivada per la inclusió en llistes d'exportació a països tercers. Per cada actuació: 157,80 euros.

  14. Per l'actuació de control sanitari periòdica i planificada derivada dels programes de control oficial exigibles per a l'exportació a països tercers, addicionals als requisits comunitaris. Per cada actuació: 99,80 euros.

    -2 Taxa pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i de comprovació tècnica sanitària en matèria de policia sanitària mortuòria (Article 21.2)

  15. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries pel trasllat de cadàvers: 51,30 euros.

  16. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per l'exhumació o la inhumació de cadàvers: 51,30 euros.

  17. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per la conservació, embalsamament o tanatoplàstia de cadàvers: 56,50 euros.

  18. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i les comprovacions sanitàries pel trasllat, l'exhumació o la inhumació de restes cadavèriques: 8,95 euros.

    En el supòsit de concurrència de dues o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR