DECRET 100/1987, de 20 de febrer, de reestructuració orgànica del Departament de Justícia. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 894, p. 3443, de 25.9.1987).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia i Interior
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC i les modificacions que estableixen els decrets 200/1987 i 101/1995.

L'estructura orgànica bàsica del Departament de Justícia va ser fixada pel Decret 271/1983, de 23 de juny i després modificada per altres disposicions pel que fa a la Direcció General de Serveis Penitenciaris i de Rehabilitació i a la Direcció General de Protecció i Tutela de Menors. Pel Decret 8/1985, de 14 de gener i per les disposicions que el despleguen, va aprovar-se una nova adequació orgànica per tal de recollir competències assumides pel Departament.

La diversitat de disposicions que han modificat l'estructura orgànica del Departament fan necessari que es dicti una disposició que reculli globalment l'estructura actual i les modificacions i la redistribució de les funcions necessàries per assolir la màxima eficàcia en el servei públic.

El Centre d'Estudis i Formació, com a òrgan dedicat a la investigació i la formació especialitzada en matèries pròpies del Departament es remodela mitjançant una divisió estructural que respon a les diferents branques que constituteixen l'eix de la seva activitat.

D'altra banda, donat l'increment i la complexitat de les funcions que en matèria d'administració i gestió desenvolupen les Direccions Generals, es fa necessari adequar la seva estructura d'acord amb els diferents nivells d'assumpció de tasques per a cada òrgan.

Així mateix, les competències de la Direcció General d'Entitats Jurídiques i de Dret fan convenient el canvi de la seva denominació i l'adequació de la seva estructura per tal d'assolir un nivell més òptim en el compliment de les funcions que té assignades, principalment pel que fa a la conservació, l'actualització i el desenvolupament del Dret Civil Català.

Per aquests motius i, atès el que disposa el Decret de 18 de setembre de 1978 sobre l'organització i les competències dels òrgans del Departament, a proposta del Conseller de Justícia i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, sota la direcció del Conseller titular, s'estructura en els òrgans següents:

  1. Secretaria General.

  2. Direcció General de Protecció i Tutela de Menors.

  3. Direcció General de Serveis Penitenciaris i de Rehabilitació.

  4. Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques.

  5. Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia.

Article 2

-1 Les unitats d'assistència i suport a la consellera són les següents:

  1. Gabinet de la consellera.

  2. Oficina de Protocol.

  3. Oficina de Premsa.

  4. Oficina de Relacions Institucionals.

  5. Secretaria de la Consellera.

-2 Les unitats esmentades les ha d'ocupar personal eventual, que es regirà per la normativa que li és pròpia.

-3 El Gabinet de la Consellera té les funcions de seguiment i preparació de la informació per a les iniciatives del Parlament de Catalunya en el que pertoca al Departament de Justícia i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges, com també el seguiment de l'activitat parlamentària de les Corts Generals i d'altres comunitats autònomes; d'assistència amb la consellera a les sessions parlamentàries que es determini i a aquells actes públics relacionats amb les seves funcions; i aquelles altres que li encomani la consellera en consonància amb la naturalesa de la unitat.

-4 L'Oficina de Protocol té les funcions de coordinació de les invitacions rebudes i actes previstos amb les activitats de la consellera i, si escau, dels alts càrrecs del Departament, assessorant en tot el que fa referència a protocol en coordinació amb el Departament de la Presidència; d'assistència amb la consellera a aquells actes públics que procedeixi; d'assessorament en qüestions de protocol, per a l'organització d'actes, congressos, simposis, jornades, etc. del Departament de Justícia, gestionant-ne la infraestructura; i qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la consellera.

-5 L'Oficina de Premsa té les funcions de coordinació de les relacions del Departament amb els diferents mitjans de comunicació, ha de promoure-les per tal de donar la corresponent difusió dels aspectes més rellevants de l'activitat pública que duu a terme; d'anàlisi del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació i la seva repercussió envers el Departament i de difusió interna per facilitar la informació periodística més rellevant als diferents òrgans del Departament, com també la confecció d'un arxiu temàtic de premsa, ràdio i televisió; i qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la consellera.

-6 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions d'assessorament de la consellera en matèria de relacions institucionals en l'àmbit de les competències del Departament de Justícia, establint la coordinació necessària amb els diferents organismes i institucions públiques i privades per tal de mantenir les relacions adients amb la finalitat d'aconseguir objectius comuns; de suport en l'organització de les activitats de la consellera, amb assistència en aquells actes públics que per la seva naturalesa sigui procedent; i aquelles altres que li encomani la consellera en consonància amb la naturalesa del càrrec.

-7 La Secretaria de la Consellera té les funcions d'assistència de la consellera en l'organització de la seva agenda d'activitats, de coordinació amb l'Oficina de Protocol i la de Premsa del Departament pel que fa a les compareixences públiques no parlamentàries, tenint cura de la preparació de les seves reunions i entrevistes; de direcció de la Secretaria de la consellera de Justícia i de coordinació del suport administratiu; i qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la consellera de Justícia.

Article 3

Són organismes adscrits al Departament de Justícia, els següents: Comissió Jurídica Assessora, pel que fa a les funcions i facultats en relació amb la seva composició i el funcionament en virtut de delegació expressa de la Presidència de la Generalitat. Comissió d'Assistència Social Penitenciària. Consell Català Penitenciari. Consell Assessor i Coordinador de Protecció de Menors. Secretaria General

Article 4

A la Secretaria General li correspon l'exercici de les funcions a què fa referència el Decret 27/1983, de 4 de febrer, sobre les Secretaries Generals dels Departaments i els seus titulars, i les que li siguin encomanades per ordre o delegació del Conseller.

Article 5

De la Secretaria General depenen els òrgans següents:

  1. Subdirecció General de Coordinació.

  2. Servei de Gabinet Tècnic.

  3. Servei d'Assessorament Jurídic.

  4. Centre d'Estudis i Formació.

Article 6

A la Subdirecció General de Coordinació li corresponen les funcions següents: La direcció i la coordinació del Servei de Secretaria Administrativa, del Servei de Gestió Econòmica i de la resta de les unitats que depenen d'aquest òrgan. La coordinació de les funcions relacionades amb les diferents unitats del Departament que tinguin assumida la gestió dels assumptes de personal i de gestió econòmica. El desenvolupament dels programes generals del Departament en matèria econòmica, administrativa i de personal. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel Secretari General.

Article 7

De la Subdirecció General de Coordinació depenen:

  1. El Servei de Secretaria Administrativa.

  2. El Servei de Gestió Econòmica.

  3. La Secció de Règim Interior.

  4. L'Oficina Tècnica d'Obres.

Article 8

Al Servei de Secretaria Administrativa li corresponen les funcions següents: Coordinar la definició de necessitats de personal, la relació i valoració de llocs de treball i la selecció i formació del personal adscrit al Departament. Controlar el compliment de l'horari dels serveis centrals i d'altres normes en matèria de personal. Coordinar la valoració del personal i del seu rendiment. Participar en la negociació dels convenis col·lectius per al personal laboral i en el tractament i la resolució dels conflictes, i coordinar els diferents aspectes relatius a aquest tema. Impulsar els expedients relacionats amb el règim disciplinari del personal. Vetllar perquè es respectin els drets del personal, prendre mesures per potenciar la seva formació i per millorar el clima laboral, i així com per a la seguretat i higiene. Altres funcions relacionades amb l'administració i la gestió del personal dependent del Departament que no estiguin específicament atribuïdes a altres unitats. Participar en la tramitació dels expedients que suposin la signatura de convenis i l'atorgament de subvencions. Tramitar els expedients per a l'adquisició, la cessió i l'arrendament de qualssevol béns immobles del Departament. Tramitar els expedients de treballs específics i les altres contractacions que plantegin una complexitat especial. Portar el registre de les resolucions del Departament. Supervisar la gestió de l'arxiu central, documentació i biblioteca dels serveis centrals. Coordinar les directrius en matèria de normalització lingüística i la realització de traduccions i correccions. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel Subdirector General de Coordinació.

Article 9

El Servei de Secretaria Administrativa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR