ORDRE AAR/508/2010, d'1 d'octubre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, i dels ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya, i es convoquen els corresponents a l'any 2010.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Agricultura, Alimentacio i Accio Rural
Rango de LeyOrdre

ORDRE

AAR/508/2010, d'1 d'octubre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, i dels ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya, i es convoquen els corresponents a l'any 2010.

El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural considera convenient continuar fomentant la compra de maquinària i equips agrícoles en comú que incorporen noves tecnologies, així com la renovació del parc nacional de maquinària agrícola, per complir amb els objectius de millorar l'eficiència energètica per aconseguir la quota d'estalvi de carburants assignada al sector agrari, així com reduir les emissions contaminants a l'atmosfera, facilitar una òptima racionalització de la seva utilització, i reduir els índexs de sinistralitat en les activitats agràries i forestals, a part de suposar un pas més en la millora de la seguretat vial.

Per assegurar la màxima transparència de les mesures adoptades i un seguiment efectiu, d'acord amb el marc jurídic actual, s'ha optat per sotmetre els ajuts d'aquesta Ordre al Reglament (CE) núm. 1857/2006, de la Comissió, de 15 de desembre, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat als ajuts estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i que modifica el Reglament (CE) 70/2001 (DOUE L-358, de 16.10.2006). Per aquest motiu, s'ha comunicat per part de l'Administració General de l'Estat, a la Comissió Europea el règim d'aquests ajuts, d'acord amb el previst en l'article 20.1 de l'esmentat Reglament de la Comissió, i li ha estat assignat els números d'ajut XA-74/2010 i XA-73/2010.

Conseqüentment, valorada la conveniència de donar suport al sector agrari, mitjançant un ajut econòmic, d'acord amb l'article 92 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, a proposta de la Direcció General de Desenvolupament Rural i en ús de les atribucions que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts destinats a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, les quals es publiquen a l'annex 1 i 2 d'aquesta Ordre, i aprovar les bases reguladores dels ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya, les quals es publiquen a l'annex 1 i 3 d'aquesta Ordre.

Article 2

2.1 Convocar els ajuts destinats a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, corresponent a l'any 2010, i els ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya, corresponent a l'any 2010 d'acord amb les bases reguladores aprovades a l'article 1 precedent.

2.2 El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals, que computa des de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre al DOGC.

2.3 Els ajuts que preveu aquesta Ordre van a càrrec de la partida AG02 D/770000110/6121/0062 dels pressupostos del Departament per a l'any 2010, dotada amb un import màxim de 600.000,00 euros. Aquesta quantitat es desglossa en 300.000,00 euros corresponents als ajuts per a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, i 300.000,00 euros que corresponen als ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya.

Els imports atribuïts a cadascuna de les línies que es regulen per aquesta Ordre es podran redistribuir en funció de les sol·licituds admeses.

2.4 L'òrgan instructor dels expedients d'ajut és el Servei d'Ajuts a les Estructures Agràries i Agroalimentàries.

2.5 L'òrgan competent per emetre la resolució sobre les sol·licituds d'ajut és el director o la directora general de Desenvolupament Rural. A aquests efectes es nomena una comissió de valoració, que serà l'òrgan col·legiat encarregat de valorar les sol·licituds d'ajut, formada pel subdirector o la subdirectora general d'Estratègia Rural, el subdirector o la subdirectora general d'Agricultura i el o la cap del Servei de Producció Agrícola.

2.6 El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la per escrit a la persona sol·licitant és de tres mesos, a comptar des de la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds. En cas de manca de resolució expressa, la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.

2.7 Contra la resolució del director o la directora general de Desenvolupament Rural, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller o la consellera d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural en el termini d'un mes a partir de la notificació de la resolució, sens perjudici que se'n pugui interposar qualsevol altre que es consideri adient.

En cas de silenci administratiu, es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller o la consellera d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural en el termini de tres mesos a partir de la data en què s'exhaureix el termini per resoldre i notificar, tal com estableix l'apartat anterior.

2.8 Els ajuts concedits es faran públics al web http://www.gencat.cat/dar/ajuts, fent ús dels mitjans electrònics establerts, i s'exposaran al tauler d'anuncis de les dependències del Departament. Els ajuts que superin els 3.000,00 euros es publicaran, a més, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Disposició addicional

Aquests ajuts tenen naturalesa d'ajut d'estat, per la qual cosa la Comissió Europea pot emetre una decisió per la qual tant la convocatòria i les bases reguladores com les resolucions de concessió es podran veure modificades, si escau, per adaptar-se als termes del pronunciament esmentat.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 1 d'octubre de 2010

Joaquim Llena i Cortina

Conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural

Annex 1

Bases reguladores generals

—1 Concurrència amb altres ajuts

Els ajuts regulats en les bases reguladores dels annexos 2 i 3, són incompatibles entre sí i amb qualsevol altre ajut o subvenció públics concedits per a les mateixes finalitats, en les condicions establertes a l'article 19 del Reglament (CE) núm. 1857/2006, en matèria de concurrència d'ajuts.

—2 Tramitació i resolució

2.1 El procediment de concessió de l'ajut es farà en règim de concurrència competitiva.

2.2 La comissió de valoració podrà sol·licitar els documents i els informes que consideri necessaris per a l'elaboració de l'informe d'avaluació.

2.3 Quan les sol·licituds qualificades d'auxiliables superin la disponibilitat pressupostària, la comissió de valoració proposarà l'assignació dels fons, d'acord amb els criteris de prioritat i atribució establerts, a l'apartat 5 de l'annex 2 en el cas que es tracti dels ajuts destinats a l'adquisició en comú de màquines i equips agrícoles que incorporen noves tecnologies, i a l'apartat 6 de l'annex 3, en el cas dels ajuts per a la renovació del parc de maquinària agrícola de Catalunya.

2.4 D'acord amb la documentació presentada i l'informe de la comissió de valoració, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució corresponent a l'òrgan competent per resoldre.

2.5 A la resolució de concessió figuraran, com a mínim, l'import màxim de l'ajut, les condicions que haurà de complir la persona beneficiària, el termini d'execució i de justificació de les actuacions subvencionables, el número d'identificació de l'ajut estatal assignat per la comissió, el caràcter d'ajut d'Estat, així com esment exprés al Reglament (CE) núm. 1857/2006 que regeix aquest règim d'ajuts, juntament amb el títol i la referència de publicació al DOUE i la procedència dels fons amb què es finança l'ajut. Així mateix, s'ha de fer constar que la fermesa de la resolució de concessió de l'ajut comporta que la persona beneficiària declara tàcitament que està al corrent de les seves obligacions amb l'Administració tributària i la social i amb la Generalitat de Catalunya.

2.6 La resolució de concessió es pot modificar en cas d‘alteració de les condicions que van determinar l'atorgament, ja siguin les relatives a la persona beneficiària o per una decisió de l'Administració, i especialment es pot modificar com a conseqüència del pronunciament de la Comissió Europea sobre l'adequació o la compatibilitat del règim d'ajuts a la normativa comunitària.

—3 Pagament

3.1 El pagament de la subvenció es realitzarà amb una certificació prèvia dels serveis competents del Departament segons la qual l'activitat i la despesa realitzades estan degudament justificades.

3.2 En el cas de les sol·licituds desestimades per manca de disponibilitat pressupostària en anteriors convocatòries, els/les seus/seves titulars podran presentar una nova sol·licitud dins del període establert en aquesta Ordre. Als efectes d'adquirir la nova maquinària agrícola, es considerarà com a data de sol·licitud la inicialment presentada.

3.3 Les persones beneficiàries, per rebre l'import de l'ajut, han d'estar al corrent de les obligacions amb l'Administració tributària i la social en el moment que el Departament realitzi les comprovacions corresponents amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com no tenir deutes de cap mena amb la Generalitat de Catalunya.

3.4 Les persones beneficiàries estan obligades a facilitar tota la informació que els sigui requerida per la Intervenció General de la Generalitat, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans competents, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

—4 Invalidesa de la resolució de concessió i reintegrament de les quantitats percebudes indegudament

4.1 Són causes d'invalidesa de la resolució de concessió, que comporten l'obligació de tornar les quantitats percebudes, les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR