ORDRE IUE/78/2010, de 9 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia d'ajuts a la inversió industrial, i s'obre la convocatòria per a l'any 2010.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Innovacio, Universitats i Empresa
Rango de LeyOrdre

ORDRE

IUE/78/2010, de 9 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia d'ajuts a la inversió industrial, i s'obre la convocatòria per a l'any 2010.

El sector industrial té una importància decisiva en el creixement econòmic de Catalunya com a motor de desenvolupament i de creació d'ocupació. Precisament, la inversió en béns d'equipament per part del sector industrial és un dels elements amb una contribució més significativa en el creixement econòmic. Tanmateix, l'estructura del sector productiu català, en què les petites i mitjanes empreses són clarament majoritàries, el fan ser especialment sensible als canvis de l'entorn. En particular, en situacions d'alentiment econòmic i de tensions econòmiques, el procés d'inversió industrial es veu molt afectat, de forma que els plans d'inversió que comporten la renovació o l'ampliació de béns d'equipament es difereixen o, simplement, es desestimen.

El Govern, tenint en compte el món empresarial en el seu conjunt i l'efecte decisiu que la inversió industrial té sobre el creixement de l'economia, impulsa una sèrie d'instruments, per mitjà del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, amb l'objectiu de dinamitzar la indústria i, en especial, els sectors tractors com la indústria química, alimentació i begudes, metal·lúrgia i fabricació de productes metàl·lics i el de paper, edició i arts gràfiques, que per si sols suposen el 63% de la inversió industrial a Catalunya.

En aquest context, l'objecte d'aquesta línia d'ajuts és donar ajuts a fons perdut a les empreses industrials que inverteixin en maquinària productiva o en béns d'equipament.

Amb aquests ajuts també es vol contribuir a la dinamització econòmica de les comarques de les Terres de l' Ebre, l'Anoia, el Pallars Jussà i el Ripollès.

D'acord amb la normativa d'ajuts d'Estat;

D'acord amb el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002), modificat per la Llei 12/2004, 27 de desembre, de mesures financeres (DOGC núm. 4292, de 31.12.2004), amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003) i amb el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Vist l'informe previ de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada, a proposta de la Secretaria d'Indústria i Empresa, i en virtut de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article 1

S'aproven les bases reguladores que figuren a l'annex d'aquesta Ordre, que regiran la convocatòria pública, de la línia d'ajuts per a inversió industrial.

Article 2

Convocatòria i aplicació pressupostària

2.1 S'obre la convocatòria pública per a l'any 2010 de la línia d'ajuts esmentada a l'article 1.

2.2 La despesa derivada de la concessió dels ajuts serà d'un import de 18.000.000 d'euros, amb càrrec a la partida IU03/770000100/6220 del pressupost de la Secretaria d'Indústria i Empresa per a l'any 2010.

2.3 En cas de produir-se renúncies, tindran dret a ser beneficiaris els projectes que no van arribar a obtenir ajut i que, atesos els criteris de valoració que conté la base 8 d'aquesta Ordre, mantenien una posició immediatament posterior a la dels projectes seleccionats segons l'ordre de preferència establert, sempre que aquests projectes es puguin realitzar en els terminis establerts en cada convocatòria.

Article 3

Règim jurídic

A aquestes bases els són aplicables el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), el Reglament que la desplega aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25.7.2006) i el punt 4.2 de la Comunicació de la Comissió Europea relativa al Marc temporal aplicable a les mesures d'ajut estatal per facilitar l'accés al finançament en l'actual context de crisi econòmica i financera (DOUE C16, de 22.1.2009), l'aplicació de la qual a l'Estat espanyol va ser aprovada mitjançant la Decisió (CE) núm. 307/2009, de 8.6.2009.

Article 4

Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

4.1 El termini de presentació de sol·licituds per a l'obtenció d'aquests ajuts és de 30 dies a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre al DOGC.

4.2 Les sol·licituds s'han de presentar als llocs i pels mitjans a què fa referència la base 5.

Article 5

Òrgan competent, resolució dels ajuts i recursos

L'òrgan competent per a la tramitació, la resolució, el termini per concloure el procediment, el mitjà de notificació i el règim de recursos es regula a la base 9.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 9 de febrer de 2010

Josep Huguet i Biosca

Conseller d'Innovació, Universitats i Empresa

Annex

Bases reguladores

  1. Objecte

    L'objecte d'aquestes bases és regular la línia d'ajuts destinats a inversions en maquinària productiva o béns d'equipament.

  2. Beneficiaris

    2.1 Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:

    Les empreses industrials i serveis relacionats que inverteixin en béns d'equipament.

    2.2 Als efectes d'aquesta convocatòria es considerarà petita i mitjana empresa (PIME) la que s'ajusti a la definició que d'aquesta determini la Unió Europea. En el moment de la publicació d'aquesta convocatòria, aquesta definició s'estableix en la Recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 (DOCE L 124/36, de 20.5.2003). Basant-se en aquesta Recomanació, s'entén per PIME l'empresa que ocupi menys de 250 treballadors i el volum de negoci anual de la qual no excedeixi els 50 milions d'euros o el seu balanç general anual no excedeixi els 43 milions d'euros. Per calcular aquests imports caldrà tenir en compte les diverses definicions que estableix la Recomanació, en especial les referides a empresa autònoma, associada o vinculada.

    2.3 Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen per serveis relacionats les activitats que s'especifiquen a continuació:

  3. Activitats relacionades amb la distribució de béns i serveis a altres sectors de l'economia.

  4. Activitats de venda, lloguer, manteniment i reparació de maquinària, equips, material de transport i altres béns tangibles.

  5. Activitats de serveis empresarials intensius en coneixement.

  6. Activitats de serveis operatius i de gestió d'instal·lacions productives.

    2.4 No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:

    1. les associacions, fundacions i, en general, les entitats sense ànim de lucre.

    2. les empreses dedicades als sectors de la pesca i la producció primària de productes agrícoles. Les activitats de comercialització i transformació de productes agrícoles poden acollir-s'hi sempre que l'ajut no s'estableixi en base al preu o la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits pels productors primaris o comercialitzats per les empreses afectades, o si la concessió de l'ajut està condicionada a l'obligació de cedir-la totalment o parcialment a productors primaris.

    3. les empreses que tinguin la consideració d'empresa en crisi abans de l'1.7.2008. A aquests efectes s'entén com a empresa en crisi les grans empreses que compleixen la definició del punt 2.1 de les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisi (DOUE C 244, d'1.10.2004) i les PIMES que s'ajusten als paràmetres descrits a l'article 1, apartat 7 del Reglament (CE) núm. 800/2008, de 6 d'agost, pel qual es declaren determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories) (DOUE L 214, de 9.8.2008).

      2.5 Els beneficiaris han de complir els requisits següents:

    4. En el cas d'empreses amb 50 treballadors o més, complir l'obligació que estableixen l'article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social dels discapacitats (BOE núm. 103, de 30.4.1982), i la disposició transitòria del Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya 238/1987, de 20 de juliol, de donar ocupació almenys a un 2% de treballadors amb disminució sobre el nombre total de treballadors de l'entitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril (BOE núm. 94, de 20.4.2005), el Reial decret 290/2004, de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals (BOE núm. 45, de 21.2.2004), la disposició addicional segona del Reial decret 27/2000, de 14 de gener, pel qual s'estableixen mesures alternatives de caràcter excepcional al compliment de la quota de reserva del 2% en favor de treballadors discapacitats en empreses de 50 treballadors o més (BOE núm. 22, de 26.1.2000, i el Decret 246/2000, de 24 de juliol (DOGC núm. 3196, de 2.8.2000).

    5. Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

    6. Complir els requisits establerts als articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística (DOGC núm. 2553, de 7.1.1998).

    7. No haver estat sancionades, durant l'any anterior a la convocatòria, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR