ORDRE JUS/131/2014, de 16 d'abril, per la qual s'estableix l'estructura orgànica a nivell de negociat del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

El Decret 194/2013, de 9 de juliol, de reestructuració del Departament de Justícia, estableix l’estructura i les funcions dels diferents òrgans del Departament fins al nivell de secció.

Amb la finalitat de cloure el procés de reestructuració, és necessari adaptar l’estructura vigent relativa als negociats per tal d’adequar-ne la denominació, determinar-ne la dependència orgànica i la descripció de les funcions, d’acord amb la disposició transitòria quarta del Decret 194/2013, de 9 de juliol.

Així mateix, per tal de simplificar la normativa reguladora, molt dispersa i en alguns casos molt antiga, amb aquesta Ordre es regulen tots els negociats del Departament de Justícia, fins i tot els que no hagin estat afectats per la reestructuració, i es deroguen totes les disposicions anteriors.

Per això, de conformitat amb la facultat que m’atorga la disposició final primera del Decret 194/2013, de 9 de juliol, i d’acord amb el que estableixen l’article 25.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i els articles 39 i 40 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Capítol 1

Negociats de la Secretaria General

Secció 1

Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals de la Direcció de Serveis

Article 1

Negociat de Nòmina

1.1 El Negociat de Nòmina depèn de la Secció d’Administració de Recursos Humans del Servei de Recursos Humans.

1.2 Al Negociat de Nòmina, li corresponen les funcions següents:

  1. Confeccionar, supervisar i tramitar la nòmina del personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  2. Col·laborar en la preparació de la documentació corresponent a l’elaboració del pressupost del personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  3. Col·laborar en el seguiment de la despesa de personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  4. Gestionar les incidències en matèria de retribucions del personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  5. Informar el personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia, en matèria de retribucions i altres qüestions relacionades amb el sistema retributiu.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Article 2

Negociat de Seguretat Social

2.1 El Negociat de Seguretat Social depèn de la Secció d’Administració de Recursos Humans del Servei de Recursos Humans.

2.2 Al Negociat de Seguretat Social, li corresponen les funcions següents:

  1. Tramitar altes i baixes a la Seguretat Social del personal funcionari i laboral del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  2. Gestionar les incidències que en matèria de seguretat social es puguin produir al llarg de la vida laboral del personal del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia.

  3. Tramitar les gestions relacionades amb la Seguretat Social i les incidències de la resta de sistemes de previsió social del Departament (MUGEJU i MUFACE), quan això sigui necessari.

  4. Realitzar tots els tràmits necessaris per garantir l’aplicació correcta del sistema de Seguretat Social.

  5. Informar el personal d’administració i tècnic i laboral del Departament en matèria de Seguretat Social i mutualitats de personal.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Article 3

Negociat de Gestió de Personal Laboral

3.1 El Negociat de Gestió de Personal Laboral depèn de la Secció de Gestió de Recursos Humans del Servei de Recursos Humans.

3.2 Al Negociat de Gestió de Personal Laboral, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar la contractació del personal laboral del Departament.

  2. Fer el manteniment dels expedients del personal laboral.

  3. Coordinar-se amb els negociats de Seguretat Social i de Nòmina per a la correcta gestió del personal laboral.

  4. Col·laborar en la gestió de la borsa de treball del personal laboral temporal.

  5. Atendre el portal de l’empleat respecte a les qüestions relacionades amb els expedients del personal laboral del Departament.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Article 4

Negociat de Gestió de Personal Funcionari

4.1 El Negociat de Gestió de Personal Funcionari depèn de la Secció de Gestió de Recursos Humans del Servei de Recursos Humans.

4.2 Al Negociat de Gestió de Personal Funcionari, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar la tramitació de les actuacions necessàries per al nomenament del personal funcionari i interí del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia i del personal eventual.

  2. Gestionar la tramitació de les actuacions necessàries per finalitzar la vinculació del personal funcionari i interí del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia i del personal eventual.

  3. Fer el manteniment dels expedients de personal d’aquests col·lectius.

  4. Tramitar les peticions de declaració de les situacions administratives del personal funcionari que són competència de la Direcció General de la Funció Pública.

  5. Coordinar-se amb els negociats de Seguretat Social i de Nòmina per a la correcta gestió del personal funcionari, interí i eventual que no està al servei de l’Administració de justícia.

  6. Atendre el portal de l’empleat del personal funcionari i interí del Departament, llevat del personal al servei de l’Administració de justícia, respecte de les qüestions relacionades amb l’expedient personal.

  7. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Article 5

Negociat de Provisió de Llocs de Treball

5.1 El Negociat de Provisió de Llocs de Treball depèn de la Secció de Convocatòries del Servei de Selecció i Provisió.

5.2 Al Negociat de Provisió de Llocs de Treball, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar els processos de provisió definitiva per concurs específic dels llocs de treball de personal del Departament, llevat del personal de centres penitenciaris i del personal al servei de l’Administració de justícia.

  2. Gestionar els processos de provisió definitiva pel procediment de lliure designació dels llocs de treball del Departament.

  3. Gestionar els tràmits per a la difusió i publicitat de les convocatòries, i atendre les consultes de les persones que hi participin.

  4. Tramitar la difusió dels processos de concursos generals de mèrits i capacitats, i de convocatòries d’ingrés del personal funcionari gestionats per la Direcció General de la Funció Pública.

  5. Donar suport en la preparació i coordinar administrativament l’organització dels processos de selecció del personal al servei de l’Administració de justícia, i donar suport administratiu en els processos de selecció i provisió de l’àmbit d’execució penal.

  6. Atendre el portal de l’empleat del personal funcionari i interí d’administració i tècnic del Departament respecte de les qüestions relacionades amb les seves competències.

  7. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

Secció 2

Subdirecció General de Gestió Econòmica de la Direcció de Serveis

Article 6

Negociat de Comptabilitat

6.1 El Negociat de Comptabilitat depèn de la Secció de Comptabilitat i Habilitació del Servei de Gestió Pressupostària.

6.2 Al Negociat de Comptabilitat, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar la tramitació dels documents comptables de despesa del Departament en les seves diferents fases.

  2. Efectuar el manteniment dels centres de cost i les relacions d’aquests amb els llocs de treball corresponents a la comptabilitat analítica, així com executar en el programa GECAT els cicles de distribució dels costos indirectes, d’acord amb els criteris d’estructura del Departament.

  3. Tenir cura de la recepció i de l’adequació als contractes de les factures que els proveïdors fan arribar per despeses que corresponguin a la Secretaria General i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR