RESOLUCIÓ TRE/387/2010, d'1 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Acciona Servicios Urbanos, SLU, per a l'any 2009 (codi de conveni núm. 4302971).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

TRE/387/2010, d'1 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Acciona Servicios Urbanos, SLU, per a l'any 2009 (codi de conveni núm. 4302971).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Acciona Servicios Urbanos, SLU, subscrit per les parts negociadores en data 3 de juny de 2009 i presentat per les mateixes parts en data 16 de setembre de 2009, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Acciona Servicios Urbanos, SLU, per a l'any 2009 (codi de conveni núm. 4302971) en el Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 1 de febrer de 2010

José A. Martín Cid

Director dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de la empresa Acciona Servicios Urbanos, SLU, per a l'any 2009

Capítol I

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El que disposa el present conveni afecta a tots aquells treballadors de la plantilla que presten els seus serveis de recollida i transport de residus Municipals ordinaris y residus de la fracció orgànica a la Comarca del Montsià (Tarragona) i l'actual adjudicatària de la contracta Acciona Servicios Urbanos, SL.

Article 2

Àmbit de vigència

El present conveni entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), si bé els seus efectes econòmics s'aplicaran i tindran validesa retroactiva des del dia u de gener de 2009.

Article 3

Durada

Aquest conveni tindrà una durada d'un any a comptar des de l'u de gener de 2009, és a dir, que la seva vigència finalitzarà el 31 de desembre del 2009.

Article 4

Denúncia i revisió

Per exprés acord entre les parts, el present conveni es prorrogarà tàcitament d'any en any, si no es produeix la denúncia d'almenys una de les parts, amb una anterioritat mínima de tres mesos abans de la finalització de l'àmbit de vigència del mateix.

Article 5

Garantia personal

Les condicions que es contenen en el present conveni, substitueixen en la seva totalitat a les que actualment estan regint, entenent que examinades en conjunt, aquestes disposicions són més beneficioses que les que fins ara regien per als treballadors inclosos al mateix.

Com a garantia ad personam es respectaran situacions personals, que des del punt de vista de les percepcions econòmiques i considerades en la seva totalitat i còmput anual, superessin a les fixades en aquest conveni.

La possible aplicació de futures normes laborals es valorarà en el seu conjunt i en còmput anual, quedant aquestes compensades y absorbides per les condicions pactades en aquest conveni, en tant aquestes, considerades globalment, no resultin superades per aquelles.

Article 6

Dret supletori

El tot el que no es preveu dins del text del present conveni col·lectiu de treball, s'estarà al disposat pel Conveni Nacional de la Neteja publica, recollida d'escombriaires, clavegueram, etc. (BOE 07/03/96), i en el seu defecte per l'Estatut dels Treballadors.

Article 7

Comissió paritària

A partir de l'entrada en vigor del present conveni, es crearà una Comissió Paritària de seguiment i interpretació del disposat en el present conveni. Seran funcions d'aquesta Comissió Paritària interpretar, conèixer i, en el seu cas, resoldre els dubtes o plantejaments conflictius que puguin esdevenir del contingut del conveni. La composició de la Comissió Paritària serà de quatre membres, dos de la representació econòmica i dos de la social. Tots ells amb veu i vot. De comú acord entre les parts, es podrà designar un President de la Comissió Paritària, que actuarà com a moderador de les sessions, amb veu però sense vot. Les parts podran assistir amb assessors, que tindran veu i no vot.

Les diferències en la interpretació del conveni, seran sotmeses al Tribunal Laboral de Catalunya.

Capítol II

Condicions econòmiques

Article 8

Règim econòmic

  1. El sistema de retribucions es regirà pels conceptes que a continuació es detallen i defineixen, i d'acord amb les taules que consten als annexes núm. 1 al 6.

  2. La empresa procurarà que el salari mensual s'aboni als treballadors amb la major puntualitat possible, i en tot cas, el dia 4 de cada mes.

  3. En cas de contractació de personal a empreses de Treball Temporal, es pacta que el salari a percebre per aquests treballadors serà equiparable a les taules vigents en cada moment en aquesta empresa.

Article 9

Salari base

S'entendrà per Salari Base el que figura a la primera columna de la taula de l'annex núm. 2, i la quantitat que hi figura s'abonarà per dia natural.

Article 10

Antiguitat

L'antiguitat es meritarà per tres biennis i posteriors quinquennis a raó d'un 5% i un 7% respectivament del Salari Base, abonant-se a partir de l'1 de gener de l'any de cada venciment.

Article 11

Plus conveni

S'estableix un Plus Conveni que correspon en quant a la seva quantia, la que figura a la segona columna de la taula salarial de l'annex segon. Aquest plus s'abonarà per dia efectivament treballat.

Article 12

Plus productivitat

S'estableix un Plus de Productivitat que es percebrà per dia de treball i a rendiment normal. La seva quantia es correspon a la tercera columna de la taula salarial que consta a l'annex núm. 2.

Article 13

Plus de penositat

Per acord pactat i en raó del lloc de treball, com Plus de penositat es percebrà per dia treballat, la quantitat que es detalla a la quarta columna de la taula salarial que conté l'annex núm.2.

Article 14

Plus dia festiu

Quan els treballadors hagin de treballar en dia festiu, entenent com festius les festes Nacionals, de Comunitat Autònoma, Locals i de Conveni (Sant Martí de Porres), percebran com a compensació per a l'any 2009, la quantitat reflectida a l.annex numero 6.

Als efectes de la retribució d'aquest plus en les serveis de recollida de RSU, les parts acorden que s'abonarà quan els treballadors treballin la nit del dissabte o dia previ a un dia festiu, iniciant la seva jornada a les 22.00 hores de l'ementat dissabte o del dia previ a una jornada festiva (aquesta jornada es considera com treball del diumenge o festiu).

Article 15

Plus de nocturnitat

Els treballadors que treballin al torn de nit, entenent com a tal el realitzat entre les 10 de la nit i les 6 del matí, percebran, en concepte de nocturnitat, un 25% del Salari Base corresponent als dies efectius de treball nocturn.

Article 16

Pagues extraordinàries

La empresa abonarà tres pagues extraordinàries durant l'any: una d'Estiu el dia 20 de juny, una de Nadal el dia 15 de desembre i una de Beneficis, que s'abonarà dins del primer trimestre de l'any posterior.

Aquestes pagues s'abonaran d'acord amb les quantitats que figuren a l'annex núm. 3 del present conveni, incrementades amb els següents dies d'antiguitat:

Estiu: 30 dies

Nadal: 30 dies

Beneficis: 30 dies

S'estableix una Paga de setembre, que s'abonarà abans de finalitzar el mes de setembre, per un import de 600 euros per a l'any 2009.

Les faltes injustificades d'assistència al treball donaran lloc a la pèrdua de la paga de setembre, segons la següent escala:

De 3 a 5 faltes: 25%

De 6 a 9 faltes: 50%

Mes de 9 faltes: 100%

La paga d'estiu es meritarà de l'1 de gener al 30 de juny, i la de Nadal del 1 de juliol al 31 de desembre. La paga de beneficis i de setembre es meritaran de l'1 de gener al 31 de desembre.

Capítol III

Jornada, llicències i Vacances

Article 17

Jornada i organització del servei

  1. La jornada laboral per a tot el personal afectat per aquest Conveni és de 35 hores efectives de treball a la setmana, en jornada continuada.

  2. L'horari es fixarà mitjançant el corresponent Calendari Laboral, que s'incorporarà com Annex al present Conveni Col·lectiu. El personal de taller, la setmana que el dissabte sigui festiu, finalitzarà la seva jornada del divendres a les 12.30.

  3. No obstant, i per tractar-se de serveis públics d'ineludible necessitat ciutadana, s'hauran d'acabar els mateixos, computant l'excedent de l'horari com hores extraordinàries, d'acord amb l'art. 18, sempre i quan aquests recorreguts estiguin establerts de forma que sigui possible realitzar-los dins de la jornada en condicions normals.

  4. En tots els horaris de treball, es gaudiran 30 minuts de descans a càrrec de l'Empresa.

  5. Tots els calendaris de treball corresponents al servei de recollida de les escombraries, se podran retardar en 1 hora i 30 minuts els horaris d'inici i de finalització de jornada, a requeriment de la Direcció de l'empresa, quan concorrin causes que així ho aconsellin o a petició de qualsevol dels diferents Ajuntaments pels quals treballen. Aquest retard d'horari no suposarà cap compensació econòmica pels treballadors afectats.

  6. S'estableix un sistema de treball rotatiu durant tot l'any, en què els serveis se realitzen tots els dies de la setmana, inclosos els festius, treballant a raó de quatre dies consecutius de treball y dos de descans, i cinc dies consecutius de treball i dos de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR