DECRET 199/1996, de 12 de juny, pel qual s'aprova el Reglament orgànic dels centres docents públics que imparteixen educació secundària i formació professional de grau superior. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 2275, pàg. 11069, de 30.10.1996).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

La Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, ha reestructurat el conjunt d'aquest sistema educatiu. Entre les línies fonamentals d'aquest canvi destaca l'establiment de l'educació secundària, que comprèn l'educació secundària obligatòria, el batxillerat i la formació professional de grau mitjà, i de la formació professional de grau superior com a ensenyaments de règim general en el nou sistema educatiu. Tanmateix, aquesta norma regula els ensenyaments artístics, com a ensenyaments de règim especial, i recull expressament la possibilitat que l'alumnat pugui cursar simultàniament els ensenyaments de música o dansa i els de règim general.

El títol 4 disposa que els poders públics donaran una atenció prioritària al conjunt de factors que afavoreixin la qualitat i la millora de l'ensenyament. Destaquen específicament la programació docent, els recursos educatius i la funció directora. En el desenvolupament d'aquest conjunt de factors, els centres docents juguen un paper cabdal completant i desenvolupant el currículum dels nivells, etapes i cicles en el marc de la nova programació docent. Igualment, s'atorga un major grau d'autonomia pedagògica i organitzativa als centres i disposa l'autonomia de la seva gestió econòmica en els termes establerts en les lleis.

D'altra banda, la Llei orgànica 9/1995, de 20 de novembre, de la participació, l'avaluació i el govern dels centres docents, a l'objecte que l'activitat educativa s'adeqüi als principis i finalitats establerts a la Llei orgànica general del sistema educatiu, estableix que els poders públics fomentaran la participació de la comunitat educativa en l'organització i govern dels centres docents i en la definició del seu projecte educatiu i recolzaran el funcionament dels òrgans de govern alhora que aprofundeix els principis d'autonomia dels centres docents.

Sota els principis expressats, la nova normativa regula al seu títol 2 el consell escolar del centre i el claustre de professors com a òrgans de govern dels centres docents públics. Reforça la participació de pares, alumnes i professors en la vida dels centres a través d'aquests òrgans i també reforça la importància dels òrgans de govern al augmentar el seu grau d'autonomia. Actualitza la regulació dels òrgans unipersonals dels centres, disposa quins són els requisits per exercir la funció directiva, el nou model d'elecció del director i les seves competències, així com els de la resta d'òrgans unipersonals.

És necessària, doncs, l'elaboració d'un reglament orgànic dels centres docents que imparteixen educació secundària i formació professional específica de grau superior que reguli de manera ordenada i sistemàtica l'estructura d'organització i gestió d'aquests centres i el seu règim acadèmic, recollint els nous principis d'actuació i organització establerts en la normativa indicada. Aquest Reglament recull tots aquells aspectes necessaris per al funcionament dels centres i dedica atenció específica als centres integrats que juntament amb els ensenyaments de règim general imparteixen ensenyaments artístics.

En virtut d'això, a proposta del conseller d'Ensenyament, vist l'informe del Consell Escolar de Catalunya, vist l'informe favorable de la Comissió de Govern Local, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article únic

S'aprova el Reglament orgànic dels centres docents públics que imparteixen educació secundària i formació professional de grau superior, que figura com annex d'aquesta disposició.

Disposicions addicionals

-1 Nomenament dels òrgans de govern 1.1 En els centres docents inclosos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Decret que siguin de nova creació, el delegat territorial corresponent del Departament d'Ensenyament nomena el director, i la resta d'òrgans unipersonals de govern, excepte l'administrador, a proposta del director, per un període de tres anys. Els òrgans unipersonals de govern hauran de reunir els requisits establerts amb caràcter general, llevat de l'exigència de la destinació definitiva del centre. 1.2 En els centres docents inclosos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Decret en què succeeixi bé el supòsit d'absència de candidats o bé que cap d'aquests no obtingui la majoria exigida per al seu nomenament, el delegat territorial corresponent del Departament d'Ensenyament nomena director a un professor, que, independentment del centre al qual estigui destinat, reuneixi els requisits establerts a les lletres a) i c) del punt 1 de l'article 24 del Reglament que s'adjunta a l'annex, el qual exerceix les funcions per un període de quatre anys. El director proposarà al delegat territorial el nomenament dels altres òrgans unipersonals de govern, excepte l'administrador. 1.3 En els centres inclosos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Decret, quan el delegat territorial corresponent del Departament d'Ensenyament disposi el cessament del director, o aquest càrrec quedi vacant per qualsevol altre motiu, en nomenarà un, el mandat del qual s'estendrà fins a la següent convocatòria general d'elecció de directors. En aquest supòsit, el nou director proposarà al delegat territorial el nomenament de la resta de membres de l'equip directiu, excepte l'administrador.

-2 Estructura d'organització i gestió en centres específics El Departament d'Ensenyament regula el funcionament i l'estructura d'organització i gestió dels instituts d'educació secundària amb característiques específiques que no estiguin regulats per aquest Decret i en determina, si s'escau, els seus òrgans de govern i de coordinació.

-3 Composició inicial del consell escolar del centre En els instituts d'educació secundària de nova creació, el Departament d'Ensenyament fixa la composició inicial del consell escolar, d'acord amb l'estructura de l'oferta d'ensenyament de l'institut prevista en la planificació general.

-4 Nomenament i cessament dels òrgans unipersonals de govern de l'institut d'educació secundària de titularitat pública diferent del Departament d'Ensenyament Als instituts d'educació secundària, els titulars dels quals siguin corporacions locals o entitats públiques, l'àmbit d'actuació de les quals se circumscrigui al territori de Catalunya, les funcions que el Reglament que figura a l'annex d'aquest Decret atribueixi al delegat territorial corresponent del Departament d'Ensenyament, en relació amb el nomenament i cessament del director i de la resta de l'equip directiu, s'entenen referides al titular públic promotor.

-5 Retribucions complementàries dels òrgans unipersonals La fixació de les retribucions complementàries dels òrgans unipersonals de govern i, si s'escau, de coordinació dels centres compresos en aquest Decret l'efectua el Govern, a proposta dels consellers d'Economia i Finances i d'Ensenyament.

-6 Instituts d'educació secundària i d'idiomes En els instituts que es determini, es podran impartir ensenyaments d'educació secundària, formació professional específica de grau superior i ensenyaments de primer nivell dels previstos en la Llei 29/1981, de 24 de juny, de classificació de les escoles oficials d'idiomes i ampliació de les plantilles del seu professorat. El Departament d'Ensenyament regularà el funcionament i l'estructura d'organització i gestió d'aquests centres.

-7 Ús social dels edificis escolars afectats En el cas d'edificis escolars de propietat municipal que han estat afectats, per necessitats d'escolarització, per impartir educació secundària o formació professional d'acord amb el que preveu la disposició addicional 17.2 de la LOGSE, els ajuntaments tenen prioritat per al seu ús fora de l'horari escolar i durant el període de vacances escolars, en els termes i les condicions que s'estableixin. En tot cas, els ajuntaments hauran d'adoptar les mesures oportunes en matèria de vigilància, manteniment i neteja dels locals i instal·lacions, de tal manera que aquestes dependències quedin en perfecte estat per al seu ús posterior per l'alumnat en les seves activitats ordinàries. Tanmateix, se n'hauran de fer càrrec de la despesa generada.

Disposicions transitòries

-1 Transformació en instituts d'educació secundària Els instituts de batxillerat, els instituts d'ensenyament secundari i els instituts de formació professional es transformen en instituts d'educació secundària i les seves extensions o seccions esdevenen seccions d'educació secundària adscrites al corresponent institut. En el supòsit que els instituts d'educació secundària només hagin d'impartir educació secundària obligatòria, els òrgans unipersonals de govern i de coordinació s'assimilaran als propis de les seccions d'educació secundària, sens perjudici de la possible adscripció a un institut d'educació secundària que imparteixi la resta d'ensenyaments a què es refereix l'article 2 del Reglament que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR