DECRET 108/1993, de 9 de març, de reestructuració de la Direcció General de Programació Econòmica.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

Els decrets 166/1980, de 23 de setembre, i 77/1981, de 2 d'abril, d'estructuració orgànica del Departament d'Economia i Finances, atorguen a la Direcció General de Programació Econòmica les funcions relatives a la programació econòmica de la Generalitat a mitjà i llarg termini, l'anàlisi i la definició de les línies bàsiques d'actuació del sector públic a Catalunya, la coordinació i el seguiment de les actuacions dels diferents departaments en matèria econòmica -especialment en les qüestions referents a l'avaluació de nous projectes i programes d'inversió-, l'emissió periòdica d'informes sobre l'evolució de la situació econòmica a Catalunya, Espanya, Comunitats Europees i internacional, en general, i l'elaboració d'estudis i informes de naturalesa econòmica que li siguin expressament encomanats.

Fets singulars, com l'adhesió d'Espanya a les Comunitats Europees o la complexitat del finançament autonòmic, van aconsellar l'actualització de les funcions encomanades a la Direcció General de Programació Econòmica i l'adaptació paral·lela de la seva estructura interna, aprovada pel Decret 261/1987, de 4 d'agost.

Des d'aleshores ençà, s'ha produït una consolidació plena de les dues grans àrees d'actuació de la Direcció General, la d'estudis i coordinació i la de programació, com també una ampliació i una modificació de les tasques i els continguts de cadascuna d'elles, que es considera convenient recollir-ho en una disposició normativa amb la finalitat d'atorgar una major transparència i claredat a les funcions de la Direcció General, i, alhora, fer més operatius els diferents serveis que les han de dur a terme mitjançant una estructura organitzativa més adequada.

El finançament de la Generalitat de Catalunya adopta progressivament, i així es posa de manifest en la darrera reforma per al període 1992-1996, una estructura basada en una major participació en ingressos i una consegüent disminució de la dependència respecte als pressupostos generals de l'Estat, fet que és determinant per a la interrelació més accentuada entre el seguiment i l'anàlisi de l'economia catalana i espanyola, l'estudi del sector públic en conjunt i el mateix finançament de la Generalitat, ja que, en definitiva, la participació territorial total o parcial en els impostos es perfila com la font de finançament més important en el futur.

D'altra banda, la major complexitat i la diversitat del sector...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR