DECRET 289/2006, de 4 de juliol, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

289/2006, de 4 de juliol, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

La Llei 4/1991, de 22 de març, crea el Departament de Medi Ambient i disposa que correspon a aquest Departament establir, d'acord amb les orientacions del Govern, les directrius generals de la política de medi ambient i l'exercici de les competències i funcions en aquest àmbit.

Mitjançant el Decret 67/1991, de 8 d'abril, s'assignen les competències i les funcions que corresponen al Departament de Medi Ambient i s'estableix la seva estructura i organització central.

El Decret 150/1993, de 7 de maig, estructura la Direcció General de Patrimoni Natural.

El Decret 272/1996, de 23 de juliol, reestructura la Direcció General de Qualitat Ambiental i, també, la Direcció General de Programació i Educació Ambiental. Aquest Decret és modificat pel Decret 155/1999, d'1 de juny, de modificació de l'estructura del Departament de Medi Ambient, ja que redefineix l'estructura i les funcions de la Direcció General de Qualitat Ambiental i canvia la denominació de la Direcció General de Programació i Educació Ambiental, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Planificació Ambiental. El Decret 155/1999, d'1 de juny, també reestructura les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient i estableix l'organització de les oficines de gestió ambiental unificada de cada delegació territorial.

El Decret 155/1999, d'1 de juny, reestructura diversos òrgans del Departament.

El Decret 297/1999, de 26 de novembre, assigna les funcions de la Direcció General del Medi Natural del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca a la Direcció General del Patrimoni Natural i Medi Físic del Departament de Medi Ambient.

El Decret 224/2000, de 26 de juny, reestructura la Secretaria General i les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient.

El Decret 414/2000, de 27 de setembre, adscriu el Cos d'Agents Rurals al Departament de Medi Ambient i assigna funcions en matèria de prevenció d'incendis forestals.

El Decret 181/2002, de 25 de juny, de reestructuració parcial del Departament de Medi Ambient, crea les direccions generals d'Activitats Cinegètiques i Pesca Continental i de Prevenció de Riscos del Medi Natural i canvia la denominació de la Direcció General de Patrimoni Natural i del Medi Físic, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Boscos i Biodiversitat.

El Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, canvia la denominació del Departament de Medi Ambient, el qual passa a anomenar-se Departament de Medi Ambient i Habitatge, i li atribueix les funcions relatives a la qualitat i la planificació ambiental; l'aigua; els boscos, la biodiversitat i la protecció del medi natural, les activitats cinegètiques i la pesca continental; els residus; els servies meteorològics; l'habitatge i la promoció i gestió del patrimoni d'habitatge, i l'impuls de les energies renovables.

Mitjançant el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, es creen i s'atribueixen funcions a la Secretaria d'Habitatge i a la Direcció General d'Habitatge; es canvia la denominació de la Direcció General de Planificació Ambiental, la qual passa a anomenar-se Direcció General de Polítiques Ambientals i Sostenibilitat, i se li atribueixen les seves funcions; es crea i s'atribueixen funcions a la Direcció General del Medi Natural, i es defineixen les funcions de la Direcció General de Qualitat Ambiental. Aquest Decret suprimeix la Direcció General de Boscos i Biodiversitat, la Direcció General de Prevenció de Riscos del Medi Natural i la Direcció General d'Activitats Cinegètiques i Pesca Continental.

La disposició addicional primera del Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat canvia la denominació de les delegacions territorials dels departaments, les quals passen a anomenar-se serveis territorials.

El Decret 400/2004, de 5 d'octubre, estructura la Direcció General d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

El Decret 125/2005, de 14 de juny, de reestructuració dels serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge, adequa les estructures dels serveis territorials i les seves funcions a les necessitats requerides per les competències actuals del Departament i l'eficàcia en la gestió descentralitzada.

Finalment, el Decret 184/2005, de 30 d'agost, crea la Subdirecció General dels Agents Rurals adscrita a la Direcció General del Medi Natural.

Vist que s'han produït modificacions en les funcions de la Secretaria General, direccions i serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge motivades per l'ampliació, descentralització i la intensificació de l'actuació administrativa i de gestió en determinats àmbits sectorials, cal adequar l'estructura i les funcions de les diverses unitats orgàniques a la nova organització i a les actuacions que ha de desenvolupar el Departament de Medi Ambient i Habitatge.

En conseqüència, d'acord amb el que preveu la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller de Medi Ambient i Habitatge, i amb la deliberació del Govern de la Generalitat de Catalunya,

Decreto:

Capítol 1

Secretaria General

Article 1

Secretari/ària General

El/la Secretari/ària general del Departament de Medi Ambient i Habitatge exerceix les funcions que li atribueix l'article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la resta de la normativa vigent.

Article 2

Estructura de la Secretaria General

La Secretaria General s'estructura en els òrgans i àrea funcional següents:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica.

  3. L'Oficina de Suport Tècnic i Seguiment de Disposicions, que es configura com una àrea funcional.

  4. Els Serveis Territorials, en els termes que preveu el Decret 125/2005, de 14 de juny.

Article 3

Direcció de Serveis

3.1 Corresponen a la Direcció de Serveis les funcions següents:

  1. Dirigir i administrar els serveis generals del Departament.

  2. Dirigir els treballs d'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Departament i ens adscrits, la tramitació de les seves modificacions.

  3. Dirigir la gestió econòmica, comptable, patrimonial i contractual.

  4. Dirigir i coordinar les unitats que en depenen i les funcions que tenen atribuïdes.

  5. Planificar i impulsar les accions encaminades a la integració i a la optimització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament.

  6. Dirigir iniciatives adreçades a la millora de la gestió en els diferents àmbits del Departament.

  7. Exercir les funcions de coordinació i supervisió de la implantació i gestió de les noves tecnologies i dels sistemes d'informació del Departament.

  8. Coordinar i avaluar la gestió financera, patrimonial, personal, pressupostària, tecnològica i d'informació de tots els ens que formen part i depenen del Departament.

  9. Mantenir les relacions funcionals que li encarregui el secretari general.

    3.2 De la Direcció de Serveis en depenen els òrgans següents:

  10. La Subdirecció General de Recursos Humans i Organització.

  11. La Subdirecció General de Gestió Econòmica i Contractació.

  12. La Subdirecció General de Coordinació Corporativa.

    3.3 De la Direcció de Serveis depèn l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions

Article 4

Subdirecció General de Recursos Humans i Organització

4.1 Corresponen a la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització les funcions següents:

  1. Assistir a la Direcció de Serveis en la Implantació i coordinació de les polítiques del Govern en matèria de recursos humans i organització, en els centres directrius del Departament.

  2. Supervisar el règim econòmic, administratiu i disciplinari del personal.

  3. Assessorar les unitats directives del Departament en matèria de recursos humans i organització per tal d'adequar les dotacions i procediments a les seves necessitats.

  4. Planificar i supervisar els processos de provisió i selecció de personal.

  5. Analitzar, elaborar i avaluar propostes en matèria de relacions sindicals i participar en la negociació col·lectiva.

  6. Supervisar i coordinar les actuacions del Departament en matèria de prevenció de riscos laborals i salut laboral.

  7. Supervisar i coordinar les actuacions del Departament en matèria d'organització i qualitat de servei.

  8. Supervisar la gestió interna, els subministraments, els serveis generals, el registre general i les actuacions en matèria de planificació i normalització lingüística.

  9. Impulsar, detectar i coordinar les necessitats de formació del personal.

  10. Mantenir les relacions i representar al Departament en els òrgans de l'Administració competents en matèria de recursos humans i relacions laborals.

  11. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.

    4.2 De la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització en depenen les unitats següents:

  12. Servei de Personal.

  13. Servei de Gestió interna, Subministraments i Serveis.

  14. Servei de Prevenció de Riscos Laborals.

  15. Àrea d'Organització, que es configura com una àrea funcional.

Article 5

Servei de Personal

5.1 Corresponen al Servei de Personal les funcions següents:

  1. Coordinar i controlar els recursos de personal d'acord amb la normativa vigent.

  2. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR