ORDRE TSF/158/2020, de 21 de setembre, de modificació de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als Programes de suport al desenvolupament local.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

En data 27 de juliol de 2018 es va publicar l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als Programes de suport al desenvolupament local i, en data 15 de juliol de 2019 es va procedir a la seva modificació, mitjançant la publicació de l'Ordre TSF/134/2019, de 10 de juliol, bàsicament per tal d'adaptar aquestes bases reguladores als requeriments derivats de l'aplicació de la normativa comunitària a causa de que dos dels programes que es regulen poguessin estar cofinançats pel Programa Operatiu Regional de l'FSE.

Atès que es considera convenient seguir les recomanacions de la Intervenció delegada en relació amb l'adaptació dels terminis d'execució dels programes subvencionats a càrrec de fons de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Afers Laborals, la necessitat de fer públic el desglossament dels criteris aplicats en la valoració de les sol·licituds dels programes regulats, així com la conveniència d'utilitzar quan sigui possible els aplicatius corporatius del Servei d'Ocupació de Catalunya per tal que les entitats puguin informar de les dades corresponents a les persones destinatàries dels programes;

Atès que, donada l'experiència acumulada en la gestió i justificació de les subvencions concedides en el marc d'aquesta Ordre, també es considera necessari clarificar el sentit d'alguna de les bases reguladores per tal de proporcionar una major seguretat jurídica a les entitats participants;

Atès que el passat 15 de juny es va publicar l'Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny, per la qual es modifica l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, per la qual s'estableix el règim de justificació econòmica de les subvencions, fet que també comporta la necessitat d'introduir alguns canvis vinculats a la justificació de les subvencions, la seva acreditació i els controls a realitzar;

Finalment, s'ha considerat convenient, per tal de facilitar una major comprensió de les entitats que poden concórrer a les convocatòries de subvenció dels diferents programes regulats per l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, la inclusió de totes les modificacions en un sol text, tant de les introduïdes per l'Ordre TSF/134/2019, de 10 de juliol, com les que es procedeix a introduir en virtut dels motius exposats en els paràgrafs precedents, i per tant aquesta ordre de modificació recull la totalitat de les modificacions que afecten l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol.

Vist el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell;

Vist el Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1081/2006 del Consell;

Vista l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020;

Vist el Reglament (UE, Euratom) núm. 1046/2018 del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió, pel qual es modifiquen, entre d'altres, els Reglaments 1303/2013 (UE) i 1304/2013 (UE);

Vist el Programa Operatiu FSE de Catalunya 2014-2020, núm. CCI2014ES05SFOP007, aprovat per Decisió d'execució de la Comissió Europea de 17 de desembre de 2015;

Vistos els informes de l'Àrea Jurídica de Treball i Relacions Laborals i de la Intervenció Delegada, havent-ne informat prèviament al Consell de Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, a proposta de la persona titular de la Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i en ús de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

Per tot això,

Ordeno:

Article 1

Se suprimeix l'apartat 3 de la base 6 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol.

Article 2

Es modifiquen els apartats 2 i 5 de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, que queden redactats de la manera següent:

“9.2. Les despeses subvencionables de les actuacions previstes a la base 2 d'aquesta Ordre, es troben establertes a l'apartat 5 de cadascun dels seus annexos 3, 4 i 5.

Els apartats següents d'aquesta base no són d'aplicació a aquelles actuacions que es justifiquin mitjançant la modalitat d'acreditació per mòduls.”

“9.5 Els serveis o lliurament de béns que generen les despeses subvencionables s'han de produir dins el termini d'execució.

Les factures o altres documents que suporten les despeses hauran de ser emesos i pagats dins el període comprès entre l'endemà de la presentació de la sol·licitud i el darrer dia del termini establert per a la seva justificació.

El període d'elegibilitat de les despeses correspondrà al termini d'execució de les actuacions subvencionades que s'estableixi a les corresponents resolucions de convocatòria.”

Article 3

Es modifiquen els apartats 1 i 2 de la base 21 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, i s'afegeix un nou apartat 6, que queden redactats de la manera següent:

“21.1 La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució de l'objecte de la subvenció es farà d'acord amb el que preveuen els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'article 98.1 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, modificada per l'Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny.

En el supòsit d'actuacions cofinançades pel Fons Social Europeu, la documentació justificativa haurà de complir els requisits que determini l'Ordre ESS/1924/2016 de 13 de desembre, que determina les despeses subvencionables per FSE durant el període de programació 2014-2020.

21.2 Un cop finalitzades les actuacions, l'entitat beneficiària haurà de presentar la justificació de la subvenció corresponent a cada Programa, d'acord amb les indicacions de la base 10.1 de l'annex 1 d'aquesta Ordre, en el termini màxim de 2 mesos a comptar de la finalització del termini d'execució dels projectes i accions subvencionats, llevat que a la resolució de convocatòria s'hi estableixi un termini inferior. En cas que les actuacions subvencionades es componguin de diversos projectes o accions, per a la determinació del termini màxim de justificació es tindrà en compte la data de finalització del darrer projecte o acció.

La modalitat de justificació econòmica dels Programes de suport al desenvolupament local és la següent:

- Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica: Compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa.

- Programa d'Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL): Acreditació per mòduls.

- Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7 comarques: Compte justificatiu sense aportació de justificants de despesa.”

“21.6 El control de la concurrència de subvencions s'ha de dur a terme mitjançant el sistema corporatiu de gestió o tramitador electrònic d'ajuts i subvencions que comprovarà que la suma imputada a les diferents subvencions concedides per l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic no supera l'import dels justificants i verificarà, si escau, la quantia justificada en excés.”

Article 4

S'afegeix un nou apartat 4 a la base 22 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, amb el redactat següent:

“22.4 L'òrgan concedent pot requerir la presentació de justificants per efectuar les verificacions que siguin necessàries per comprovar la justificació correcta de la subvenció.”

Article 5

Es modifiquen els apartats e) i m) de la base 23 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, que queda redactada de la manera següent:

“e) Conservar els justificants originals (paper i electrònics) i l'altra documentació relacionada amb la subvenció atorgada, durant un període mínim de cinc anys, a comptar des de la data de finalització del termini de justificació de l'objecte de la subvenció o bé des de la data de presentació dels justificants corresponents, si és anterior.

En cas de cofinançament per part del Fons Social Europeu, s'hauran de conservar tots els documents justificatius de les despeses cofinançades per l'FSE durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre de l'any següent a la presentació a la Comissió Europea dels comptes en els quals s'hagin inclòs les despeses. El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya informarà les entitats beneficiàries de la data d'inici d'aquest període. Els documents s'han de conservar en forma d'original o en versió electrònica de documents originals.”

“m) Identificar expressament en la seva comptabilitat les despeses imputades a cadascuna de les actuacions de forma separada o per qualsevol altre mitjà, que permeti verificar el registre comptable d'aquestes despeses i, si escau, el cofinançament de la despesa pel Fons Social Europeu. Queden excloses...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR