ORDRE TSF/97/2016, de 3 de maig, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que presten a la població les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal).
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat Confederación General del Trabajo, CGT, (amb registre d'entrada de 22 d'abril de 2016 al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) prevista per al dia 6 de maig de 2016, amb una hora de durada per torn de treball, que es desenvoluparà des de les 0.00 fins a la 1.00 hores per al torn de nit, des de les 11.30 fins a les 12.30 hores per al torn de matí i des de les 17.30 fins a les 18.30 hores per al torn de tarda, i que afecta tots els treballadors i treballadores del sector;
Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, de informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats;
Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que cal garantir que l'atenció de les trucades d'urgència i d'emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment, els serveis mínims que es dictin han d'assegurar la prestació del servei perquè totes les urgències i les emergències tinguin resposta, tenint en compte que es tracta d'un servei en el qual no es pot discriminar amb antelació quina prioritat s'ha de donar a les trucades, malgrat la durada de la vaga d'una hora per torn;
Vist que els informes emesos per la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial del Departament d'Empresa i Coneixement, pel Departament d'Interior i pel Departament de Sanitat aconsellen la fixació del 100% del servei, tenint en compte que es tracta de protegir o garantir el dret a la salut i a la vida, seguint el mateix criteri que l'admès per a les urgències mèdiques, s'estima adient determinar el 100% del personal per poder atendre les...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba