DECRET 291/1999, de 9 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

291/1999, de 9 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.

Mitjançant el Decret 152/1987, de 9 d’abril, es va crear, adscrita al Departament de Governació, la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, com a òrgan col·legiat de caràcter consultiu, deliberant, coordinador i homologador en aquesta matèria.

Posteriorment, la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, en definir el disseny bàsic de l’estructura global de la protecció civil a Catalunya, dóna una nova redacció a les funcions a desenvolupar per la Comissió de Protecció Civil de Catalunya i estableix, en el seu article 46.4, que el Govern ha d’aprovar per decret el Reglament d’organització i funcionament de l’esmentada Comissió.

En compliment d’aquest mandat legal, el present Decret té per objecte la regulació de la composició, l’organització i el funcionament intern de la Comissió esmentada.

Amb aquesta regulació s’ha pretès dotar la Comissió de Protecció Civil de Catalunya d’uns mecanismes àgils i eficaços que li permetin exercir, amb les degudes garanties, les funcions que li atribueix la Llei 4/1997, de 20 de maig.

Per tot l’exposat, vist l’informe favorable de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, a proposta del conseller de Governació i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

S’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, el text del qual s’adjunta annex.

Disposició derogatòria

Queda derogat el Decret 152/1987, de 9 d’abril, per qual es crea la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, modificat pel Decret 33/1995, de 7 de febrer.

Disposició final

Aquest Decret entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 9 de novembre de 1999

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Xavier Pomés i Abella

Conseller de Governació

Reglament d’organització i funcionament de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya

Capítol 1

Naturalesa i funcions

Article 1

Naturalesa

La Comissió de Protecció Civil de Catalunya, adscrita al Departament de Governació, és l’òrgan col·legiat de caràcter consultiu, deliberant, coordinador i homologador superior en aquesta matèria a Catalunya.

Article 2

Funcions

La Comissió de Protecció Civil de Catalunya, dins del seu àmbit d’actuació, exercirà les funcions següents:

  1. Emetre informes previs sobre els avantprojectes de llei i els projectes de disposicions de caràcter general relatius a les matèries a què es refereix l’apartat 1 de l’article 14 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya.

  2. Emetre informes sobre el Pla de protecció civil de Catalunya i els plans especials que hagin d’ésser homologats per la Comisión Nacional de Protección Civil.

  3. Homologar els plans de protecció civil d’àmbit municipal i supramunicipal que li corresponguin.

  4. Emetre informe sobre els plans especials que tinguin per objecte les emergències produïdes pels riscos d’inundacions, sísmics, inherents als accidents greus en els que intervinguin substàncies perilloses, de transport de mercaderies perilloses, d’incendis forestals i volcànics i els altres que determini el Govern, sens perjudici de la legislació vigent.

  5. Homologar els plans d’autoprotecció, que es defineixin reglamentàriament, elaborats per empreses, centres i entitats per atendre les emergències generades per l’activitat pròpia, amb l’informe previ favorable de l’ajuntament corresponent.

  6. Homologar els plans d’autoprotecció, que es defineixin reglamentàriament, elaborats per empreses, centres i entitats per atendre les emergències provinents de l’exterior, amb l’informe previ favorable de l’ajuntament corresponent.

  7. Emetre informes previs sobre els reglaments de desenvolupament i d’execució de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya.

  8. Emetre informes sobre les normes tècniques i les disposicions legals relacionades amb la protecció civil que es dictin a Catalunya.

  9. Participar en la coordinació de les actuacions dels òrgans relacionats amb la protecció civil.

  10. Ésser informada del funcionament material dels plans i de les actuacions de resposta, avaluar-ne els resultats i formular les propostes adequades.

  11. Verificar el funcionament dels plans de protecció civil després de produir-se incidències de rellevància, sobre la base de l’informe emès per l’òrgan competent del Departament de Governació.

  12. Establir els procediments i els estàndards que han de complir els projectes de restauració d’infraestructures, serveis i subministraments per garantir la reducció del risc que els ha malmès anteriorment. Excepcionalment, els projectes que no disposen d’estàndards adequats han de comptar amb l’informe de la Comissió.

  13. Homologar els plans d’assistència i suport en matèria de protecció civil, elaborats i aprovats pels consells comarcals, per als municipis del seu àmbit.

  14. Emetre informe previ a l’aprovació i modificacions del Mapa de protecció civil a què fa referència l’article 12 de la Llei 4/1997, de protecció civil de Catalunya.

  15. Les altres que li atribueixi la normativa vigent.

Capítol 2

Funcionament i composició

Article 3

Funcionament

3.1. La Comissió de Protecció Civil de Catalunya funciona en Ple i en Comissió permanent.

3.2 Per a l’estudi de temes concrets es podran crear comissions tècniques i grups de treball.

Article 4

Composició del Ple

El Ple de la Comissió està constituït per:

  1. El conseller del Departament de Governació, que n’exerceix la presidència.

  2. El director de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil, que n’exerceix la vicepresidència.

  3. El director de la Direcció General de Seguretat Ciutadana i els delegats de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.

  4. Un representant dels departaments d’Indústria, Comerç i Turisme, de Política Territorial i Obres Públiques, de Sanitat i Seguretat Social, d’Agricultura, Ramaderia i Pesca i de Medi Ambient amb categoria de director general o equivalent, designats pel conseller del Departament de Governació a proposta del conseller del departament corresponent.

  5. Sis representants de l’Administració de l’Estat designats pel delegat del Govern a Catalunya.

  6. Cinc representants de les entitats locals designats pel conseller del Departament de Governació a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR