ORDRE TSF/132/2018, de 30 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització del Programa 30 Plus per a la inserció de persones desocupades de 30 i més anys.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

L'eix 2 del Pla de Govern 2017-2018, “Un país amb més i millor feina: una economia al servei de les persones”, estableix en el seu primer objectiu, que és el del Treball, promoure polítiques d'ocupació per un país amb més i millor feina.

D'acord amb les dades de l'atur registrat del mes de març de 2018, a Catalunyan, actualment, encara hi ha un total de 351.170 persones aturades de 30 i més anys, a les quals el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ha de donar resposta mitjançant mesures i programes que contribueixin a la seva inserció immediata en el mercat de treball.

Per tant, cal insistir en la realització de polítiques d'ocupació específiques adreçades a les persones desocupades de 30 anys o més, ja que en cas de no efectuar-se una ràpida intervenció es corre el risc de cronificar la seva situació d'atur i, que esdevinguin persones desocupades de llarga durada. Cal tenir present que l'atur de llarga durada és un dels factors que dificulta més la inserció laboral de les persones que no tenen feina.

La naturalesa de les Políiques Actives d'Ocupació (PAO) s'ha d'anar adaptant per fer front a un clima econòmic i social canviant i a les noves tendències del mercat de treball, on els enfocaments innovadors són indispensables per a millorar la situació. La majoria de les PAO se centren en intervencions orientades a l'oferta (amb la finalitat de preparar les persones per a l'ocupació) i donen poca atenció als requisits dels ocupadors (empresa/sector productiu), provocant un falta de previsió de quines són les tendències futures del mercat de treball (nous sectors i nous jaciments d'ocupació). Aquest fet limita els resultats que, potencialment, poden tenir les PAO més enllà del període en el que s'implementen.

Aquest programa s'inscriu en un model de política ocupacional que té com a objectiu la inserció directa en el mercat laboral de les persones desocupades. Es tracta doncs, de cercar un enfocament diferent, ja que la política activa d'ocupació pren com a punt de partida les necessitats reals de l'empresa: en funció de llocs de treball existents al territori se seleccionen les persones més adients per aquestes vacants i se'ls facilitant la formació específica més adequada per desenvolupar correctament les tasques que li són requerides. D'aquesta manera, es posa l'accent en incentivar la demanda en el mercat de treball.

Finalment també cal constatar que, malgrat la millora experimentada en el descens de la taxa d'atur, una gran part dels llocs de treball de nova creació són precaris. Per aquest motiu, cal potenciar la creació d'ocupació estable i de qualitat. Aquest programa pretén incidir també en la qualitat de l'ocupació, donant suport a la contractació mínima de 6 mesos i regulant una subvenció que pot abastar fins a 9 mesos de la contractació, amb l'objectiu que les persones desocupades que hi participin s'insereixin definitivament en el mercat de treball.

Aquest Programa està recollit al Pla Anual de Polítiques Actives d'Ocupació 2017-2018 com a programa propi de Catalunya, en el servei ocupacional de “promoció de la creació d'ocupació, el desenvolupament econòmic local i el foment de la contractació”.

Vist el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE als ajuts de mínimis;

Vista la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació publica i bon govern;

Vista la Llei 13/2015, de 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'Ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya;

Vista la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes;

Vista la Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia;

Vista la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència;

Vist l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre;

Vista l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions;

Vistos els informes de l'Àrea Jurídica de Treball i Relacions Laborals i de la Intervenció Delegada, havent-ne informat prèviament al Consell de Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, a proposta de la persona titular de la Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i en ús de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 27.e.bis) de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'Ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

Per tot això,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa 30 Plus per a la inserció de persones desocupades de 30 i més anys.

Les bases reguladores es detallen en l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Disposició addicional primera

Aquesta Ordre de bases s'entendrà automàticament modificada per la normativa comunitària, estatal o autonòmica que amb posterioritat a la seva entrada en vigor es pugui promulgar.

Les referències a la normativa de concreta aplicació, s'entendrà feta per remissió a la normativa que les pugui substituir en el futur.

Disposició addicional segona

S'autoritza a la persona titular de la Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya a dictar les resolucions de convocatòria corresponents i les disposicions que consideri oportunes per al desenvolupament d'aquesta Ordre.

Disposició addicional tercera

Estudis d'impacte

L'òrgan competent durà a terme un estudi d'impacte sobre els resultats derivats de les subvencions a les quals sigui d'aplicació aquesta Ordre i d'acord amb els objectius previstos per aquest programa.

Disposició transitòria

Les subvencions atorgades d'acord amb la disposició que deroga aquesta Ordre es continuaran regint per les bases reguladores a l'empara de les quals es van atorgar.

Disposició derogatòria

Queda derogada l'Ordre TSF/284/2016, de 24 d'octubre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització del programa 30 Plus per a la inserció de persones desocupades de 30 i més anys.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 30 de juliol de 2018

Chakir El Homrani Lesfar

Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

Annex 1

Bases reguladores

Base 1

Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió de subvencions del Programa 30 Plus per a la realització de projectes que desenvolupin actuacions ocupacionals per afavorir la inserció laboral de persones en situació d'atur de 30 anys i més, proporcionant-los, entre d'altres recursos, la formació i competències necessàries per ocupar un determinat lloc de treball.

Base 2

Actuacions subvencionables

2.1 Les actuacions que es subvencionaran per donar compliment a l'objecte del Programa 30 Plus són:

Servei ocupacional Actuacions
Promoció de la creació d'ocupació (Foment de la contractació) a) Prospecció i assessorament d'empreses. b) Acompanyament en el procés de contractació i formació. c) Formació vinculada al contracte de treball i a les necessitats de la persona participant. d) Experiència professional mitjançant un contracte laboral.

2.2 Les actuacions previstes a l'apartat anterior s'hauran de desenvolupar d'acord amb el que s'estableix a la base 5 de l'annex 1 d'aquesta Ordre.

2.3 Als efectes d'aquesta Ordre les actuacions subvencionables a), b), c) i d) pertanyen respectivament a les mesures de prospecció, formació, acompanyament a la inserció i contractació.

Base 3

Entitats beneficiàries

3.1 Per a la realització d'aquest programa hi ha dues línies de subvencions, una per les entitats promotores i una altra per les entitats que contracten les persones participants.

3.2 Línia 1. Entitats promotores.

Podran ser entitats beneficiàries de les subvencions per a les actuacions indicades en els apartats a) b) i c) de la base 2 de l'annex 1 d'aquesta Ordre, les entitats que a continuació es detallen.

  1. Les següents entitats locals

    1. Els ajuntaments o els seus organismes autònoms o les entitats amb competència en matèria de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament local i de promoció de l'ocupació, dependents o vinculades a aquells, corresponents als municipis de més de 40.000 habitants en la demarcació de Barcelona, de més de 30.000 habitants a Tarragona, de més de 25.000 habitants en la demarcació de Girona i de més de 20.000 habitants en les demarcacions de Lleida i Terres de l'Ebre.

    2. Les entitats jurídiques de creació voluntària, constituïdes d'acord amb la normativa de règim local vigent a Catalunya, d'àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d'administracions públiques i competències en polítiques actives d'ocupació, promoció econòmica i desenvolupament local, que abastin un territori de més de 8.000 habitants.

    3. Excepcionalment, podran ser entitats beneficiàries d'aquesta subvenció les entitats locals amb un àmbit territorial que no coincideixi amb els anteriors, que abastin un territori d'intervenció supralocal de més de 40.000 habitants a les demarcacions de Barcelona i Girona, més de 30.000 habitants a Tarragona, més de 20.000 habitants a les Terres de l'Ebre i més de 12.000 habitants a la demarcació de Lleida, i que presentin un document de planificació estratègica en l'àmbit de l'ocupació i el desenvolupament local concertat amb altres agents del territori objecte...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR