DECRET 278/1999, de 13 d'octubre, sobre l'atorgament de la concessió per a l'explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona a l'Entitat Metropolitana del Transport.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

278/1999, de 13 d’octubre, sobre l’atorgament de la concessió per a l’explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona a l’Entitat Metropolitana del Transport.

L’article 9.15 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva sobre els ferrocarrils que circulen íntegrament pel territori de Catalunya.

L’article 17 del Reial decret 2115/1978, de 26 de juliol, sobre transferència de competències de l’Administració de l’Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria, entre altres, de transports, va transferir a la Generalitat de Catalunya les competències relatives al Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

La Llei 7/1987, de 4 d’abril, per la qual s’estableixen i es regulen les actuacions públiques especials en la conurbació de Barcelona i en les comarques compreses dins la seva zona d’influència directa, disposa en l’article 16.c) que correspon a l’Entitat Metropolitana del Transport la prestació del servei públic subterrani de viatgers de Barcelona, sens perjudici de les competències que corresponen a la Generalitat.

D’altra banda, la Generalitat de Catalunya ha dut a terme les obres d’infraestructura, superestructura i condicionament de la prolongació fins a Trinitat Nova de la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

Per tot això, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

S’autoritza el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per atorgar a l’Entitat Metropolitana del Transport la concessió per a l’explotació de la prolongació fins a Trinitat Nova, pertanyent a la línia 4 del Ferrocarril Metropolità de Barcelona, de 876 metres, i que ha estat construïda per la Generalitat de Catalunya.

Article 2

L’aportació del material mòbil necessari per a l’explotació del servei correspon a l’Entitat Metropolitana del Transport. A aquest efecte, l’Entitat Metropolitana del Transport elevarà la proposta corresponent al Departament de Política Territorial i Obres Públiques per a la seva aprovació.

L’explotació del servei objecte de concessió es podrà dur a terme per la mateixa Entitat Metropolitana del Transport o bé per mitjà d’una societat de gestió.

Article 3

El termini de la concessió s’estableix en seixanta anys...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR