RESOLUCIÓ IRP/1349/2008, de 29 d'abril, per la qual s'estableixen mesures de regulació de la circulació i del transport de mercaderies per les carreteres de Catalunya per al 2008.

SecciónDisposicions Generals
EmisorServei Català de Trànsit
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

IRP/1349/2008, de 29 d'abril, per la qual s'estableixen mesures de regulació de la circulació i del transport de mercaderies per les carreteres de Catalunya per al 2008.

El Servei Català de Trànsit, organisme autònom de caràcter administratiu creat per la Llei 14/1997, de 24 de desembre, i adscrit al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, d'acord amb el que disposa l'article 4.4 del Decret 243/2007, de 6 de novembre, d'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, té atribuïdes, conjuntament amb d'altres òrgans del Departament, les funcions de gestió i control del trànsit a les vies interurbanes i a les travesseres o vies urbanes que afectin la circulació interurbana, així com l'adopció de les mesures necessàries per garantir la seguretat i la fluïdesa del trànsit de les carreteres.

L'exercici de les funcions esmentades es pot concretar, de conformitat amb el que estableixen l'article 16 del Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, i els articles 37 i 39 del Reglament general de circulació, aprovat pel Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, en l'establiment de restriccions temporals o permanents a la circulació de vehicles en determinats itineraris de vies interurbanes i fins i tot de vies urbanes o travesseres.

Aquestes restriccions, que afecten determinats vehicles tant per raó de les seves característiques tècniques com per la seva càrrega, es dicten amb la finalitat, d'una banda, de garantir la mobilitat dels usuaris i la fluïdesa de la xarxa viària i, d'altra, de millorar la seguretat viària de tots els usuaris de les vies amb ocasió de festivitats, períodes de vacances, desplaçaments massius de vehicles o bé d'altres circumstàncies que puguin afectar les condicions de la circulació.

Per tant, d'acord amb el que estableixen els articles 5, apartats m) i n), 16 i 67 del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, en la redacció donada per la Llei 17/2005, de 19 de juliol; els articles 37 i 39 del Reglament general de circulació, aprovat pel Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, i l'article 2 de la Llei 14/1997, de 24 de desembre, de creació del Servei Català de Trànsit;

En ús de les atribucions que em confereix l'article 8.c) de la Resolució IRP/4181/2006, de 18 de desembre, de delegació de funcions del conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació en diversos òrgans del Departament,

Resolc:

.1 Establir les mesures de regulació de la circulació i del transport de mercaderies per les carreteres de les demarcacions territorials de Catalunya en el període comprès entre el 30 d'abril i el 31 de desembre de 2008 que es detallen tot seguit:

1.1 Proves i activitats esportives i recreatives.

De conformitat amb el que disposa l'article 55 i l'annex II del Reglament general de circulació, el Servei Català de Trànsit no autoritzarà cap prova ni activitat esportiva ni recreativa ni informarà favorablement sobre el seu contingut, amb independència del seu caràcter competitiu o no, quan impliqui l'ocupació de calçades i vorals de les vies interurbanes de les demarcacions territorials de Catalunya en els trams, les dates i els horaris indicats a l'annex A d'aquesta Resolució.

Tampoc s'autoritzarà cap prova ni activitat esportiva ni recreativa ni s'informarà favorablement sobre el seu contingut quan impliqui l'ocupació de les calçades i els vorals de les autovies, llevat dels trams imprescindibles d'enllaç de les demarcacions territorials de Catalunya.

Excepcionalment, el Servei Català de Trànsit pot autoritzar les proves esportives o recreatives durant els períodes afectats per les mesures incloses en l'annex A, de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.1 d'aquesta Resolució.

1.2 Vehicles de transport de mercaderies, vehicles especials i maquinària automotriu d'elevació.

1.2.1 Vehicles de transport de mercaderies en general

Els vehicles que ultrapassin els 7.500 kg de MMA (massa màxima autoritzada) o els conjunts de vehicles de qualsevol MMA destinats al transport de mercaderies en general no poden circular per les vies públiques interurbanes de Catalunya en les dates, els horaris i els trams de carretera indicats a l'annex B d'aquesta Resolució.

Estan exempts d'aquesta mesura els vehicles o conjunts de vehicles de qualsevol MMA que transportin bestiar viu, llet crua, escombraries amb o sense càrrega, aigua destinada al consum humà mitjançant cisternes mòbils, servei de correus i distribució de premsa diària.

Excepcionalment, el Servei Català de Trànsit pot permetre la circulació d'aquests vehicles durant els períodes afectats per les mesures de regulació incloses en l'annex B, de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.2 d'aquesta Resolució.

1.2.2 Mesures derivades de les restriccions a França

Els vehicles que ultrapassin els 7.500 kg de MMA (massa màxima autoritzada) o els conjunts de vehicles de qualsevol MMA destinats al transport de mercaderies en general no poden circular per la via AP-7, sentit França, en les dates, els trams i els horaris indicats en l'annex B, de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.2 d'aquesta Resolució.

Estan exempts d'aquesta mesura els vehicles o conjunts de vehicles de qualsevol MMA de transport frigorífic i de productes peribles.

Els vehicles sotmesos a aquesta mesura de regulació han d'utilitzar la sortida número 2 de la via AP-7 (Agullana) i dirigir-se a les àrees d'estacionament que es troben en la via N-II, al sud de la localitat de La Jonquera.

1.2.3 Vehicles que realitzen transports especials.

Els vehicles que necessitin autorització administrativa especial per raó de les seves masses, dimensions o càrrega no poden circular per les vies públiques interurbanes de Catalunya en les dates, els horaris i els trams de carretera indicats a l'annex B d'aquesta Resolució.

1.2.4 Vehicles especials i maquinària automotriu d'elevació.

Els vehicles especials del tipus maquinària agrícola o d'obres i serveis i la maquinària automotriu d'elevació no poden circular per les vies públiques interurbanes de Catalunya en les dates, els horaris i els trams de carretera indicats en l' annex B d'aquesta Resolució.

1.3 Vehicles de transport de mercaderies perilloses.

1.3.1 Vehicles que han de portar pannells de senyalització de perill reglamentaris, i conjunts de vehicles de qualsevol MMA.

Els vehicles destinats al transport de mercaderies perilloses que hagin de portar els pannells de senyalització de perill reglamentaris i conjunts de vehicles de qualsevol MMA, de conformitat amb el que disposen el Reial decret 551/2006, de 5 de maig, i l'Acord europeu sobre el transport de mercaderies perilloses per carretera (ADR), no poden circular per les vies públiques interurbanes de Catalunya en les dates, els horaris, els trams de carretera indicats a l'annex B, ni per les vies establertes en l'apartat 3 de l'annex D d'aquesta Resolució.

1.3.2 Itineraris de transports de mercaderies perilloses.

De conformitat amb el que disposa l'article 5.2 del Reial decret 551/2006, de 5 de maig esmentat, es determinen els itineraris que han de seguir els vehicles de transport de mercaderies perilloses:

  1. Desplaçaments per a distribució i repartiment.

    En els desplaçaments la finalitat dels quals sigui la distribució i el repartiment de la mercaderia perillosa als seus destinataris finals o consumidors s'ha d'utilitzar l'itinerari idoni, tant en relació amb la seguretat viària com amb la fluïdesa del trànsit, i s'ha de recórrer la mínima distància possible al llarg de les carreteres convencionals fins al punt de lliurament de la mercaderia. S'hi han d'utilitzar inexcusablement les circumval·lacions, variants o rondes exteriors a les poblacions, quan n'hi hagi, i només es pot entrar als nuclis urbans per fer-hi les operacions de càrrega i descàrrega, sempre per l'accés més proper al punt de lliurament, excepte per causes justificades de força major.

  2. Altres tipus de desplaçaments.

    Si els punts d'origen i destinació dels desplaçaments estan inclosos dins la XIMP (Xarxa d'Itineraris per a Mercaderies Perilloses) que figura a l'annex C d'aquesta Resolució, els vehicles que transporten aquestes mercaderies han d'utilitzar obligatòriament la Xarxa en el seu recorregut. En el cas que un d'aquests punts, o tots dos, siguin fora de la XIMP, els desplaçaments han de fer-se per les carreteres convencionals que permetin accedir a l'esmentada Xarxa per l'entrada o la sortida més propera, amb l'objecte de garantir que el recorregut per les vies de calçada única sigui tan curt com sigui possible, llevat que hi hagi vies expressament senyalitzades per a la circulació d'aquest tipus de transport, que s'han d'utilitzar obligatòriament.

    La circulació dels vehicles destinats al transport de mercaderies perilloses per vies diferents de les esmentades, requerirà que l'itinerari no...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR