DECRET 113/2002, de 2 d'abril, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió de tarifes.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET

113/2002, de 2 d'abril, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió de tarifes.

La Generalitat de Catalunya ha assumit, d'acord amb el marc constitucional i estatutari, la gestió de les autopistes i vies de la seva titularitat, les quals tenen una gran incidència i repercussió social.

En els contractes concessionals d'aquestes autopistes i vies en règim de peatge, de conformitat amb el que preveu la legislació específica aplicable, s'estableix un règim general de revisió de les seves tarifes i peatges, d'acord amb la variació anual de l'índex de preus de consum.

De conformitat amb aquest sistema de revisió, les empreses i societats concessionàries han presentat la preceptiva sol·licitud de revisió anual de les tarifes i els peatges resultants aplicables als usuaris de les autopistes i vies de titularitat de la Generalitat de Catalunya.

D'altra banda, el Grup de Treball per a la Reordenació dels Peatges a Catalunya, constituït per la Resolució 172/VI, del Parlament de Catalunya, està estudiant la definició d'un nou Model de gestió de vies d'altres prestacions així com altres qüestions que poden incidir directament en el règim tarifari de les concessions. Aquesta circumstància aconsella acordar l'ajornament temporal dels peatges resultants de la revisió sol·licitada, amb el propòsit de poder analitzar les mesures específiques que, en el seu cas, s'hagin d'adoptar com a conseqüència dels estudis i conclusions que s'aprovessin per l'esmentat Grup de Treball.

Així mateix, el present Decret contempla l'aprovació d'un nou règim de revisió de les tarifes i peatges amb la finalitat d'homogeneïtzar el sistema aplicable a les autopistes existents a Catalunya i d'eliminar les possibles distorsions que resultaven de la seva aplicació de forma diferenciada, contemplant alhora les especials característiques i explotació d'aquest servei públic com un dels factors que han d'incidir en la determinació de les tarifes aplicables.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els règims concessionals i d'explotació de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i l'article 24 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació de les autopistes en règim de concessió, d'acord amb la proposta de la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes i amb l'informe previ del Departament d'Economia i Finances, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques,

Decreto:

Article 1

S'aproven els peatges que poden aplicar-se per a cadascuna de les categories de vehicles i recorreguts de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, que figuren a l'annex.

Article 2

2.1 S'ajorna fins a les 00,00 hores del dia 1 de gener de 2003, o en el seu cas fins a la data de la propera revisió anual, l'aplicació als usuaris dels peatges establerts a l'article anterior.

2.2 En el període que es mantingui aquest ajornament, seran d'aplicació els peatges aprovats per sengles ordres del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, de 31 de desembre de 2001, per a cadascuna de les autopistes i vies en règim de peatge.

Article 3

3.1 La Generalitat de Catalunya, atès l'ajornament en l'aplicació dels peatges revisats aprovats a l'article 1 d'aquest Decret, compensarà a les empreses i societats concessionàries afectades per les diferències d'ingressos per peatge.

A aquest efecte es computarà com a diferència la resultant entre les tarifes i peatges matemàtics prorrogats i els que resulten de l'aplicació de la revisió anual aprovats a l'article 1, aplicats a les diferents categories de vehicles en raó del trànsit prèviament acreditat davant la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes (IVA no inclòs i sense arrodoniment).

3.2 La compensació resultant es farà efectiva dins del primer semestre de l'any 2003, amb el corresponent interès legal.

Article 4

4.1 L'aprovació de les successives revisions de tarifes i els peatges de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya s'efectuarà d'acord amb el que estableix l'article 77 de la Llei 14/2000, de 29 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.

4.2 En el cas de les concessions que hagin entrat en explotació amb anterioritat a l'1 de gener de 1988, la revisió de tarifes i peatges s'ajustarà al que estableix el punt 2 de la disposició transitòria sisena de la Llei 14/2000, de 29 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social, amb el benentès que les referències contingudes en aquest apartat els anys 2001 i 2002 s'entenen efectuades els anys 2003 i 2004, respectivament.

Disposició derogatòria

Queden derogades totes aquelles disposicions de rang igual o inferior que contradiguin o s'oposin al que estableix aquest Decret, i en concret:

  1. Apartat 3 de l'article 2 del Decret 137/1999, de 18 de maig, pel qual es modifica el règim i determinats aspectes de la concessió de l'autopista Sant Cugat-Terrassa-Manresa.

  2. Apartats 3, 4 i 5 de l'article 4 del Decret 357/1985, de 5 de desembre, pel qual es modifiquen el Reglament i les tarifes de peatge de la concessió del Túnel de la Serra del Cadí i s'autoritza un nou sistema de descomptes, abonaments i bonificacions, en la seva redacció aprovada a l'article 10 del Decret 186/1994, de 26 de juliol.

  3. Article 5 del Decret 260/1991, d'11 de novembre, de modificació parcial del Decret 4/1989, d'11 de gener, d'adjudicació de la concessió administrativa per a la construcció, la conservació i l'explotació de l'autopista de peatge Castelldefels-Sitges.

  4. Clàusula 13 del Conveni que figura com a annex al Decret 344/1994, de 14 d'octubre, pel qual s'amplia la concessió de l'autopista A-16 per a la construcció del tram Sitges-El Vendrell.

  5. Article 2 del Decret 164/1991, de 16 de juliol, pel qual s'aprova el peatge del Túnel de Vallvidrera i els seus accessos.

  6. Article 2.2 del Decret 270/1998, de 21 d'octubre, de modificació de determinats aspectes de la concessió de l'autopista A-17 Meridiana-Montmeló i A-19 Montgat-connexió amb la carretera GI-600, de Blanes a Hostalric.

Disposició final

Es faculta al conseller de Política Territorial i Obres Públiques perquè, amb l'informe previ del departament d'Economia i Finances, dicti les disposicions o mesures necessàries per al desenvolupament d'aquest Decret.

Barcelona, 2 d'abril de 2002

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Felip Puig i Godes

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex

Túnel del Cadí i els seus accessos

(Túnel del Cadí, SAC)

Peatges

C=categoria;

P=peatges (16% IVA inclòs), imports en euros.

C

Descripció

P

I.a)

Motocicletes i motocicletes

amb sidecar.

6,89

II.a)

Turismes i furgonetes de 2 eixos

i 4 rodes fins a 9 places amb

o sense remolc d’un eix sense

roda bessona en cap eix.

8,55

II.b)

Furgons, furgonetes, camionetes

i altres vehicles de 2 eixos i 4 rodes

amb o sense remolc d’1 eix sense

roda bessona en cap eix.

Camions i autocars de 2 eixos i 4

rodes

9,27

III.a)

Turismes i furgonetes fins

a 9 places de 2 eixos i 4 rodes

amb remolc de 2 eixos sense

roda bessona.

Turismes i furgonetes de 2 eixos

i més de 4 rodes

18,66

III.b)

Furgons, furgonetes, camionetes,

autogrues i altres vehicles

de 2 eixos i 4 rodes amb remolc

de 2 eixos sense roda bessona.

Camions, autogrues i autocars

de 2 eixos i més de 4 rodes

20,23

IV.a)

Turismes i furgonetes fins a 9

places de 2 eixos amb remolc

i roda bessona almenys en 1 eix

22,38

IV.b)

Furgons, furgonetes, camionetes,

autogrues i altres vehicles

de 2 eixos i 4 rodes amb roda

bessona almenys en 1 eix.

Camions i autocars de 3 o més eixos

Camions i autocars de 2 eixos i més

de 4 rodes amb remolc

24,26

Peatges per als vehicles especials

Les tarifes de peatges per als vehicles especials, les especificacions tècniques dels quals no s'ajusten a les categories generals de vehicles, es determinaran aplicant la tarifa de peatge corresponent incrementada en la quantitat resultant de l'aplicació de la fórmula següent:

CL(L-18,75)·R+CAN(A-2.55)·R+CAL

(H-4)·R+ CP(P-40)·R+20/V(72-V)PLUG

sent:

CL= coeficient de longitud;

CAN= coeficient d'amplada;

CAL= coeficient d'altura;

CP= coeficient de pes;

R= recorregut en km;

V= velocitat autoritzada en funció del pes;

PLUG= peatge vehicle lleuger corresponent

al recorregut.

Els coeficients, per al càlcul dels peatges...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR