ORDRE TSF/140/2017, de 3 de juliol, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que l'empresa Atento Teleservicios España, SA, presta a la ciutadania.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat CGT a l'empresa Atento Teleservicios España, SA (amb registre d'entrada de 23 de juny de 2017 al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social), que està prevista per als dies 5 i 6 de juliol de 2017, en tres franges horàries de dues hores cadascuna (de 0.00 a 2.00 hores, d'11.00 a 13.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores), i per als dies 7, 10 i 12 de juliol de 2017, des de les 0.00 fins a les 24.00 hores, excepte els torns que comencin abans de les 0.00 hores o que finalitzin després de les 24.00 hores, per als quals començarà amb l'inici del torn o acabarà amb la finalització del torn, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l'empresa;

Vist que el servei que presta l'empresa, entre d'altres, consisteix a cobrir, fonamentalment, l'atenció telefònica d'urgències d'electricitat d'Endesa i d'urgències de Gas Natural, serveis que resulten necessaris i imprescindibles per atendre necessitats vitals. Per això, l'atenció de les comunicacions telefòniques de les urgències i de les emergències, com són les d'avaries de gas i d'electricitat, s'ha de considerar essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits com ara els drets a la vida i a la salut, que reconeixen els articles 15 i 43 de la Constitució espanyola respectivament.

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha d'estar justificada i ser proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Vist que cal fixar serveis mínims en les comunicacions d'urgències d'avaries de gas i d'electricitat que s'hagin de gestionar sense demora, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats; en aquest sentit, cal ponderar el dret de vaga en relació amb els drets essencials afectats com són la vida i la integritat física que reconeix l'article 15 de la CE i, per tant, es considera adient fixar el 85% del servei per atendre únicament les comunicacions d'urgències i emergències que s'hagin de gestionar sense demora sense fixar serveis mínims per a qualsevol altre servei que presti l'empresa.

Atesa la jurisprudència sobre la matèria, s'han d'adaptar aquests serveis mínims als recents criteris jurisprudencials.

Atès que en vagues anteriors en aquesta empresa i sector...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR