DECRET 278/1999, de 13 d'octubre, sobre l'atorgament de la concessió per a l'explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona a l'Entitat Metropolitana del Transport.
Sección | Disposicions Generals |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
278/1999, de 13 d’octubre, sobre l’atorgament de la concessió per a l’explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona a l’Entitat Metropolitana del Transport.
L’article 9.15 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva sobre els ferrocarrils que circulen íntegrament pel territori de Catalunya.
L’article 17 del Reial decret 2115/1978, de 26 de juliol, sobre transferència de competències de l’Administració de l’Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria, entre altres, de transports, va transferir a la Generalitat de Catalunya les competències relatives al Ferrocarril Metropolità de Barcelona.
La Llei 7/1987, de 4 d’abril, per la qual s’estableixen i es regulen les actuacions públiques especials en la conurbació de Barcelona i en les comarques compreses dins la seva zona d’influència directa, disposa en l’article 16.c) que correspon a l’Entitat Metropolitana del Transport la prestació del servei públic subterrani de viatgers de Barcelona, sens perjudici de les competències que corresponen a la Generalitat.
D’altra banda, la Generalitat de Catalunya ha dut a terme les obres d’infraestructura, superestructura i condicionament de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona.
Per tot això, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, i d’acord amb el Govern,
Decreto:
S’autoritza el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per atorgar a l’Entitat Metropolitana del Transport la concessió per a l’explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova, pertanyent a la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona, de 876 metres, i que ha estat construïda per la Generalitat de Catalunya.
L’aportació del material mòbil necessari per a l’explotació del servei correspon a l’Entitat Metropolitana del Transport. A aquest efecte, l’Entitat Metropolitana del Transport elevarà la proposta corresponent al Departament de Política Territorial i Obres Públiques per a la seva aprovació.
L’explotació del servei objecte de concessió es podrà dur a terme per la mateixa Entitat Metropolitana del Transport o bé per mitjà d’una societat de gestió.
El termini de la concessió s’estableix en seixanta anys...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba