ORDRE SLT/191/2014, d'11 de juny, per la qual es dóna publicitat a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament de Salut durant l'any 2014.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyOrdre

La disposició addicional tercera del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, estableix que en el termini de dos mesos a comptar de la data d’entrada en vigor de la llei que modifiqui o creï taxes o n’actualitzi els imports, els departaments de la Generalitat de Catalunya que gestionin les taxes afectades han de publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , mitjançant una ordre del conseller o consellera del departament competent en la matèria, i amb efectes merament informatius, una relació de les taxes vigents que gestionen, en la qual identifiquin els serveis i les activitats que meriten cadascuna de les taxes i la quota corresponent. L’ordre ha d’incloure les taxes que gestionen directament els departaments i també les que gestionen els organismes i les entitats que en depenen.

D’altra banda, l’article 45 de la Llei 1/2014, de 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014, actualitza les taxes amb tipus de quantia fixa del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, i la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, hi introdueix altres modificacions.

Per tot això, d’acord amb l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

Donar publicitat, a efectes informatius, a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament de Salut, i que s’especifiquen a l’annex d’aquesta Ordre.

Barcelona, 11 de juny de 2014

Boi Ruiz i García

Conseller de Salut

Annex

Relació de taxes vigents

—1 Taxes per autoritzacions, anotacions o registres administratius, així com per les activitats de control sanitari en matèria de protecció de la salut fet sobre indústries, establiments, serveis, laboratoris, productes i altres activitats relacionades

  1. Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses seguides de la inscripció inicial en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin una activitat de control sanitari in situ al domicili de la indústria, establiment o servei: 129,25 euros.

  2. Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses que comportin una activitat de control sanitari in situ al domicili de la indústria, establiment o servei: 120,30 euros.

  3. Per la tramitació de la inscripció inicial d’establiments o empreses en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin un estudi de caràcter tècnic: 56,45 euros.

  4. Per la tramitació d’anotacions en registres oficials sense l’existència d’un acte d’autorització o estudi tècnic: 9,00 euros.

  5. Per l’avaluació, l’estudi i el registre oficial de preparats alimentosos per a règims dietètics o especials i de les aigües de beguda envasades minerals naturals i de deu o de modificacions de dades registrals derivats de les comunicacions de posada al mercat de productes: 56,45 euros per producte.

  6. Per la realització d’estudis i informes, entre els quals hi ha els relatius a comunicacions de posada al mercat de productes: 47,00 euros per informe.

  7. Certificats sanitaris oficials que provenen d’arxius i registres del Departament de Salut o de l’ens competent: 12,10 euros.

  8. Per cada acte de control sanitari posterior a l’autorització o l’anotació registral, i independents d’aquests: 54,40 euros.

    —2 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i de comprovació tècnica sanitària en matèria de policia sanitària mortuòria

  9. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per al trasllat de cadàvers: 46,95 euros.

  10. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per l'exhumació o la inhumació de cadàvers: 46,95 euros.

  11. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per la conservació, l’embalsamament o la tanatoplàstia de cadàvers: 51,70 euros.

  12. Per la tramitació de les autoritzacions administratives i les comprovacions sanitàries per al trasllat, l'exhumació o la inhumació de restes cadavèriques: 8,15 euros.

    En el supòsit de concurrència de dues o més activitats, la tarifa a aplicar és la de la darrera actuació incrementada el 25%.

    —3 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives dels centres, els serveis i els establiments sanitaris i sociosanitaris

  13. Per l'estudi, els informes i la inspecció, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:

    1.1. Centres, serveis i establiments sanitaris amb internament:

    1.1.1. Quantitat base: 371,95 euros.

    1.1.2. Per cada servei a autoritzar: 24,65 euros.

    1.1.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 54,55 euros.

    1.2. Centres, serveis i establiments sanitaris sense internament:

    1.2.1. Quantitat base: 159,30 euros.

    1.2.2. Per cada servei a autoritzar: 24,65 euros.

    1.2.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 54,55 euros.

    1.3. Establiments sanitaris: 250,95 euros.

    1.4 Modificacions d'estudis, informes i inspeccions, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:

    1.4.1. Estructura o trasllat amb internament: 371,95 euros.

    1.4.2. Estructura o trasllat sense internament: 159,30 euros.

    1.4.3. Ampliació de serveis: 24,65 euros/per servei.

  14. Per l'estudi i l'informe previs a la resolució dels expedients de certificació sanitària de transport sanitari:

    2.1. Ambulàncies assistencials: 87,10 euros.

    2.2. Ambulàncies no assistencials: 69,70 euros.

    2.3. Transport sanitari col·lectiu: 52,20 euros.

    —4 Taxa pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR