DECRET 186/1994, de 26 de juliol, pel qual s'adeqüen a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, procediments reglamentaris que afecten el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

L'aprovació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, ha comportat la introducció d'importants reformes en l'actuació de l'Administració pública. Aquest fet determina la necessitat d'adaptar les normes que regulen els procediments administratius de les diferents administracions públiques a la nova legislació.

Aquesta adequació, en compliment de l'establert a la disposició addicional 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, en la nova redacció donada pel Reial decret-llei 14/1993, de 4 d'agost, s'ha d'efectuar en el termini de divuit mesos a partir de l'entrada en vigor de la Llei esmentada i ha d'abastar les normes reguladores dels diferents procediments administratius, sigui quin sigui el seu rang, amb menció específica dels efectes estimatoris o desestimatoris que produeix la falta de resolució expressa per l'Administració.

Quant als efectes estimatoris que pot produir la falta de resolució per l'Administració de Catalunya, hem de destacar que la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, va determinar concretament a l'article 81, amb caràcter genèric, l'aplicació del silenci administratiu positiu en determinats supòsits, fet que va comportar una important innovació en l'actuació de l'Administració catalana. Els esmentats supòsits es van concretar en el Decret 100/1991, de 25 de març, pel qual es determinen els supòsits del silenci positiu.

Atès l'establert en l'esmentada disposició addicional, mitjançant el present Decret s'adeqüen procediments administratius de caràcter reglamentari que afecten el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i es determinen particularment els efectes del silenci en els supòsits de falta de resposta per l'Administració. Així mateix, en l'annex s'inclou una relació sistematitzada dels procediments esmentats.

Per raó de la complexitat i especialitat d'alguns procediments en matèries de competència del Departament de Política Territorial i Obres Públiques que no tenen fixat un termini de resolució en la seva normativa reguladora, s'ha avaluat cada supòsit, ponderant que el silenci no pugui comportar l'adquisició de drets i facultats pels interessats sense que s'hagin acomplert les garanties enfront a tercers que es deriven del procediment i sense tenir la certesa que reuneixen els requisits imposats per l'ordenament jurídic.

Atès que, d'altra banda, la manca de resolució dins el termini corresponent podria tenir en determinats supòsits repercussions econòmiques per a la hisenda de la Generalitat o podria incidir en la prestació d'un servei públic o permetre l'adquisició d'una aparença de dret en relació al domini públic, es fa necessari precisar els supòsits en què la manca de resolució tindrà efectes desestimatoris.

Els procediments reglamentaris objecte d'adaptació fan referència a les matèries de carreteres, ports i costes, habitatge i transports, atès que l'especial complexitat de la matèria i el cos normatiu urbanístic permeten fer el seu tractament diferenciat mitjançant una disposició independent.

Així mateix, es considera convenient incorporar a la normativa el règim de recursos en via administrativa previst als articles 107 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En l'elaboració i tramitació d'aquest Decret s'han realitzat els tràmits de participació previstos per l'ordenament jurídic vigent, i el seu text s'ha sotmès a informació pública i a la Comissió del Transport de Catalunya.

Per tot això, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

TÍTOL 1 Disposicions de caràcter general

Article 1

Objecte 1.1 Es regulen, per tal d'adequar-los a la Llei 30/1992, els procediments en matèria de carreteres, ports i costes, habitatge i transports de competència del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en els termes que estableix el títol 2 d'aquest Decret. 1.2 S'aprova la relació sistematitzada de procediments en les matèries assenyalades en l'apartat anterior, que s'adjunta com a annex a aquest Decret, en la qual es fixen els terminis de resolució i els efectes estimatoris o desestimatoris dels actes presumptes que puguin recaure.

Article 2

Subvencions En els procediments de concessió de subvencions i ajuts que es tramitin pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, el termini per resoldre serà el que estableixi la seva normativa reguladora. Sempre que no s'hi especifiqui el contrari, transcorregut aquest termini o, subsidiàriament el de tres mesos, sense que s'hagi dictat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud formulada.

Article 3

Procediments singulars En els procediments de concessió de servei públic o de domini públic en les matèries de transports i ports, que per la seva naturalesa no tinguin establert un termini concret per resoldre, l'autoritat competent haurà de resoldre en el termini de tres mesos a partir del compliment de l'últim tràmit previst a la normativa aplicable. La manca de resolució en el termini previst produirà efectes desestimatoris.

Article 4

Règim de recursos El règim de recursos administratius aplicable als actes i resolucions del Departament de Política Territorial i Obres Públiques es regirà per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

TÍTOL 2 Normativa reguladora dels procediments

Capítol 1 Habitatge

Article 5

Acreditació de laboratoris S'afegeix un nou apartat a l'article 4 del Decret 281/1986, de 9 de setembre, sobre acreditació de laboratoris d'assaigs de l'edificació, en els termes següents: "Article 4 "4.2 El termini màxim per a l'atorgament de l'acreditació és de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud, transcorregut el qual sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimada la sol·licitud formulada." (Supòsit 1)

Article 6

Cèdula d'habitabilitat Es modifica l'article 7 del Decret 129/1984, de 18 d'abril, sobre l'atorgament de la cèdula d'habitabilitat, que queda redactat com segueix: "Article 7 "

-1 El termini per atorgar la cèdula d'habitabilitat serà d'un mes des de la sol·licitud. "

-2 En el supòsit que no s'hagi dictat resolució expressa en el termini d'un mes des de la seva sol·licitud, es considerarà atorgada per silenci administratiu. En cap cas no s'entendran adquirits per silenci administratiu facultats en contra de l'ordenament jurídic. "

-3 La denegació ha de ser motivada. Entre les causes que poden justificar la denegació de la cèdula d'habitabilitat, hi són compreses les de la suspensió d'actes d'edificació i ús del sòl i altres mesures de protecció a la legalitat urbanística que s'adoptin per l'alcalde o pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques en ús de les seves respectives competències. "

-4 Contra les resolucions expresses o presumptes dels serveis territorials es pot interposar recurs ordinari davant el director general d'Arquitectura i Habitatge en el termini d'un mes." (Supòsit 2)

Capítol 2 Carreteres

Article 7

Revisió de tarifes de la concessió de l'autopista Catelldefels-Sitges S'afegeix un nou paràgraf a l'apartat 4 de l'article 5 del Decret 260/1991, d'11 de novembre, de modificació parcial del Decret 4/1989, d'11 de gener, d'adjudicació de la concessió administrativa per a la construcció, la conservació i l'explotació de l'autopista de Castelldefels-Sitges, que queda, en conseqüència, redactat com segueix: "5.4 La delegació del Govern de la Generalitat en la concessió, amb la comprovació prèvia de la revisió, l'elevarà al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el qual adoptarà la resolució que sigui procedent en el termini dels 30 dies següents a la data de sol·licitud. "La manca de resolució expressa en el termini indicat produirà efectes estimatoris de la sol·licitud formulada." (Supòsit 3)

Article 8

Revisió de tarifes de peatge de l'autopista Terrassa-Manresa S'afegeix un nou paràgraf a l'apartat 2 de l'article 2 del Decret 47/1991, de 4 de març, de procediment de revisió de les tarifes de peatge de l'autopista Terrassa-Manresa, que queda, en conseqüència, redactat com segueix: "2.2 La delegació del Govern de la Generalitat en la concessió, amb la comprovació prèvia de la revisió, l'elevarà al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que adoptarà la resolució que sigui procedent en el termini dels 30 dies següents a la data de la sol·licitud. "La manca de resolució expressa en el termini indicat produirà efectes estimatoris de la sol·licitud formulada." (Supòsit 4)

Article 9

Revisió de tarifes de peatge del túnel de Vallvidrera i els seus accessos S'afegeix un nou paràgraf a l'apartat 2 de l'article del Decret 164/1991, de 16 de juliol, pel qual s'aprova el peatge del túnel de Vallvidrera i els seus accessos, que queda redactat com segueix: "2.2 La delegació del Govern de la Generalitat, un cop comprovada la revisió, l'elevarà al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que adoptarà la resolució que sigui procedent en el termini dels 30 dies següents a la data de la sol·licitud. "La manca de resolució expressa en el termini indicat produirà efectes estimatoris de la sol·licitud formulada." (Supòsit 5)

Article 10

Revisió de tarifes de peatge de la concessió del túnel de la Serra del Cadí S'afegeixen tres apartats a l'article 4 del Decret 357/1985, de 5 de desembre, pel qual es modifiquen...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR