ORDRE VEH/41/2017, de 14 de març, per la qual es regulen fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda
Rango de LeyOrdre

D'acord amb el que disposa l'article 156 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat la competència executiva en matèria de protecció de dades de caràcter personal que, respectant les garanties dels drets fonamentals en aquesta matèria, inclou, entre d'altres, la inscripció i el control dels fitxers o els tractaments de dades de caràcter personal creats o gestionats per l'Administració de la Generalitat.

El Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, en el seu article 3.2.14 determina que al Departament d'Economia i Hisenda li correspon la direcció de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat i l'article 1.1 f del Decret 33/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, en regula l'organització per a l'exercici de les competències que li han estat atribuïdes.

Arran dels canvis competencials i organitzatius que hi ha hagut als departaments de l'Administració de la Generalitat, es fa necessari revisar l'actual regulació dels fitxers de dades de caràcter personal, i crear-ne de nous per adequar-los a la distribució actual de competències dels diferents òrgans dels departaments i als tractaments de dades previstos.

El text de l'Ordre per la qual es creen i modifiquen fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència, que va ser sotmès a informació pública per l'Edicte de 22 de setembre de 2015, es trobava integrada pels fitxers de tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Catalunya Central i Alt Pirineu i Aran, tot i que, finalment, l'Ordre PRE/19/2016, de 5 de febrer, per la qual es creen i modifiquen fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència, que va ser publicada el 15 de febrer de 2016 (DOGC núm.7058), no va incorporar aquests fitxers, atesos els canvis competencials esmentats i de l'adscripció de les delegacions territorials del Govern al Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

Atès que els fitxers que ara es creen en aquesta Ordre, relatius a la tramitació unificada de les delegacions territorials del Govern, no han estat objecte de cap modificació respecte d'aquells que es trobaven inicialment a l'Ordre PRE/19/2016, i que van ser segregats d'aquesta com a conseqüència dels canvis competencials citats, d'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència, simplificació i racionalitat administrativa que ha de regir en l'actuació de les administracions públiques, fa possible que es conservin tots els actes i tràmits continguts en l'expedient.

L'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, la modificació o la supressió dels fitxers de les administracions públiques requereix una disposició general publicada al diari oficial corresponent.

La Llei 32/2010, d'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades de Catalunya, en la disposició final tercera, estableix que els consellers de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, resten habilitats per crear, modificar i suprimir, mitjançant una ordre, els fitxers dels seus departaments o dels ens públics vinculats o que en depenen.

Atès que s'ha emès l'informe preceptiu de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, que estableix l'article 5. m de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

En conseqüència, en ús de les facultats que m'atorga l'article 39.3 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i tenint en compte el que estableix la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte de l'Ordre

Aquesta Ordre té per objecte crear fitxers de dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i d'Hisenda que es descriuen a l' annex, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades.

Article 2

Creació de fitxers

Es creen els fitxers de dades de caràcter personal relacionats a l'annex d'aquesta Ordre i que són els següents:

  1. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a Barcelona.

  2. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a Tarragona.

  3. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a Lleida.

  4. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a les Terres de l'Ebre.

  5. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a la Catalunya Central.

  6. Tramitació unificada de la Delegació Territorial del Govern a l'Alt Pirineu i Aran.

Article 3

Regulació dels fitxers

A l'annex d'aquesta Ordre, s'estableix, per a cada fitxer que es crea, la denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones o col·lectius afectats, el procediment de recollida de les dades, la procedència de les dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, el sistema de tractament, les cessions i les transferències internacionals previstes, l'òrgan responsable del fitxer, la unitat administrativa davant la qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com el nivell de les mesures de seguretat que s'hi aplica.

Article 4

Mesures de gestió i organització

Els òrgans responsables dels fitxers que es creen a l'empara d'aquesta Ordre han d'adoptar les mesures tècniques, de gestió i organitzatives per tal de garantir la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com totes les mesures necessàries destinades a fer efectius els drets de les persones afectades...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR