DECRET 355/2001, de 24 de desembre, pel qual es reestructuren parcialment diversos departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Per a la Promoció i Formació Cooperatives
Rango de LeyDecret

DECRET

355/2001, de 24 de desembre, pel qual es reestructuren parcialment diversos departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Les especials característiques de les funcions de coordinació i impuls de l'acció exterior de la Generalitat recomanen que siguin adscrites al Departament de la Presidència i que siguin executades mitjançant una secretaria sectorial.

La planificació i execució de les polítiques de millora i modernització de l'Administració de la Generalitat aconsella que el mateix centre directiu coordini les diferents polítiques sectorials que incideixen en aquesta matèria, bàsicament les relatives a funció pública, organització i formació, i, per tant, es considera adient l'adscripció d'aquestes funcions al Departament de Governació i Relacions Institucionals. Es tracta d'optimitzar recursos i facilitar l'aplicació de criteris en l'execució de les polítiques esmentades, d'acord amb els principis d'eficiència, descentralització i coordinació.

L'evolució de la convergència tecnològica aconsella estructurar els recursos administratius que es dediquen amb la finalitat de millorar l'eficàcia i l'eficiència de les seves aplicacions i, en definitiva, atendre des de l'Administració pública els reptes i la problemàtica que el sector de les telecomunicacions i la societat de la informació plantegen, per la qual cosa es considera oportú reforçar la Secretaria per a la Societat de la Informació del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, a la qual, juntament amb les funcions inicials per a les quals va ser creada -la promoció dels continguts que permeten les noves tecnologies i l'ús d'aquests continguts en el si de la societat catalana-, s'adjudica també el conjunt de les competències que la Generalitat pot exercir en matèria de telecomunicacions; paral·lelament, també cal adaptar a la nova realitat les funcions de la Direcció General de Radiodifusió i Televisió del Departament de la Presidència, més específicament orientada al desenvolupament i enfortiment dels mitjans de comunicació audiovisuals a Catalunya.

En síntesi amb aquesta realitat, el fet que el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació concentri sota la seva dependència les unitats que exerceixen funcions en l'àmbit de la informàtica i de les telecomunicacions, fa convenient adscriure aquest Centre al Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, el qual, per les competències que té atribuïdes, es considera el Departament idoni per coordinar les tasques del Centre.

Finalment, es considera convenient adscriure orgànicament al Departament de la Presidència el Centre d'Història Contemporània de Catalunya, ja que coordina actuacions interdepartamentals en l'organització i l'impuls d'actes relacionats amb els grans esdeveniments històrics. L'esmentat Departament reforça la seva estructura amb la creació del Gabinet Tècnic, òrgan de suport directe a la Secretaria General que està present en la majoria dels departaments.

De conformitat amb el que s'ha exposat, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller en cap, la consellera de Governació i Relacions Institucionals, el conseller de Cultura i el conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Departament de la Presidència

Article 1

Acció exterior i Secretaria de Relacions Exteriors

1.1 El Departament de la Presidència assumeix la funció de donar suport al president de la Generalitat en relació amb la projecció, l'impuls i la coordinació de l'acció exterior de la Generalitat, sens perjudici de les relacions institucionals amb els consolats, els casals i les comunitats catalanes a l'exterior, que corresponen al Departament de Governació i Relacions Institucionals.

1.2 Es crea la Secretaria de Relacions Exteriors, que es configura com a secretaria sectorial amb rang orgànic de secretaria general, d'acord amb el que preveu l'article 11.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat.

1.3 La Secretaria de Relacions Exteriors té atribuïdes les funcions següents:

  1. L'exercici de les funcions inherents a la projecció exterior que té assignades el Departament de la Presidència d'acord amb les directrius fixades pel seu titular, sens perjudici de les relacions institucionals amb els consolats, els casals i les comunitats catalanes a l'exterior, que corresponen al Departament de Governació i Relacions Institucionals.

  2. La coordinació i l'impuls de l'actuació de l'Administració de la Generalitat en la seva projecció exterior, així com la coordinació de la participació en la política europea de l'Estat. A aquests efectes els departaments i organismes de la Generalitat hauran d'informar el secretari de Relacions Exteriors dels seus projectes i actuacions de projecció exterior.

  3. La política de cooperació per al desenvolupament, així com el seguiment i la coordinació de les actuacions d'ajut i cooperació per al desenvolupament que duguin a terme els diferents departaments i organismes de la Generalitat.

  4. Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors que li sigui encomanada pel titular del Departament de la Presidència.

  5. La Secretaria de Relacions Exteriors s'organitza en les àrees funcionals que preveu l'article 2 del Decret 251/2000, de 24 de juliol.

  6. S'adscriuen al Departament de la Presidència, a través de la Secretaria general de la Presidència, l'Institut Català de la Mediterrània d'Estudis i Cooperació, creat per la Llei 1/1989, de 16 de febrer, i a través de la Secretaria de Relacions Exteriors, el Programa per al desenvolupament de les relacions amb el Consell d'Europa, regulat per l'article 11 del Decret 364/1999, de 27 de desembre.

Article 2

Direcció General de Mitjans Audiovisuals

2.1 La Direcció General de Radiodifusió i Televisió de la Secretaria de Comunicació del Departament de la Presidència passa a denominar-se Direcció General de Mitjans Audiovisuals.

2.2 A la Direcció General de Mitjans Audiovisuals li corresponen les funcions següents:

  1. L'estudi, proposta i execució de la política general sobre mitjans de comunicació audiovisuals i les activitats de foment que se'n derivin.

  2. L'elaboració i proposta de la normativa referent a l'ordenació i regulació dels serveis audiovisuals, amb el suport de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.

  3. La tramitació i l'atorgament, si s'escau, dels títols d'habilitació dels serveis audiovisuals quan correspongui atorgar-los a la Generalitat de Catalunya, amb el suport de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.

  4. El manteniment de les relacions del Departament de la Presidència amb el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, per a l'exercici de les funcions que corresponen a aquest organisme en els termes que preveuen els apartats a), b), i c) de l'article 10 de la Llei 2/2000.

  5. El manteniment de les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR