DECRET 98/1991, de 22 d'abril, de reestructuració de la Direcció General de Pressupostos i Tresor.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

L'estructura bàsica de la Direcció General de Pressupostos i Tresor és la que es va recollir en el Decret 78/1981, de 2 d'abril. Per tal d'afrontar les noves necessitats, hi ha hagut diverses modificacions: l'any 1981, per assumir les funcions de la tresoreria de la Seguretat Social; el 1982 es va modificar per posar en marxa les competències de recaptació de tributs; el 1983 es van coordinar diferents unitats orgàniques de la tresoreria, i el 1985 es posà en marxa l'anàlisi i control econòmic en matèria de retribucions i efectius de personal.

Actualment s'ha arribat a un nivell de pressupost i transferències que permet passar de la situació transitòria dels últims anys, en què l'evolució de l'estructura es feia afegint serveis i unitats, a una estructura més coordinada que permeti el tractament informatiu i de gestió del pressupost amb els criteris d'eficiència, eficàcia i operativitat que han de presidir la gestió d'una administració moderna.

Amb l'actual reestructuració es pretén recollir globalment en una sola disposició normativa tota l'estructura de la Direcció General, introduint les modificacions que es considerin necessàries, d'acord amb els criteris abans esmentats, en el compliment de les funcions i serveis atribuïts a la Direcció General de Pressupostos i Tresor.

Aquesta reestructuració és de fet una reordenació de les diferents unitats en les tres grans àrees competencials de la Direcció General de Pressupostos i Tresor:

L'àrea pressupostària, que integra l'anàlisi, gestió i elaboració dels pressupostos de l'Administració de la Generalitat, de les entitats gestores de la Seguretat Social, de les entitats autònomes i de les empreses públiques.

L'àrea de despeses de personal, que representa una part important de pressupost recurrent de despeses i que comprèn l'anàlisi, la previsió i el control dels crèdits de tot el personal que presta serveis en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, els càlculs retributius i el seu reflex pressupostari, i el suport tècnic en la negociació col·lectiva de retribucions.

L'àrea de tresoreria, que comprèn les funcions d'ordenació de pagaments, dipositaria, caixa general de dipòsits, gestió del deute, fons procedents de la Seguretat Social, recaptació d'impostos i instrumentació de procediments recaptatoris.

En compliment d'aquests requeriments s'ha cercat el disseny d'un model organitzatiu que conjumini la necessitat de disposar d'una estructura jerarquitzada per executar aquelles funcions que generen un volum important de gestió amb una estructura el més plana possible per desenvolupar aquelles tasques d'assessorament i d'anàlisi que reclamen, si més no, la coordinació de recursos humans qualificats.

Per tant, vist el que s'ha exposat anteriorment i segons el que preveuen la Llei 3/1982, de 25 de març, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, a proposta del conseller d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

La Direcció General de Pressupostos i Tresor s'estructura en els òrgans directius següents:

  1. La Subdirecció General de Pressupostos, de la qual depenen els serveis següents: Servei de Gestió Pressupostària. Servei de Normes i Procediments Pressupostaris.

  2. La Subdirecció General de Despeses de Personal, de la qual depenen els serveis següents: Servei de Retribucions. Servei de Control Econòmic de la Despesa.

  3. La Subdirecció General de Tresoreria, de la qual depenen els serveis i la Secció següents: Servei Central de Recaptació de Tributs. Servei d'Ordenació de Pagaments i d'Ingressos. Servei de Dipositaria. Servei de Tresoreria de les Entitats Gestores de la Seguretat Social. Secció d'Operacions Financeres.

  4. Intervenció Delegada de la Direcció General.

Article 2

Corresponen a la Subdirecció General de Pressupostos les funcions següents: Els estudis i la proposta dels procediments pressupostaris. L'elaboració dels avantprojectes de pressupostos. L'elaboració de la documentació annexa als pressupostos. El seguiment dels tràmits parlamentaris d'aprovació dels pressupostos. La instrumentació de les modificacions pressupostàries durant l'exercici: transferències de crèdits, ampliacions i generacions de crèdit, incorporacions i ajustaments pressupostaris. La instrumentació i el control dels compromisos plurianuals de despesa. L'informe de les propostes de normes i acords que incideixen en la despesa d'exercicis futurs. L'informe sobre els projectes de disposicions amb contingut pressupostari. La resolució de les consultes dels departaments.

Article 3

3.1 Corresponen al Servei de Gestió Pressupostària les funcions següents: El...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR