DECRET 184/2000, de 29 de maig, de reestructuració del Departament de la Presidència. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 3172, pàg. 8503, de 30.6.2000).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

184/2000, de 29 de maig, de reestructuració del Departament de la Presidència. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 3172, pàg. 8503, de 30.6.2000).

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

El Decret 297/1999, de 26 de novembre, de creació i reorganització de departaments de l’Administració de la Generalitat, fa una redistribució de competències, funcions i òrgans entre diversos departaments de l’Administració de la Generalitat. Un dels departaments que ha estat afectat per aquesta mesura és el Departament de la Presidència, atès que s’han atribuït a altres departaments competències que fins aleshores eren de la seva titularitat i els òrgans que les tenien assignades i, al mateix temps, ha rebut noves funcions i òrgans.

El Decret 123/2000, de 3 d’abril, que crea el Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació, i el Decret 127/2000, de 3 d’abril, d’estructuració del Departament esmentat, també han provocat un impacte important en el bloc competencial del Departament de la Presidència.

Aquest Decret pretén donar resposta a la situació derivada de les normes anteriors i a la conveniència d’introduir canvis en l’estructura del Departament per tal d’aconseguir una racionalitat i una simplicitat més grans en el seu funcionament, amb l’objectiu que pugui dissenyar i aplicar les polítiques públiques assignades d’acord amb els principis d’eficiència, desconcentració, descentralització i coordinació.

Aquest Decret respon també a la conveniència d’unificar en un únic text articulat la regulació del Departament de la Presidència, ja que actualment les funcions i l’estructura dels diferents centres directius que l’integren s’han de buscar en una pluralitat de normes disperses, la qual cosa no facilita la claredat i la seguretat jurídica.

Finalment, aquest Decret porta a terme l’habilitació a favor del Govern que preveu la Llei 4/2000, de 26 de maig, de mesures fiscals i administratives, en el cas que es creï un nou departament de l’Administració de la Generalitat o es reestructurin els departaments existents, per tal de dictar les normes d’organització i assignació o reassignació de representació necessàries als òrgans de govern de les entitats autònomes i empreses públiques vinculades o dependents de la Generalitat que exerceixin funcions en els àmbits competencials respectius.

Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, a proposta del conseller de la Presidència i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Funcions i estructura del Departament de la Presidència

Article 1

Funcions i estructura del Departament de la Presidència

1.1 Al Departament de la Presidència li corresponen:

a) El suport directe i l’assistència al President de la Generalitat de Catalunya.

b) Les funcions de secretaria del Govern.

c) Les funcions de presidència i de suport i assistència del Consell Tècnic.

d) La difusió de l’activitat del Govern de la Generalitat, la coordinació dels serveis informatius departamentals i d’atenció ciutadana.

e) L’exercici de les competències en matèria de política juvenil, de ràdio i televisió i de promoció de la dona.

f) La coordinació de les activitats interdepartamentals, sens perjudici de les funcions d’aquest tipus que pugui tenir el Departament de Governació i Relacions Institucionals i les que corresponen al Departament d’Economia, Finances i Planificació.

g) L’impuls de l’organització administrativa de l’Administració de la Generalitat i la coordinació i el seguiment de les polítiques de millora i de modernització de l’Administració de la Generalitat, sens perjudici de les funcions d’aquest tipus que pugui tenir el Departament de Governació i Relacions Institucionals i les que corresponen al Departament d’Economia, Finances i Planificació.

h) La planificació, la supervisió, la coordinació i l’assessorament respecte dels mitjans i les activitats per satisfer les necessitats informàtiques de l’Administració de la Generalitat.

i) Qualsevol altra funció que li atribueixin altres disposicions.

1.2 El conseller de la Presidència, com a titular del Departament, dirigeix, coordina i controla l’activitat d’aquest Departament i té les atribucions que estableix l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

1.3 Sota la direcció del seu titular, el Departament de la Presidència s’estructura en els òrgans següents:

a) El Gabinet de la Presidència.

b) El Gabinet del Conseller.

c) La Secretaria General.

d) La Secretaria del Govern.

e) La Secretaria General de Joventut.

f) La Direcció General d’Avaluació i Estudis.

g) La Direcció General de Difusió.

h) La Direcció General de Radiodifusió i Televisió.

i) Les delegacions territorials del Govern de la Generalitat i la Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid.

1.4 Resten adscrits al Departament de la Presidència els organismes següents:

a) El Jurat d’Expropiació de Catalunya.

b) L’Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya, en els termes que preveu l’article 31.4 d’aquest Decret.

c) L’Institut Català de la Dona.

d) El Patronat de la Muntanya de Montserrat, en els termes que preveu l’article 15.3 d’aquest Decret.

1.5 El Consell Audiovisual de Catalunya es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de la Presidència.

1.6 La societat Turisme Juvenil de Catalunya, SA, es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant la Secretaria General de Joventut del Departament de la Presidència.

1.7 El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de la Presidència.

1.8 La Corporació Catalana de Ràdio i Televisió es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de la Presidència.

1.9 L’Agència del Patrocini i el Mecenatge, SA, es relaciona amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de la Presidència.

1.10 Els organismes i les empreses esmentats als apartats 4, 5, 6, 7, 8 i 9 d’aquest article es regeixen per les seves disposicions reguladores específiques vigents, sens perjudici del que preveuen les disposicions addicionals d’aquest Decret.

Article 2

Consell de Direcció

2.1 Presidit pel conseller de la Presidència, el Consell de Direcció del Departament assisteix el conseller en les funcions de coordinació general i seguiment de l’activitat del Departament.

2.2 Del Consell de Direcció, en formen part els titulars d’òrgans directius amb nivell orgànic de secretari general o de director general del Departament de la Presidència i el cap del Gabinet del Conseller, que actua como a secretari.

Capítol 2

Gabinet de la Presidència

Article 3

Funcions i estructura del Gabinet de la Presidència

3.1 Al Gabinet de la Presidència, amb rang orgànic de direcció general, li correspon la secretaria del despatx del President de la Generalitat.

3.2 Del Gabinet de la Presidència, en depenen:

a) El Gabinet de Relacions Externes i Protocol.

b) L’Oficina d’Atenció a l’Administrat.

3.3 El Gabinet de Relacions Externes i Protocol exerceix les funcions següents:

a) L’organització i la programació de les relacions externes i dels actes públics de la Presidència i del Govern de la Generalitat, en el vessant de relacions públiques i de protocol.

b) La coordinació de les funcions dels responsables de protocol de tots els departaments de l’Administració de la Generalitat per tal d’assolir una tasca coordinada en els temes relatius a protocol.

3.4 Els llocs de treball corresponents a cap del Gabinet de Relacions Externes i Protocol i a responsable de l’Oficina d’Atenció a l’Administrat estan reservats a personal eventual d’acord amb el Decret 153/1987, de 4 de març, sobre personal eventual al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, assimilats retributivament, el primer a subdirector general, i el segon a cap de servei.

Capítol 3

Gabinet del Conseller

Article 4

Gabinet del Conseller

4.1 El Gabinet del Conseller té les funcions següents:

a) El suport i l’assistència a les activitats del conseller.

b) El seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya pel que fa al Departament de la Presidència.

c) Les que directament li encomani el conseller en relació amb els mitjans de comunicació i amb el protocol dels actes públics del titular del Departament de la Presidència, sens perjudici de les funcions que són pròpies del titular dels diferents òrgans del Departament que regula aquest Decret.

d) La direcció de les unitats que integren el Gabinet.

e) Qualsevol altra que li encomani el conseller.

4.2 Del Gabinet del Conseller, en depenen:

a) La Secretaria del Conseller.

b) L’Oficina de Relacions Institucionals.

4.3 La Secretaria del Conseller té les funcions següents:

a) La coordinació i la realització de les tasques administratives de suport al titular del Departament.

b) L’assistència, al titular del Departament, en l’organització de la seva agenda d’activitats.

c) Qualsevol altra funció que, d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

4.4 L’Oficina de Relacions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR