ORDRE TSF/97/2016, de 3 de maig, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que presten a la població les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat Confederación General del Trabajo, CGT, (amb registre d'entrada de 22 d'abril de 2016 al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) prevista per al dia 6 de maig de 2016, amb una hora de durada per torn de treball, que es desenvoluparà des de les 0.00 fins a la 1.00 hores per al torn de nit, des de les 11.30 fins a les 12.30 hores per al torn de matí i des de les 17.30 fins a les 18.30 hores per al torn de tarda, i que afecta tots els treballadors i treballadores del sector;

Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, de informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats;

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Vist que cal garantir que l'atenció de les trucades d'urgència i d'emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment, els serveis mínims que es dictin han d'assegurar la prestació del servei perquè totes les urgències i les emergències tinguin resposta, tenint en compte que es tracta d'un servei en el qual no es pot discriminar amb antelació quina prioritat s'ha de donar a les trucades, malgrat la durada de la vaga d'una hora per torn;

Vist que els informes emesos per la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial del Departament d'Empresa i Coneixement, pel Departament d'Interior i pel Departament de Sanitat aconsellen la fixació del 100% del servei, tenint en compte que es tracta de protegir o garantir el dret a la salut i a la vida, seguint el mateix criteri que l'admès per a les urgències mèdiques, s'estima adient determinar el 100% del personal per poder atendre les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR