ORDRE SLT/191/2014, d'11 de juny, per la qual es dóna publicitat a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament de Salut durant l'any 2014.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Salut |
Rango de Ley | Ordre |
La disposició addicional tercera del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, estableix que en el termini de dos mesos a comptar de la data d’entrada en vigor de la llei que modifiqui o creï taxes o n’actualitzi els imports, els departaments de la Generalitat de Catalunya que gestionin les taxes afectades han de publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , mitjançant una ordre del conseller o consellera del departament competent en la matèria, i amb efectes merament informatius, una relació de les taxes vigents que gestionen, en la qual identifiquin els serveis i les activitats que meriten cadascuna de les taxes i la quota corresponent. L’ordre ha d’incloure les taxes que gestionen directament els departaments i també les que gestionen els organismes i les entitats que en depenen.
D’altra banda, l’article 45 de la Llei 1/2014, de 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014, actualitza les taxes amb tipus de quantia fixa del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, i la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, hi introdueix altres modificacions.
Per tot això, d’acord amb l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,
Ordeno:
Donar publicitat, a efectes informatius, a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament de Salut, i que s’especifiquen a l’annex d’aquesta Ordre.
Barcelona, 11 de juny de 2014
Boi Ruiz i García
Conseller de Salut
Annex
Relació de taxes vigents
—1 Taxes per autoritzacions, anotacions o registres administratius, així com per les activitats de control sanitari en matèria de protecció de la salut fet sobre indústries, establiments, serveis, laboratoris, productes i altres activitats relacionades
-
Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses seguides de la inscripció inicial en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin una activitat de control sanitari in situ al domicili de la indústria, establiment o servei: 129,25 euros.
-
Per la tramitació d’autoritzacions sanitàries d’establiments o empreses que comportin una activitat de control sanitari in situ al domicili de la indústria, establiment o servei: 120,30 euros.
-
Per la tramitació de la inscripció inicial d’establiments o empreses en un registre oficial o de modificacions de dades registrals que comportin un estudi de caràcter tècnic: 56,45 euros.
-
Per la tramitació d’anotacions en registres oficials sense l’existència d’un acte d’autorització o estudi tècnic: 9,00 euros.
-
Per l’avaluació, l’estudi i el registre oficial de preparats alimentosos per a règims dietètics o especials i de les aigües de beguda envasades minerals naturals i de deu o de modificacions de dades registrals derivats de les comunicacions de posada al mercat de productes: 56,45 euros per producte.
-
Per la realització d’estudis i informes, entre els quals hi ha els relatius a comunicacions de posada al mercat de productes: 47,00 euros per informe.
-
Certificats sanitaris oficials que provenen d’arxius i registres del Departament de Salut o de l’ens competent: 12,10 euros.
-
Per cada acte de control sanitari posterior a l’autorització o l’anotació registral, i independents d’aquests: 54,40 euros.
—2 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i de comprovació tècnica sanitària en matèria de policia sanitària mortuòria
-
Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per al trasllat de cadàvers: 46,95 euros.
-
Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per l'exhumació o la inhumació de cadàvers: 46,95 euros.
-
Per la tramitació de les autoritzacions administratives i de comprovacions tècniques sanitàries per la conservació, l’embalsamament o la tanatoplàstia de cadàvers: 51,70 euros.
-
Per la tramitació de les autoritzacions administratives i les comprovacions sanitàries per al trasllat, l'exhumació o la inhumació de restes cadavèriques: 8,15 euros.
En el supòsit de concurrència de dues o més activitats, la tarifa a aplicar és la de la darrera actuació incrementada el 25%.
—3 Taxes pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives dels centres, els serveis i els establiments sanitaris i sociosanitaris
-
Per l'estudi, els informes i la inspecció, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:
1.1. Centres, serveis i establiments sanitaris amb internament:
1.1.1. Quantitat base: 371,95 euros.
1.1.2. Per cada servei a autoritzar: 24,65 euros.
1.1.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 54,55 euros.
1.2. Centres, serveis i establiments sanitaris sense internament:
1.2.1. Quantitat base: 159,30 euros.
1.2.2. Per cada servei a autoritzar: 24,65 euros.
1.2.3. Per cada programa de garantia de qualitat assistencial: 54,55 euros.
1.3. Establiments sanitaris: 250,95 euros.
1.4 Modificacions d'estudis, informes i inspeccions, si escau, de la resolució dels expedients d'autorització administrativa d'instal·lació, modificació, permís de funcionament i trasllat dels centres, serveis i establiments sanitaris:
1.4.1. Estructura o trasllat amb internament: 371,95 euros.
1.4.2. Estructura o trasllat sense internament: 159,30 euros.
1.4.3. Ampliació de serveis: 24,65 euros/per servei.
-
Per l'estudi i l'informe previs a la resolució dels expedients de certificació sanitària de transport sanitari:
2.1. Ambulàncies assistencials: 87,10 euros.
2.2. Ambulàncies no assistencials: 69,70 euros.
2.3. Transport sanitari col·lectiu: 52,20 euros.
—4 Taxa pels serveis de tramitació d'autoritzacions administratives i...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba