DECRET 78/2012, de 10 de juliol, de tercera modificació del Reglament de màquines recreatives i d'atzar, aprovat pel Decret 23/2005, de 22 de febrer.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT |
Rango de Ley | Decret |
L’article 141.1 de l’Estatut d’autonomia atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva en matèria de jocs, apostes i casinos, si l’activitat s’acompleix exclusivament a Catalunya. Aquesta competència inclou, en tot cas, la creació i l’autorització de jocs i apostes i llur regulació, com també la regulació de les empeses dedicades a la gestió, l’explotació i la pràctica d’aquestes activitats o que tenen per objecte la comercialització i la distribució dels materials relacionats amb el joc en general, incloent-hi les modalitats de joc per mitjans informàtics i telemàtics.
L’Estatut d’autonomia de 1979 també atribuïa aquesta competència a la Generalitat i, en conseqüència, es va aprovar la Llei 15/1984, de 20 de març, del joc, que entre d’altres aspectes, habilita el Govern de la Generalitat per aprovar el Catàleg de jocs i apostes autoritzats a Catalunya i la reglamentació específica de cada un dels jocs i apostes recollits en el Catàleg citat.
Mitjançant el Decret 23/2005, de 22 de febrer, es va aprovar el Reglament de màquines recreatives i d’atzar, vigent en l’actualitat, i regula, entre d’altres, el règim i àmbit d’aplicació, els tipus de màquines i les seves característiques, el registre de models i la seva homologació, el règim d’instal·lació i explotació, requisits de les persones físiques i jurídiques titulars.
El Decret 23/2005 ha estat modificat posteriorment pels decrets 166/2009, de 27 d’octubre, i 56/2010, de 4 de maig.
Amb el present Decret es modifiquen diversos aspectes: un primer bloc de canvis està relacionat amb el funcionament de les màquines recreatives amb premi i de les especials per a sales de joc incidint en temes com la durada de la partida, els premis màxims o l’acumulació de partides, tant en màquines recreatives amb premi o tipus B com en les especials per a sales de joc; un segon, relatiu al règim d’instal·lació, introduint modificacions en les referències als establiments en els que les màquines recreatives amb premi poden ser instal·lades o modificant el sistema de còmput del nombre màxim de màquines per les de tipus C o d’atzar; i un tercer relatiu al règim d’explotació com pot ser el cas de l’admissió de nous sistemes de pagament de premis en màquines especials per a sales de joc o la instauració indefinida del règim de les suspensions temporals.
D’altra banda, s’ha aprofitat per introduir una disposició addicional amb la incorporació de les previsions que recull el Decret 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l’eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l’activitat econòmica, que a l’article 21 preveu l’encàrrec o delegació de funcions en l’Oficina de Gestió Empresarial (OGE).
Així mateix, l’Acord de Govern de data 15 de març de 2011, pel qual s’adopten mesures per a la implantació de la Finestreta Única Empresarial en el període 2011-2014, preveu la modificació de procediments administratius a fi de racionalitzar i simplificar les càrregues administratives innecessàries, tenint en compte el principi d’intervenció mínima a què es refereix l’article 33 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya, de forma que, sempre que sigui possible, cal optar per l’alternativa menys restrictiva i costosa per a les empreses.
Pel que fa a l’estructura del Decret, aquest consta d’un article únic que modifica diferents articles del Reglament de màquines recreatives i d’atzar, aprovat pel Decret 23/2005, de 22 de febrer.
Finalment, des del punt de vista formal, i quant a l’entrada en vigor del Decret, aquesta s’estableix per a l’endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Aquesta previsió respon a la necessitat que les mesures incorporades en aquest Reglament, adreçades a millorar la situació de crisi econòmica en què es troba el sector relacionat amb les màquines recreatives i d’atzar, no es demorin i puguin ser aplicables al més aviat possible.
Vist el dictamen emès pel Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya;
Per tot això, de conformitat amb el que preveuen els articles 26.e), 39.1 i 40 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern;
A proposta del conseller d’Economia i Coneixement, vist el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i amb la deliberació prèvia del Govern,
Decreto:
Modificació del Reglament de màquines recreatives i d’atzar, aprovat pel Decret 23/2005, de 22 de febrer
-
Es modifiquen els apartats b), e), g) i h) de l’article 6 del Reglament de màquines recreatives i d’atzar, aprovat pel Decret 23/2005, de 22 de febrer, que queden redactats de la manera següent:
“Article 6. Requisits d’homologació
[...]
”b) Els mecanismes d’entrada de les màquines tipus B no admetran una acumulació superior a l’equivalent del valor de 50 partides del preu màxim autoritzat per al model, llevat que incorporin el dispositiu opcional que preveu l’apartat 1.d) de l’article 7.
[...]
”e) La durada mitjana de la partida serà de 3 segons, com a mínim.
[...]
”g) El premi màxim que aquestes màquines podran concedir serà de 500 vegades el preu de la partida o la suma dels preus de les partides simultànies a què fa referència l’apartat 1.c) de l’article 7.
”h) Els premis de les màquines recreatives amb premi o tipus B consistiran necessàriament en moneda de curs legal i podran ser recollits en l’acumulador previst en l’apartat 1.d) de l’article 7 d’aquest reglament, si el model l’incorpora...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba