LLEI 2/1981, de 22 d'abril, de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya i de les seves entitats autònomes per al 1981 (Correcció d'errada en el DOGC núm. 124, p. 391, de 6.5.1981).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyLlei

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el que estableix l'article 33.2 de l'Estatut d'Autonomia, promulgo la següent

LLEI

Normes generals

Article 1

S'aproven el Pressupost de la Generalitat i els de les entitats autònomes per a l'exercici econòmic del 1981, els quals tenen el contingut següent:

  1. En l'estat de despeses relatiu a la Generalitat es concedeixen els crèdits necessaris per al compliment de les seves obligacions per un import de 64.700.950.364 pessetes, de les quals 16.412.892.231 pessetes corresponen a despeses d'infrastructura, 22.144.515.056 pessetes a despeses dels serveis transferits, i 23.143.543.077 pessetes a serveis a transferir durant l'exercici. D'aquest darrer concepte, el Consell Executiu haurà de donar compte al Parlament de les corresponents afectacions en la mesura que les acordarà. Els drets econòmics que s'han de liquidar durant l'exercici, detallats en l'estat d'ingressos, sumen un total de 64.700.950.364 pessetes.

  2. En els estats de despeses de cada una de les entitats autònomes, els crèdits concedits per a atendre el compliment de llurs obligacions sumen un import total de 105.379.407 pessetes. Els drets liquidables durant l'exercici per cada entitat autònoma es detallen en els estats d'ingressos corresponents per un import total de 105.379.407 pessetes.

Article 2

-1 Amb càrrec als crèdits de l'estat de despeses només es poden contreure obligacions derivades d'adquisicions, obres, serveis i altres prestacions o despeses en general, autoritzades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 1981.

-2 S'autoritza el Conseller d'Economia i Finances perquè incorpori al pressupost de l'any 1981 els crèdits que garanteixen els compromisos de despeses contrets abans de l'últim mes de l'exercici pressupostari del 1980 i que, per motius justificats, no s'han pogut realitzar durant l'exercici.

-3 El Departament d'Economia i Finances ha d'incorporar a l'estat de despeses del Pressupost del 1981 els crèdits autoritzats en l'exercici precedent en funció de la recaptació efectiva dels drets afectats, i en especial els crèdits transferits per l'Estat que l'últim dia de l'exercici pressupostari no haguessin estat vinculats al compliment d'obligacions reconegudes.

Article 3

-1 Els crèdits consignats en l'estat de despeses tenen caràcter limitatiu. En conseqüència, no es poden adquirir compromisos amb una quantia superior a llurs imports.

-2 Es consideren ampliables fins a una suma igual a les obligacions que sigui preceptiu de reconèixer, previ compliment de les normes legals oportunes, els crèdits inclosos en el Pressupost de la Generalitat i en el dels ens públics aprovats per aquesta Llei i que es detallen a continuació:

  1. Els que es destinaran al pagament d'interessos, a l'amortització de principal i a les despeses derivades del deute.

  2. Els relatius a les obligacions de classes passives, en funció del reconeixement d'obligacions específiques de l'exercici respectiu, segons disposicions amb rang de llei.

  3. Els destinats a satisfer: 1. Les quotes de la Seguretat Social per als funcionaris eventuals o contractats sotmesos a dret administratiu i el complement familiar, d'acord amb els preceptes en vigor, així com l'aportació de la Generalitat al règim de previsió social dels funcionaris (MUNPAL i MUFACE) públics adscrits o traspassats a la Generalitat. 2. Els d'assistència mèdica farmacèutica derivats dels funcionaris adscrits en virtut del Decret 1942/1979. 3. Els crèdits la quantia dels quals es moduli per la recaptació obtinguda en taxes o en exaccions parafiscals que dotin conceptes integrats en el Pressupost. 4. Els crèdits que es financiïn amb la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar, sobre la base del que disposa el número 7 de l'article 3 del Reial Decret-llei 16/1977, de 25 de febrer, a raó dels rendiments que realment s'obliguin en l'exercici econòmic. 5. Els triennis derivats dels còmputs de temps realment prestats a l'Administració pels funcionaris adscrits o traspassats. 6. Tenen la condició d'ampliables els crèdits derivats de transferències de cabals afectats a serveis traspassats per l'Administració de l'Estat. Cal entendre que aquestes generaran crèdits pressupostaris, atesa llur naturalesa, en el moment que entrarà en vigor el corresponent acord de transferència del Govern de l'Estat i per les quanties que contindrà.

Article 4

El Consell Executiu, a proposta del Departament d'Economia i Finances, pot autoritzar les tranferències de crèdits següents:

  1. Les que siguin necessàries a consequència de les transferències de cabals afectats a serveis traspassats per l'Administració de l'Estat, sempre que no tinguin caràcter finalista i no pertanyin al Capítol I.

  2. Entre els diferents conceptes pressupostaris dins de cada capítol, amb les formalitats i els requisits que estableix la legislació vigent.

Article 5

Els Consellers de diversos Departaments i els directors d'entitats autònomes poden redistribuir els crèdits entre les diferents partides d'un mateix concepte pressupostari, prèvia notificació al Conseller d'Economia i Finances, a qui correspon d'aprovar-ho quan es tracta de conceptes relatius al personal.

Article 6

-1 Durant l'exercici econòmic del 1981 el total de les retribucions íntegres acreditades pel personal contractat en règim de dret administratiu i pels funcionaris de carrera adscrits en virtut del Reial Decret 1942/1979, d'1 de juny, s'incrementaren en el 12% en relació amb els de l'exercici anterior immediat.

-2 Els complements retributius dels funcionaris cedits i dels traspassats atorgats en virtut de la legislació vigent s'incrementen en el 12%. Tanmateix, cal tenir en compte les remuneracions de les seves Administracions d'origen, a fi que la remuneració íntegra total no augmenti més del dit 12%.

-3 Les retribucions íntegres creditades pels Secretaris Generals Tècnics i pels Directors Generals experimentaran un increment del 12% en relació amb les del 1980.

Article 7

-1 Els crèdits que es consignen en el Pressupost, per un import igual al 0,5% de les retribucions íntegres del personal al qual es refereix l'apartat 1 de l'article 6, s'han de destinar al finançament de programes per al millorament de l'eficàcia i de la productivitat de la funció pública. Els programes han d'ésser aprovats pel Consell Executiu a proposta del Departament de Governació, previ informe del Departament d'Economia i Finances, i publicats en el Diari Oficial de la Generalitat.

-2 El Consell Executiu ha d'informar el Parlament del contingut d'aquests programes, així com dels resultats obtinguts.

Article 8

-1 Les pensions actualment reconegudes pels Decrets del 14 de novembre de 1978 no són objecte d'actualització i es mantenen en la mateixa quantia que el 1980.

-2 La durada de la pensió dels exconsellers de la Generalitat que han pres possessió del càrrec del 29 de setembre de 1977 ençà és com a màxim de divuit mesos. La pensió es deixarà de percebre el moment que hom obtindrà una altre retribució amb càrrec a fons públics.

Article 9

-1 Durant l'exercici de l'any 1981 la Generalitat podrà avalar les operacions de crèdit que les entitats creditícies concedeixen a entitats, patronats o a empreses, i prestar un segon aval sobre les que, avalades per les societats de garantia recíproca, siguin concertades per socis partícips d'aquestes fins a un import total no superior a 5000 milions de pessetes.

-2 També podrà avalar les operacions de crèdit que l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya concerti per un import total no superior a 6000 milions de pessetes.

-3 Els crèdits a avalar tenen com a única finalitat de finançar operacions d'inversió. Les entitats beneficiàries han d'ésser radicades a Catalunya. Cap aval individualitzat dels contemplats en l'apartat 1 no pot significar en cap cas una quantitat superior al 5% de la quantitat global.

-4 L'autorització correspondrà al Govern de la Generalitat, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, i l'execució, a aquest o a l'autoritat en la qual delegui expressament.

-5 El Consell Executiu ha de donar a la Comissió parlamentària corresponent informació motivada de les operacions financeres indicades en l'apartat 2.

Article 10

-1 L'import de les operacions de crèdit, qualsevulla que sigui la forma com es documentin, podrà assolir, al final de l'exercici del 1981, el límit previst en l'article 14 de la Llei Orgànica de Finançament de les Comunitats Autònomes.

-2 La finalitat de les operacions de crèdit a concertar en l'exercici és finançar inversions reals. En el supòsit que aquestes inversions no es trobin cobertes pressupostàriament, hauran de ser autoritzades pel Parlament de Catalunya.

-3 S'autoritza el Govern perquè emeti deute públic per un import de 10.000 milions de pessetes destinat a finançar les inversions previstes en aquesta Llei.

-4 El Conseller d'Economia i Finances ha de retre comptes a la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost del Parlament de Catalunya de les característiques concretes de l'emissió autoritzada en l'apartat anterior.

-5 Abans del 30 d'abril de 1981 el Consell Executiu ha de presentar el programa d'inversions reals que la Generalitat ha d'escometre amb el finançament de l'operació d'emissió de deute públic autoritzada en l'apartat tercer d'aquest article.

Article 11

Tot avantprojecte de llei o projecte de disposició administrativa l'aplicació dels quals pugui comportar un increment de despeses en l'exercici del 1981 o de qualsevol any posterior ha d'incloure una memòria econòmica en què es posin de manifest les repercussions pressupostàries de la seva execució.

Article 12

A partir de l'1 d'abril de 1981 i amb efectes fins al final d'any, s'elevaran els tipus de quantia fixa de les taxes i dels tributs parafiscals inherents als serveis traspassats per l'Administració de l'Estat en una quantia no superior a la que resultarà de l'aplicació dels coeficients assenyalats en la llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

Article 13

Per a l'exercici del 1981 el Govern ha de presentar el programes dels Departaments d'Ensenyament, Sanitat i Seguretat Social i Política Territorial i Obres Públiques.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera Les dotacions pressupostàries de la secció del Parlament de Catalunya es lliuraran en ferm i periòdicament a nom del Parlament, a mesura que aquest ho demanarà, i no seran subjectes a justificació.

Segona La Mesa del Parlament, d'acord amb la Comissió de Govern Interior, pot acordar transferències de crèdit entre conceptes de la seva secció pressupostàries sense limitació, cosa que, ha de fer avinent al Departament d'Economia i Finances.

Tercera

-1 Per tal de regularitzar la situació del personal contractat en règim de dret administratiu i del personal adscrit a l'Administració de la Generalitat abans del 31 de desembre de 1980, es fixen les plantilles de la Generalitat de Catalunya en les diferents escales i/o cossos en el nombre de places que es troben dotades en el Pressupost del 1981.

-2 Durant l'exercici del 1981 no es tramitaran expedients d'ampliació de les plantilles previstes en l'apartat anterior, ni disposicions o expedients de creació o de reestructuració d'unitats orgàniques, si l'increment de la despesa pública derivada d'aquestes no queda compensada mitjançant la reducció en altres unitats de gestió o en crèdits corrents o ampliables.

Quarta El Parlament ha d'aprovar les directrius i les prioritats a què haurà de sotmetre's el Pla d'Obres i Serveis de Catalunya.

Cinquena En el termini de dos mesos a partir de l'aprovació del Pressupost i per a la disposició dels conceptes previstos en el Capítol IV, el Consell Executiu ha d'informar la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost del Parlament de la reglamentació dels criteris de distribució dels fons continguts en els conceptes esmentats.

Sisena Trimestralment, i dins el trimestre següent, el Conseller d'Economia i Finances ha de retre comptes documentalment a la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost del Parlament del desenvolupament i de l'execució del Pressupost.

Setena Es convaliden els Decrets de creació de les Entitats autònomes següents: Escola d'Administració Pública de Catalunya (Decret del 14 de maig de 1979), Institut Català de la Carn (Decret del 10 de setembre de 1979), Institut Català de la Vinya i el Vi (Decret del 8 d'abril de 1980) i Institut d'Estudis de la Salut (Decret del 25 de febrer de 1980).

Vuitena Al pressupost de la Generalitat s'uneixen els pressupostos resum dels de caràcter ordinari i especial de les Diputacions Provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona corresponents a l'exercici del 1980, que són els últims que han elaborat i aprovat.

Novena En el Pressupost d la Generalitat s'inclouen com a annex els pressupostos d'explotació i de capital per al 1981 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, per a donar compliment a l'article 49 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

Disposicions transitòries Primera Durant l'exercici de 1981 i fins que no s'haurà promulgat la Llei de Finances Públiques de Catalunya i desenvolupat reglamentàriament, l'execució de l'estat de despeses es regirà pel que disposen els articles 7 i 8 del 10 al 41 de la Llei de Pressupost de la Generalitat per al 1980, que es prorroguen i pel Decret 249/1980, del 25 de novembre, sobre normativa provisional del règim de compatibilitat pressupostària i rendiments de comptes, i les ordres del 24 de novembre de 1980, que es desenvolupen establint normes provisionals de tramitació de documentació comptable i règim de comptabilitat pressupostària.

Segona Mentre el Parlament de Catalunya no haurà legislat en aquesta qüestió, tindran plena aplicació, per a l'exercici del 1981, la Llei Orgànica de Finançament de les Comunitats Autònomes 8/80, del 22 de setembre; la Llei General Pressupostària 11/1977, del 4 de gener; el text articulat de la Llei de Bases de Contractes de l'Estat, del 8 d'abril de 1965; la Llei General Tributària, el 28 de desembre de 1963; el Reglament General de Recaptació, de l'1 de novembre de 1969, i les seves modificacions posteriors, així com els seus reglaments.

Disposició final Aquesta Llei entrarà en vigor el mateix dia que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu compliment i que els Tribunals i les Autoritats als quals pertoqui la facin complir.

Barcelona, 22 d'abril de 1981

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Ramon Trias i Fargas Conseller d'Economia i Finances

(Vegeu quadres a les pàgines 368-370)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR