DECRET 183/2000, de 29 de maig, de regulació del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d'Ensenyament.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

183/2000, de 29 de maig, de regulació del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Ensenyament.

La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, legislació bàsica en aquesta matèria, defineix, en el seu article 31, els serveis de prevenció com el conjunt dels mitjans humans i materials necessaris per realitzar les activitats preventives i garantir la protecció de la seguretat i la salut dels treballadors, precepte que vincula tant les entitats privades com les administracions públiques.

Per altra banda, l’article 15.1 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció específics, assenyala literalment que aquests constituiran una unitat organitzativa específica i els seus integrants dedicaran de forma exclusiva la seva activitat a aquest fi.

Al mateix temps, una de les principals novetats de la Llei 31/1995 és que té el caràcter de legislació laboral d’aplicació dins l’àmbit de les administracions públiques. En conseqüència, el que preveuen la Llei 31/1995 i el Reglament, respecte dels serveis de prevenció, serà d’aplicació a l’Administració de la Generalitat en relació amb determinats col·lectius de personal propi.

És voluntat del Govern de la Generalitat no només el compliment estricte de la legalitat sinó afavorir i contribuir a la millora de la seguretat i la salut laborals dels seus treballadors i, en aquest sentit, es va prendre l’Acord del Govern de 23 de juliol de 1996, pel qual s’aprovaven els plans d’activitats preventives en els departaments de la Generalitat de Catalunya i es va signar amb les organitzacions sindicals el Pacte sobre drets de participació dels empleats públics en matèria de prevenció de riscos laborals en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

Finalment, amb la publicació del Decret 312/1998, d’1 de desembre, es crea un Servei de Prevenció de Riscos Laborals per a cada departament, el qual obliga els departaments a adoptar les mesures adients per tal de garantir el seu funcionament.

Aquest Decret regula l’estructura del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Ensenyament, modificant parcialment el Decret 57/1993, de 9 de març, i el Decret 222/1989, de 12 de setembre, els quals regulen l’estructura del Departament d’Ensenyament.

Aquest Decret dóna resposta a les necessitats i característiques especials que aquest Departament presenta. En aquest sentit, cal tenir en compte que el conjunt de treballadores i treballadors és ampli, dispers i amb la particularitat d’incloure el col·lectiu docent. Per altra banda, el Servei de Prevenció de Riscos Laborals ha d’incardinar-se adequadament amb l’estructura organitzativa actual per tal d’aconseguir una gestió eficient i alhora integradora de totes les activitats preventives que s’hi duguin a terme.

Aquest Decret ha estat sotmès a informació pública d’acord amb el que estableix l’article 64 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

En virtut d’això, amb el tràmit previ de consulta i participació amb els representants dels treballadors, d’acord amb l’informe de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta de la consellera d’Ensenyament i amb l’acord previ del Govern,

Decreto:

Capítol 1

Organització del Servei de Prevenció de Riscos Laborals

Article 1

Es crea el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Ensenyament com a unitat administrativa amb dependència...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR